Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κίνα: Ο λόγος που δεν μπορεί να φτιάξει ικανά μαχητικά 5ης γενιάς - ΒΙΝΤΕΟ

28.06.2018 | 06:00
Γιατί η Κίνα προσπαθεί να αποκτήσει έναν ξένο μαχητικό 4 ++ γενιάς όταν διαθέτει ένα μαχητικό 5ης γενιάς αυτόχθονης σχεδίασης; Σε αυτό το βίντεο, αναλύουμε τους λόγους πίσω από αυτή την απόφαση.

Η Κίνα δημοσιοποίησε για πρώτη φορά την ύπαρξη του νέου μαχητικού της Chengdu J-20 τον Νοέμβριο του 2016, όταν ένα ζευγάρι J-20 συγκέντρωσε την προσοχή των παγκόσμιων μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ωστόσο, το Πεκίνο συνεχίζει τις προσπάθειές του για να αποκτήσει προηγμένα ρωσικά μαχητικά. Η ρωσική κυβέρνηση ανήγγειλε ότι έχει ξεκινήσει εργασίες για την κατασκευή 24 μαχητών Sukhoi Su-35 Flanker-E για την Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLAAF). Το Su 35 E είναι η εξαγωγική έκδοση του Su-35. Η Κίνα υπέγραψε σύμβαση για την παράδοση 24 Su-35 το Νοέμβριο του 2015 αξίας τουλάχιστον 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η καρδιά κάθε αεροσκάφους είναι ο κινητήρας του. Η Κίνα δεν έχει τελειοποιήσει τον γηγενή WS-10 για τους κλώνους της Shenyang J-11 & J 15, πόσο μάλλον έρχεται κοντά στην ολοκλήρωση της ανάπτυξης της επόμενης γενιάς WS-15 που θα χρειαζόταν για το J-20.

Ο κινητήρας WS 10 είναι αδύναμος προκαλώντας μεγάλο πονοκέφαλο στην Κίνα. Ο WS-15 θεωρείται σήμερα ότι βρίσκεται σε φάση δοκιμής εδάφους με δοκιμές πτήσης που θα ξεκινήσουν σε ένα Ilyushin Il-76 κάποια στιγμή στο μέλλον. Στην πραγματικότητα, η Κίνα δεν έχει αποδείξει ότι μπορεί να κατασκευάσει οποιοδήποτε αξιόπιστο κινητήρα, ακόμη και με σχέδια τα οποία βασικά έκλεψε από τη Ρωσία. Το J-20 φαίνεται να κινείται από δύο δίδυμους ρωσικούς κινητήρες Saturn AL-31F. Η προσθήκη των ρωσικών κινητήρων της σειράς AL-41F1S των Su 35 θα μπορούσε να προσφέρει λύση στα ζητήματα κινητήρα του Πεκίνου.

Τα ραντάρ είναι τα μάτια του αεροσκάφους. Για οποιονδήποτε μαχητικό 5ης γενιάς, το ραντάρ είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία και θα είναι αποφασιστικός παράγοντας σε περίπτωση οποιασδήποτε σύγκρουσης. Υπάρχουν ενδείξεις ότι το J-20 φέρει ένα ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA). Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, το J-20 θα είναι εφοδιασμένο με ένα ραντάρ τύπου KLJ-5. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι η Κίνα καθυστερεί πολύ στην τεχνολογία ραντάρ AESA. Η ρωσική τεχνολογία ραντάρ είναι πολύ πιο μπροστά από την Κίνα, και θεωρείται μία από τις καλύτερες στον κόσμο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Πεκίνο θέλει το Su-35, δεδομένου ότι θα αποκτούσε πολύτιμες τεχνικές γνώσεις από το ραντάρ Irbis-E.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Λαμβάνοντας υπόψη τις προηγούμενες εμπειρίες του Κρεμλίνου με την μεταφορά προηγμένης τεχνολογίας της Κίνας, η Μόσχα επέμεινε σε συμφωνίες για εξασφάλιση της πνευματικής ιδιοκτησίας της Ρωσίας επί του Su-35. Τα προηγούμενα χρόνια, οι Κινέζοι αντέγραψαν με τη μέθοδο της αντίστροφης μηχανικής (reverse engineering) τις παλαιότερες εκδόσεις του Flanker στις σειρές αεροσκαφών Shenyang J-11, J-15 και J-16.

Παρά τη συμφωνία που ενδεχομένως να έχει υπογράψει το Πεκίνο με τη Μόσχα, το έντονο ενδιαφέρον του πρώτου αφορά την αντιγραφή της τεχνολογίας του ρωσικού μαχητικού. Ενώ η τρέχουσα διαμόρφωση του J-20 μοιάζει εξωτερικά με έναν μαχητικό 5ης γενιάς από πολλές απόψεις, η Κίνα εξακολουθεί να υστερεί στον τομέα των κινητήρων, των ραντάρ και τα συστήματα ελέγχου. Οι κινητήρες Saturn AL-41F1S του Su-35, το ραντάρ σειράς Irbis-E, καθώς και η σουίτα ηλεκτρονικής μάχης, είναι πιθανό να έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για το Πεκίνο.

Δείτε παρακάτω στο βίντεο που ακολουθεί εντυπωσιακές εικόνες από τα δύο μαχητικά καθώς και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το παρασκήνιο πίσω από την κλοπή ευαίσθητης ρωσικής τεχνολογίας από την Κίνα:





Πηγή: Defence Updates

 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ