Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

Διεθνή

Ενδιαφέρον από Γερμανία για την απόκτηση των νέων βελτιωμένων CH-53K

04.04.2017 | 17:18
Το γερμανικό ενδιαφέρον για την προμήθεια περίπου 40 βαρέων ελικοπτέρων της νέας βελτιωμένης έκδοσης CH-53K King Stallion εις αντικατάσταση των CH-53GA/GS του γερμανικού Στρατού που δείχνουν πλέον την ηλικία τους είναι μια εξέλιξη που ενδιαφέρει... άμεσα το Σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών. Και αυτό, διότι αυξημένες πωλήσεις σημαίνουν περισσότερα ελικόπτερα και όσο περισσότερα αφήνουν την γραμμή παραγωγής, τόσο μειώνεται το ήδη “αλμυρό” κόστος τους που προβληματίζει σοβαρά το Σώμα -τον μελλοντικό κύριο χρήστη του τύπου.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του προγράμματος Heavy Lift Helicopters της Naval Air Systems Command, Συνταγματάρχη των Πεζοναυτών H. Vanderborght, το συνολικό κόστος ανά μονάδα κυμαίνεται σήμερα στα 130 εκατ. δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του κόστους ανάπτυξης. Το εκτιμώμενο κόστος ανά ελικόπτερο (flyaway cost) αναμένεται να κυμανθεί γύρω στα 87 εκατ. δολ. ανά μονάδα, όταν τα νέα ελικόπτερα της έκδοσης -Κ θα βρίσκονται σε πλήρη παραγωγή στα μέσα της δεκαετίας του 2020.

Όμως αν υπολογισθεί το κόστος ανταλλακτικών και υποστήριξης, η τιμή μονάδος αγγίζει τα 105 εκατ. δολάρια. Προς το παρόν, το “ταμπελάκι” της τιμής των CH-53K τα καθιστά περίπου 12 εκατ. δολ. ακριβότερα από το πλέον ακριβό μέσον των Πεζοναυτών, το MV-22 Osprey. Γι' αυτό και τυχόν αύξηση της παραγωγής κατά 25% (με συνέπεια την μείωση του κόστους) είναι κάτι που "καίει" τους Αμερικανούς Πεζοναύτες.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες του Military.com, εκτός από την Γερμανία άλλοι πιθανοί αγοραστές του τύπου θα μπορούσαν να είναι το Ισραήλ -το οποίο επιχειρεί με CH-53 "Yas'ur" επί τέσσερεις και πλέον δεκαετίες- και το αμερικανικό Ναυτικό που ενδεχομένως θα ήθελε μια εξειδικευμένη έκδοση για από αέρος ναρκαλιεία -ρόλο που σήμερα επωμίζονται τα θηριώδη MH-53E Sea Dragon.

Το νέο CH-53K θα έχει ενσωματωμένα συστήματα που θα ειδοποιούν τους τεχνικούς για τις ανάγκες συντήρησης που προκύπτουν, σύστημα fly-by-wire, τριπλάσια μεταφορική ικανότητα εξωτερικών φορτίων από τα προγενέστερα CH-53E Super Stallion και ελαφρώς μεγαλύτερη καμπίνα εντός της οποίας θα δύναται να μεταφερθεί όχημα τύπου Humvee, δυνατότητα την οποία σήμερα στερούνται τα ελικόπτερα της έκδοσης -Ε. 



 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ