Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

ΑΠΟΨΗ

Για την ΑΟΖ χρειάζονται πολλά περισσότερα από "νοικιασμένες Fremm" - Αλήθειες για τις φρεγάτες

18.09.2013 | 00:01
Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ

Όσοι συνδέουν την “διασφάλιση της ΑΟΖ” με την “εδώ και τώρα έστω και με νοίκι” “απόκτηση” δύο φρεγατών Fremm από τη Γαλλία, έχουν στην καλύτερη περίπτωση παραπλανηθεί . Αν η “διασφάλιση” της ΑΟΖ ήταν τόσο απλή υπόθεση δεν θα το κουβεντιάζαμε να δώσουμε και ένα και δύο και πέντε δις για να προμηθευτούμε τα πλοία σωτήρες.

Η ΑΟΖ διασφαλίζεται -ή τέλος πάντων μπορεί να διασφαλιστεί- με την ουσιαστική ενδυνάμωση και αναβάθμιση του λεγόμενου “άξονα” Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας για παράδειγμα. Δεν χρειάζονται όπλα γι΄ αυτό; Βεβαίως και χρειάζονται. Αλλά στην Ελλάδα θα πρέπει επιτέλους να μάθουμε να αγοράζουμε ότι πραγματικά χρειάζεται η  χώρα και όχι ότι έχει μείνει στο ράφι άλλων χωρών. Και οι Fremm ,τουλάχιστον έξι απ΄ αυτές που είχε παραγγείλει το γαλλικό ναυτικό και τις “έκοψε” για λόγους οικονομίας έχουν μείνει στο ράφι του Ολάντ . Αυτή είνα η πρώτη αλήθεια.

Η δεύτερη αλήθεια είναι οτι η Γαλλία προσπάθησε να “σπρώξει” και τις έξι φρεγάτες στην Ελλάδα, δήθεν με προνομιακούς όρους και με το “τυράκι” της σωτηρίας των ναυπηγείων Ελευσίνας. Έπρεπε να βγει δημόσια ο ίδιος ο Βενιζέλος και να αποκαλύψει ότι το κόστος μιας τέτοιας προμήθειας θα άγγιζε τα 7 δις για να “μαζευτούν” οι επίδοξοι “ναύαρχοι”.

Όσο για την Ελευσίνα; Ασφαλώς η ανάληψη έργου σ΄ ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα θα ήταν σημαντική. Επειδή έχουμε προσωπική άποψη των γαλλικών ναυπηγείων στη Λοριάν και των προβλημάτων που έχουν ,είμαστε εξαιρετικά καχύποπτοι για την πρόθεση των Γαλλων να “σώσουν” την Ελευσίνα και να αφήσουν τα δικά τους ναυπηγεία να καταρρεύσουν. Αλλά αυτό είναι εκτίμηση.

Η τρίτη αλήθεια είναι ότι η συζήτηση για το πόσο μας “πάνε οι Fremm” πρέπει να γίνει σοβαρά ,όχι μέσω ...”παπαγάλων” που για δικούς τους λόγους προσπαθούν να μας πείσουν ότι με τις δύο Fremm “φθάνουμε Άγκυρα”. Οι μόνοι που πρέπει να έχουν άποψη είναι οι επαγγελματίες . Και αν έχουμε “διαβάσει” σωστά τις απόψεις που διατυπώνονται σε συσκέψεις η πλειοψηφία δεν έχει πειστεί.

Ξεπερνώντας το δεδομένο πρόβλημα του όγκου της Fremm θα αναφέρουμε μερικά από τα ζητήματα που έχουν τεθεί προς προβληματισμό από αξιωματικούς του ΠΝ:


•ποιο θα είναι το “επιχειρησιακό κενό” που θα καλύψουν οι φρεγάτες Fremm; Αντιαεροπορική άμυνα λένε .

Οι φρεγάτες Fremm που διαθέτει η Γαλλία -και απ΄ αυτές θα μας “νοικιάσει”- προορίζονται για ρόλο ανθυποβρυχιακό (ASW), και ιδίως για τη συνοδεία και προστασία των πυρηνικών υποβρυχίων βαλλιστικών βλημάτων (SSBN) από εχθρικά επιθετικά υποβρύχια (SSN) κατά την έξοδό τους προς τις περιοχές περιπολίας τους.


•κρούση χερσαίων στόχων με τους πυραύλους Scalp Naval. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ όπλο , απίθανος πύραυλος, δοκιμασμένος σε πολέμους. Η ΠΑ διαθέτει κοντά στους 100 -αεροπορική έκδοση- τους οποίους μπορεί να εξαπολύσει εναντίον εχθρικών τουρκικών στόχων με εξασφαλισμένη επιτυχία. Για πάρα πολλά χρόνια αυτά τα “επιχειρησιακά διαμάντια” ήταν σε αποθήκες σε κατάσταση S 300!  Δεν χρειάζεται να επεκταθούμε. Συνεπώς σ΄ότι αφορά στους Scalp η Ελλάδα θα πρέπει να αποφασίσει αν θα συμπεριλάβει στο δόγμα και στα σχέδιά της να “πατήσει το κουμπί” αν χρειαστεί. Διαφορετικά ποιος ο λόγος να αγοραζει Scalp;

Και βέβαια λογικά θα ρωτήσει κάποιος: “αν το θέμα είναι οι Scalp γιατί δεν αγοροάζουμε κι άλλους χωρίς να φορτωθούμε το κόστος των φρεγατών”;


•μπορεί η ΑΟΖ στρατιωτικά να διαφυλαχθεί με τα υπάρχοντα πολεμικά πλοία του Στόλου; Ναι είναι η απάντηση αρκεί να δοθούν τα απαραίτητα χρήματα για το “συμμάζεμά” τους και τους εκσυγχρονισμούς όπου αυτό κριθεί αναγκαίο. Τα χρήματα θα είναι σαφώς λιγότερα από τα τρελά νούμερα που ακούγονται για τις Fremm. Και δεν αναφερόμαστε στα 7 δις της αγοράς. Μιλάμε για το “νοίκι”. Και βέβαια να βρεθει επιτέλους μια κυβέρνηση με χαρακτήρα -για να μην πούμε κάτι άλλο- που θα ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ τη παράδοση των τριών υποβρυχίων 214 που έχουμε πληρώσει στους Γερμανούς. Τέσσερις ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΔΕΣ  στο Αιγαίο και στην νοτιοανατολική Μεσόγειο ΝΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ πολλά για την ΑΟΖ

•το νοίκι το οποίο σύμφωνα με όσα είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έχει κοστολογηθεί στα 200.000.000 ευρώ ετησίως! Για να καταλάβουμε τον παραλογισμό: για να ξανακάνουμε τα τέσσερα P 3 του ΠΝ να πετάξουν -αφού εμείς τα...καθηλώσαμε- χρειαζόμαστε το ίδιο ποσό!!!
•για να μην μας κοροϊδεύουν. Η υπόθεση ενοικίασης των φρεγατών δεν αφήνει κέρδος στα ελληνικά ναυπηγεία, ούτε ένα ευρώ. Αυτονόητο αφού δεν υπάρχει κατασκευαστικό έργο.

Συμπέρασμα: η ΑΟΖ χρειάζεται κάτι πολύ περισσότερο από δύο Fremm. Χρειάζεται σχέδιο μακροπρόθεσμο,σοβαρότητα και ψυχραιμία. Πρέπει να πάψουμε να λειτουργούμε υπό συνθήκες πανικού που κάποιοι με δόλιους στόχους μας προκαλούν. Διάβασα ένα σχόλιο αναγνώστη του Onalert χθες που έγραφε για τον κίνδυνο που θα προκληθεί για την Ελλάδα από την αγορά των F 35 από την Τουρκία. Δεν ξέρουμε αν έχει παρέμβει ο “Θεός της Ελλάδος” αλλά οι Τούρκοι έχουν μπλέξει πάρα πολύ άσχημα με το συγκεκριμένο θέμα και είναι άγνωστο αν και πότε θα παραλάβουν το αεροπλάνο που παρουσιαζόταν μέχρι πρόσφατα ως το απόλυτο “υπερόπλο”. Όπως και οι Fremm.

Δεν είμαστε υπεραισιόδοξοι. Αντιθέτως. Πιστεύουμε όμως ότι οι εξελίξεις στη περιοχή μας μας “βολεύουν” και ότι είμαστε ενταγμένοι σ΄ ένα “σύστημα” συνεργασιών και συμμαχιών που μπορούμε και πρέπει να εκμεταλλευθούμε.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Fremm και αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας - Παίζουμε τις καθυστερήσεις


"Λόγια της πλώρης τα περί Fremm"


Ο Σαμαράς ασχολείται προσωπικά με τις Fremm. Με τη συντήρηση του Στόλου ποιος ασχολείται;


Το Ελλάς Γαλλία συμμαχία σε μια νέα διάσταση . Όλες οι εκδοχές για τις Fremm

 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ


 

Κάντε Like: Onalert.gr στο Facebook