Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι μαθητευόμενοι μάγοι των ναυπηγείων θέλουν πάλι να τους σώσουν οι φορολογούμενοι!

28.08.2011 | 00:44


Με ευχολόγια, φρούδες ελπίδες και προγράμματα που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση και ειδικά στη παρούσα οικονομική συγκυρία να υλοποιηθούν επιχειρούν κάποιοι να πιέσουν τη κυβέρνηση για “λύση στα ναυπηγεία εδώ και τώρα”.Λύση την οποία τελικά θα κληθούν να πληρώσουν πρώτα απ΄ όλα οι φορολογούμενοι. Που έχουν ήδη πληρώσει πάρα πολλά για τα ναυπηγεία.

Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι ενώ μέχρι τώρα άπαντες -και του ΥΕΘΑ Π.Μπεγλίτη συμπεριλαμβανομένου- συμφωνούσαν ότι “δεν μπορεί η Ελλάδα να αντέξει τρία ναυπηγεία”,τα σενάρια που εντέχνως διοχετεύονται στον Τύπο,θέλουν λύση που θα κρατήσει και τα τρία ανοιχτά υπό τη σκέπη ενός ενιαίου ναυπηγικού φορέα.

Τα σενάρια είναι σαφές ότι επιχειρούν να πιέσουν τη πλευρά των ναυπηγείων Σκαραμαγκά να δεχτεί αυτή τη λύση. Το πως θα αντιδράσει ο Σάφα ακόμη δεν είναι γνωστό.

Τι θέλουν όσοι “σπρώχνουν” τα σενάρια; Να διασώσουν τα ναυπηγεία Ελευσίνας ,τα οποία ήδη έχουν ενταχθεί στο άρθρο 99 αλλά προς το παρόν φως δεν βλέπουν και αναζητούν δάνειο 10 εκατομμυρίων ευρώ με εγγύηση του δημοσίου.Σώζονται; Πολύ δύσκολα.

Ο κυριακάτικος Τύπος  γράφει σήμερα ότι η κυβέρνηση επεξεργάζεται μία λύση η οποία μεταξύ άλλων θα προβλεπει το κόψιμο των επιδοτήσεων στα δρομολόγια των άγονων γραμμών και τη δαπάνη από το δήμόσιο 6,2 δις ευρώ για τη ναυπήγηση νέων σύγχρονων επιβατηγών πλοίων που θα καλύψουν αυτά τα δρομολόγια. Το ποσό αυτό θα δαπανηθεί μέσα στην επόμενη δεκαετία και εκτός από τη ναυπήγηση των επιβατηγών πλοίων προβλέπει:
•ναυπήγηση πέντε επιβατηγών πλοίων με κόστος 2,5 δις

•ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών με κόστος 2,2 δις .Αν εννοούν τις Fremm, το σενάριο είναι ήδη εκτός πραγματικότητας ,αφού το κόστος θα είναι πολύ παραπάνω.

•Κατασκευή δύο υποβρυχίων, προς 1 δις ευρώ και

•εκσυγχρονισμό παλαιών φρεγατών προς 500 εκατομμύρια.

Αυτή τη στιγμή το μόνο πρόγραμμα που μοιάζει εφικτό είναι το τελευταίο,του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ.

Όπως και να ΄χει είναι τουλάχιστον προκλητικό για άλλη μια φορά και ειδικά τώρα ,ο ιδιωτικός τομέας όχι απλά να ζητά αλλά ουσιαστικά να απαιτεί την παρέμβαση και τη στήριξη του δημσόσιου ταμείου για να διασωθεί. Μπορεί να γινόμαστε δυσάρεστοι,αλλά αυτά που διαδίδουν και “σπρώχνουν” ως σενάρια κάποιοι ενδιαφερόμενοι,είναι λύσεις που ούτε μαθητευόμενοι μάγοι δεν θα τις σκέφτονταν.

 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ


 

Κάντε Like: Onalert.gr στο Facebook