Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

Διεθνή

Γιώργος Μπαλταδώρος: Συγκλονιστική μαρτυρία - Ξαφνικά, χάθηκε ο ήχος του Mirage

13.04.2018 | 17:35
Συγκλονιστική είναι και η περιγραφή του  Ψαρά Γιώργου Πανταζή που βρισκόταν στο σημείο όπου έπεσε το Mirage. Είναι ο ψαράς που ήταν με το σκάφος του κοντά στο σημείο της της πτώσης του Mirage 2000-5. Στο σημείο όπου έχασε τη ζωή του ο Γιώργος Μπαλταδώρος.

Όπως περιέγραψε στο Έψιλον του φάνηκε περίεργο το γεγονός πως ξαφνικά δεν άκουγε τον ήχο του μαχητικού. Ήταν λίγα μίλια μακριά. Αλλά εξαιτίας του καιρού και της ομίχλης, δεν μπορούσε να δει. «Από τον ήχο κατάλαβα ότι έπεσε το αεροπλάνο. Ο ήχος ακουγόταν από μακριά και ξαφνικά εξαφανίστηκε από τα αυτιά μου», είπε. Λίγα λεπτά αργότερα, είδε το Super Puma να πετά στην περιοχή. Ήταν εκείνος που έδωσε στο Λιμενικό το στίγμα όπου είχε πέσει το Mirage…

Μάλιστα, η πρώτη αίσθηση ήταν πως όλα είχαν συμβεί ως αποτέλεσμα εμπλοκής με τα τουρκικά F16. Πως είτε κάτι είχε συμβεί κατά τη διάρκεια της αναχαίτησης είτε δεν είχε τελειώσει η εμπλοκή με τους Τούρκους. Δεν ήξεραν ακόμα τότε ότι όταν τα δυο ελληνικά Mirage 2000-5 έφτασαν στο Βόρειο Αιγαίο για να αναχαιτίσουν τα τουρκικά μαχητικά, εκείνα είχαν ήδη αποχωρήσει από το ελληνικό FIR. Και ουσιαστικά η αναχαίτηση δεν έγινε ποτέ.
Περίπου στις 12:30 με 12:45 ειδοποιήθηκαν τα στελέχη της βάσης να στείλουν πλωτό για να ερευνήσει το σημείο και να συμμετάσχει στις έρευνες για τον εντοπισμό και τη διάσωση του Έλληνα πιλότου. Έτσι κι έγινε. Αλλά το πλωτό με τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας έφτασε στο σημείο της συντριβής την ώρα που Super Puma είχε ήδη εντοπίσει τα συντρίμμια και τη σορό του Γιώργου Μπαλταδώρου.

Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6.000 ποδών ή των 2.000 μέτρων. Όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.

Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε όπως τόνιζαν στο OnAlert.gr έμπειροι διερευνητές, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.

Όπως ανέφεραν εάν η «βουτιά θανάτου» που διέγραψε το μαχητικό της πολεμικής μας αεροπορίας, οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί, τότε ο 34χρονος σμηναγός λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί.

Όπως εξηγούν εξαιτίας του vertigo μπορεί ο Γιώργος Μπαλταδώρος να έχασε το λεγόμενο σημείο αναφοράς στο χώρο. Αυτό μπορεί να τον οδήγησε στην αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση για το που βρίσκεται αλλά κυρίως για το που πηγαίνει. Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά, το φαινόμενο συνήθως δημιουργείται είτε ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα, νυχτερινές ή μέσα σε νέφωση.

Στο 251 ΓΝΑ η σορός του

Η σύζυγος του άτυχου σμηναγού ήταν εκείνη που ανέλαβε το βάρος της αναγνώρισης της σορού του. Από το απόγευμα της Πέμπτης (12.04.2018), η σορός του έχει μεταφερθεί στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, όπου εξετάζεται.
Ο Γιώργος Μπαλταδώρος θα κηδευτεί αύριο Σάββατο (14.04.2018) και θα ταφεί στην ιδιαίτερη πατρίδα του στην Καρδίτσα και συγκεκριμένα στο χωριό του, το Μορφοβούνι. Η κηδεία του θα γίνει στις 14:00 το μεσημέρι. Στο τελευταίο αντίο στον ήρωα της Πολεμικής Αεροπορίας αναμένεται να παρευρεθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
 

 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ