Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

ΑΠΟΨΗ

Η τρόϊκα καθορίζει και τους εξοπλισμούς μας - Τι αποκαλύπτουν απόρρητα έγγραφα

29.10.2013 | 00:01
Μπορεί το κλίμα “σύγκρουσης” της κυβέρνησης με την τρόϊκα να “τροφοδοτείται” διαρκώς με πληροφορίες και διαρροές που λένε ότι “δεν πάει άλλο” ωστόσο από τα “γραπτά” άλλα προκύπτουν. Και απ΄ αυτά φαίνεται ότι η τρόϊκα καθορίζει και αποφασίζει ακόμη και για τους ελληνικούς εξοπλισμούς! Η υπόθεση της ακύρωσης παραλαβής από τους Ιταλούς για την Πολεμική Αεροπορία τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών C 27 με δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα δείχνει ότι οι μνημονιακές υποχρεώσεις μας είναι ανάμεσα στις προϋποθέσεις που εξετάζουμε για να λαμβάνουμε αποφάσεις κρίσιμες για την Εθνική Άμυνα.

Το Onalert έχει στη διάθεσή του όλη την απόρρητη ενημέρωση που έγινε στην Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας για να αιτιολογηθεί το “κόψιμο” των τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών: “Για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νέα δημοσιονομική πολιτική και κατόπιν συνεννόησης με το υπουργείο Οικονομικών ,παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα και με πλήρη κατοχύρωση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου ,σε τροποποίηση της προμήθειας αεροσκαφών μεταφοράς C-27. Η εν λόγω προμήθεια θα αφορά πλέον 8 και όχι 12 αεροσκάφη σύμφωνα με την πρόταση της προμηθεύτριας εταιρείας και με δεδομένο ότι από το 2007 εκκρεμεί η παράδοση τεσσάρων αεροσκαφών για τα οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει εκπληρώσει τα προαπαιτούμενα προμήθειάς τους”.


Η ιστορία των C -27 είναι μια από τις “πονεμένες και πανάκριβες” ιστορίες αποτυχημένων εξοπλιστικών προγραμμάτων στις οποίες έχει αναφερθεί το Onalert. Παραγγελία 12 μεταγωγικών αεροσκαφών από τους Ιταλούς της Alenia τον Ιανουάριο του 2003 . Οι παραδόσεις των αεροσκαφών θα έπρεπε να γίνουν μεταξύ Μαρτίου 2005 και Οκτωβρίου 2006. Τελικά οκτώ από τα 12 αεροσκάφη παραδίδονται τον Ιούνιο του 2007. Πόσα πετάνε από τότε μέχρι σήμερα; Το πολύ ένα! Τα υπόλοιπα είτε από τεχνικά προβλήματα, είτε από έλλειψη ανταλλακτικών γιατί συμφωνία υποστήριξής τους δεν ειχαμε υπογράψει (!!!) παραμένουν στο έδαφος!





Τα τέσσερα τελευταία αεροσκάφη ήταν αυτά που ενδιέφεραν περισσότερο γιατί θα ήταν αυτά που θα είχαν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα. Η κατασκευάστρια εταιρεία ζήτησε παράταση στις παραδόσεις γιατί αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα στην πιστοποίηση του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού. Στο μεταξύ στην Ελλάδα -αλλά και στην Ιταλία λίγο μετά- ξέσπασε η οικονομική κρίση.

Για τα τέσσερα αεροσκάφη που αναμέναμε μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον η Ελλάδα είχε πληρώσει 80 εκατομμύρια ευρώ ως προκαταβολή,το 80% της αξίας τους. Τον Νοέμβριο του 2010 ο Ιταλός υφυπουργός Άμυνας με επιστολή του προτείνει να μην παραδοθούν στην Ελλάδα τα τέσσερα αεροσκάφη και το ποσό της προκαταβολής να μετατραπεί σε ανταλλακτικά και τεχνική υποστήριξη των οκτώ αεροσκαφών που μας απομένουν. Το Ανώντατο Αεροπορικό Συμβούλιο με Αρχηγό τότε τον Αντώνη Τσαντηράκη λέει όχι στη πρόταση.






Ποιο είναι το μυστικό της “ιταλικής πρότασης” που δεν λένε όσοι στην Αθήνα εξακολούθησαν να την υποστηρίζουν με την προτροπή όπως φαίνεται και των δανειστών μας; Ότι οι Ιταλοί έχουν βρει να πουλήσουν τα αεροσκάφη σε άλλη χώρα -το Μεξικό- σε τιμή σχεδόν διπλάσια! 25 εκατομμύρια ευρώ αγοράσαμε εμείς πάνω από 45 πουλάνε στο Μεξικό. Κάποιοι λοιπόν στην ΠΑ λένε “γιατί να μην παραλάβουμε και να τα πουλήσουμε εμείς, αν πράγματι δεν τα χρειαζόμαστε”.


Το σημαντικό ερώτημα στην ιστορία είναι ότι όπως προκύπτει από τις πληροφορίες οι Ιταλοί διασφαλίζουν την υποστήριξη τεσσάρων από τα οκτώ μεταγωγικά C-27! Δηλαδή από τα 12 που παραγγείλαμε ,είναι ζήτημα αν θα πετάμε τα τέσσερα με τα υπόλοιπα τέσσερα να μένουν ...παρκαρισμένα!

Τραγικές διαθεσιμότητες

Το γιατί η ελληνική πλευρά “για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νέα δημοσιονομική πολιτική και κατόπιν συνεννόησης με το υπουργείο Οικονομικών”, προχωρά σ΄ αυτή την απόφαση είναι ένα ερώτημα. Στα έγγραφα που έχει στη διαθεσή του το Onalert υπάρχουν ποσοστά διαθεσιμότητας μεταγωγικών αεροσκαφών τα οποία όποιος τα διαβάζει δεν μπορεί παρά να αισθάνεται απελπισία.

Το C -27 έχει διαθεσιμότητα 10% και τα C -130 που σηκώνουν όλο το βάρος των αποστολών κάτω από 50%. Το ζητούμενο για κάθε Πολεμική Αεροπορία είναι η διαθεσιμότητα να μη πέφτει κάτω από το 85%!

Οι αμαρτίες του παρελθόντος με τις “τρύπιες” συμβάσεις αγοράς οπλικών συστημάτων χωρίς καμία πρόβλεψη υποστήριξής τους πληρώνονται τώρα στην χειρότερη συγκυρία με την τρόϊκα όπως προκύπτει να έχει λόγο ακόμη και στον ευαίσθητο χώρο των εξοπλισμών.

Η απόφαση να μην παραληφθούν τα τέσσερα C-27 είναι οριστική και απομένει η έγκρισή της από το ΚΥΣΕΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

C 27 οι ιταλικές πιέσεις συνεχίζονται


C 27 : Από τα 12 που παραγγείλαμε μένουμε 8 θα  πετάνε 4








 

 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ


 

Κάντε Like: Onalert.gr στο Facebook