Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

ΑΠΟΨΗ

M - 346: Το Onalert στην παρουσίαση του αεροσκάφους της Alenia - ΦΩΤΟ και βίντεο

24.03.2014 | 00:01
Της Ελένης Παναγιώτου

Το πρώτο M - 346 προκεχωρημένης εκπαίδευσης για την Ισραηλινή Αεροπορία παρουσιάστηκε σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο της Alenia Aermacchi στην Venegono Superiore, Ιταλία. Το Onalert ήταν εκεί!

Τον Ιούλιο του 2012, η Alenia Aermacchi, εταιρεία της Finmeccanica, υπέγραψε σύμβαση με το Ισραηλινό Υπουργείο Άμυνας (IMOD) για την προμήθεια 30 αεροσκάφων προκεχωρημένης εκπαίδευσης τύπου M-346 - για να αντικαταστήσουν το TA-4 Skyhawk.

Το πρώτο "Master" για την ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία έχει προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους. Το νέο αεροσκάφος θα εχει την ονομασία Μ-346 "Lavi", που στα Εβραϊκά σημαίνει "Λιοντάρι".

Στην τελετή παρεβρέθηκαν αξιωματούχοι από το Ισραηλινό Υπουργείο Άμυνας και την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία όπως και απο το Υπουργείο Άμυνας της Ιταλίας και την Ιταλική Αεροπορία, καθώς και εκπρόσωποι από την Alenia Aermacchi και άλλους βιομηχανικούς εταίρους. Η παρουσίαση του αεροσκάφους πραγματοποιείται σχεδόν δύο χρόνια μετά την σύμβαση που υπέγραψε η Alenia με το Υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ. Το πρόγραμμα διεξάγεται στα πλαίσια της βιομηχανικής συνεργασίας που συμφωνήθηκε μεταξύ της Ιταλίας και του Ισραήλ, που συμπεριλαμβάνει επίσης τους βιομηχανικούς ομολόγους της Alenia Aermacchi, TOR και Honeywell.







Αυτό που ειναι ιδιαίτερα σημαντικό στην συγκεκριμένη παρουσίαση ίσως να μην ειναι τόσο το ίδιο το αεροπλάνο - αν και το M - 346 είναι ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό εκπαιδευτικό αεροσκάφος - αλλά η συμφωνία πίσω απο αυτο.
Η Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία σχεδιάζει να αγοράσει 30 από αυτά τα αεροσκάφη με συνολικό κόστος περίπου ενα δισεκατομμύριο δολάρια. Η απόκτηση των συγκεκριμένων αεροπλάνων απο το Ισραήλ γίνεται υπο όρους σύμβασης που προϋποθέτει οτι θα τα κρατήσει τουλάχιστον 25 χρόνια, και ειναι μέρος μιας μεγαλύτερης αμυντικής συμφωνίας που υπεγράφη με την Ιταλία τον Ιούλιο του 2012. Από την πλευρά της , η Ιταλία συμφώνησε να αγοράσει Ισραηλινό στρατιωτικό εξοπλισμό αξίας άνω των 1.1 δις δολαρίων.
Αξίζει βέβαια να σημειώσουμε οτι η Ιταλία έχει ήδη εξοπλιστεί με ισραηλινά αμυντικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων κατευθυνόμενων όπλων, εξοπλισμό πληροφοριών, παρακολούθησης και αναγνώρισης ( ISR ), συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και συστήματα αυτοπροστασίας για μαχητικά ελικόπτερα και μεταγωγικά αεροσκάφη. Οι Ισραηλινές εταιρείες έχουν επίσης συνεργαστεί με ιταλικές επιχειρήσεις σε μια σειρά από διεθνή προγράμματα αναβάθμισης αεροσκαφών.



Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alenia Aermacchi, Giuseppe Giordo (δεύτερος απο αριστερά στην φωτογραφία), ανέφερε κατά την διάρκεια της τελετής ότι αυτή η συμφωνία ήταν μια σημαντική συνεργασία μεταξύ του Ισραήλ και της Ιταλίας, προσθέτοντας ότι "οι συμμαχίες σε όλο τον κόσμο εχουν αρχίσει να αλλάζουν συμπεριλαμβανομένων και των βιομηχανικών συμμαχιών". Το πρόγραμμα αυτό, τόνισε, "αντιπροσωπεύει μια στρατιωτική συνεργασία τεραστίων διαστάσεων".
Σε απάντηση σε ερώτησή του Onalert σχετικά με το πώς πιστεύει ότι οι μεταβαλλόμενες συμμαχίες θα επηρεάσουν την ευρύτερη μεσογειακή περιοχή ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alenia απάντησε " ότι οι αναδυόμενες εταιρείες έχουν πλέον μεταφερθεί σε άλλα σημεία του κόσμου συνεπώς θα πρέπει να εγκαταλείψουμε τον τρόπο που εργαζόμαστε και να προχωρήσουμε, για παράδειγμα, προς την περιοχή της Μέσης Ανατολή, προκειμένου να ειμαστε σε θέση να διευρύνουμε τις συμμαχίες μας. Ο κόσμος αλλάζει, πρόσθεσε".

Ο Στρατηγός Μπασβιτζ (Bashvitz) (πρώτος απο δεξιά στην φωτογραφία) της Iσραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας ερωτηθείς εαν θεωρεί οτι το M-346 ειναι ορόσημο για την ισραηλινή πολεμική αεροπορία, δεδομένου ότι είναι το πρώτο μη αμερικανικό αεροσκάφος από το 1970, απάντησε ότι "δεν είναι μόνο ένα ορόσημο, λόγω της νέας τεχνολογίας που εισέρχεται στην ισραηλινή Αεροπορία από την Ιταλία¨, αλλά και "λόγω της συνεργασίας ανάμεσα σε εμάς και αυτή τη σημαντική ευρωπαϊκή χώρα. Εμείς στο Ισραήλ βλέπoυμε αυτη τη σχέση ως μια μακράς διαρκείας διεύρυνση των πόρων και ελπίζουμε για μια αμοιβαία επιτυχία στην νέα αυτη συνεργασία."




Το κλίμα στον χώρο παραγωγής πρίν την τελετή ειναι κάπως διαφορετικό καθώς η γενική οικονομική κρίση φαίνεται να έχei κάνει τους πάντες επιφυλακτικούς κι ετσι στον χώρο παραγωγής ενας εκπρόσωπος της Alenia μιλώντας μας για το αεροσκάφος έδωσε επίσης ιδιαίτερη σημασία στις δαπάνες του 'σταθμού εργασίας' που εχουν μειωθεί, καθιστώντας το εργασιακό περιβάλλον εξαιρετικά εργονομικό. Αυτό δήλωσε, "επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση μόνο ενός ατόμου σε κάθε σταθμό εργασίας και με τις ειδικες θέσεις εργασίας, οι οποίες κινούνται, με εναν ειδικό μηχανισμό, γύρω από τους ανθρώπους και όχι οι άνθρωποι γύρω από το σταθμό εργασίας". ΄Όπως σημείωσε αυτο, επετεύχθη με την αγορά νέων μηχανημάτων που εχει ως αποτέλεσμα οι νέες θέσεις εργασίας να παρέχουν ένα πιο άνετο περιβάλλον οχι μόνο γα τον ίδιο τον εργάτη αλλα και για την παραγωγή των αεροσκαφών.











Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Alenia η πρώτη πτήση του M346 , η οποία έλαβε χώρα μερικές εβδομάδες πριν, ήταν πολύ επιτυχής και διήρκεσε 45 λεπτά.
Κατ' επέκτασην μας εξήγησε ότι μόνο ένας πιλότος της Ισραηλινής αεροπορίας θα υποβληθεί σε πτητική εκπαίδευση στην Ιταλία, ενώ οι υπόλοιποι εκπαιδευτές πιλότοι θα πρέπει να εκπαιδευτούν στο Ισραήλ από τους πιλότους της Alenia Aermacchi. Το πρώτο μέρος του Ισραηλινού τεχνικού προσωπικού αναμένεται να φτάσει στην Ιταλία έως το τέλος Μαρτίου για να ξεκινήσει η κατάρτιση τους στο νέο αεροσκάφος. Τα δύο πρώτα αεροσκάφη θα παραδοθούν στο Ισραήλ στα μέσα Ιουλίου του 2014, με αλλα 7 μέχρι το τέλος του έτους. Η Alenia Aermacchi αναμένεται να παραδώσει 18 αεροσκάφη το 2015, και τα τελευταία 3 εχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2016 .
Επί του παρόντος, τέσσερα Μ 346 είναι στην τελική γραμμή συναρμολόγησης Venegono, ενώ αλλα έξι αεροσκάφη βρίσκονται σε προγενέστερα στάδια παραγωγής.



Η Alenia Aermacchi δινει μια πλήρες εκπαίδευση στους πίλοτους και στο τεχνικό προσωπικό (στην παραπάνω φωτογραφία ενα απο τα πολλά στάδια της εκπαίδευσης με κάποια παραδείγματα τακτικών αποστολών) όπως μας εξήγησε ο Εμανουέλε Μέρλο (Emanuele Merlo) επικεφαλής ITS and Simulation. Ο Μέρλο αναφέρθηκε επίσης και στο γεγονός οτι το τελικό κόστος του Μ-346 ειναι χαμηλότερο απο αλλα αεροσκάφη.
Σε απάντηση σε ερώτησή του Onalert για το πώς οι συρρίκνωση του αμυντικού προϋπολογισμού εχει επηρεάσει τη βιομηχανία και την Alenia, ο Εμανουέλε Μέρλο δήλωσε ότι "η Alenia είναι πεπεισμένη ότι εάν οι προϋπολογισμοί συνεχίσουν να συρρικνώνονται, τοτε η εταιρία θα επωφεληθεί λόγω της οικονομικά αποδοτικά παραγωγής της, ιδιαίτερα στην περίπτωση του M-346, το οποίο ειναι ενα εξαιρετικα οικονομικά αποδοτικό αεροσκάφος" .



Το M-346 "Master", το εχει παραγείλει και η Πολωνία η οποία γίνεται η τέταρτη χώρα που παραγγέλνει το αεροσκάφος μετά την Ιταλία, τη Σιγκαπούρη και το Ισραήλ. Συνολικά 56 M-346 έχουν παραγγελθεί μέχρι σήμερα. Το αεροσκάφος βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία με την Ιταλική Αεροπορία και την Αεροπορία της Δημοκρατίας της Σιγκαπούρης.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ROLL-OUT



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - ONALERT

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το βίντεο από την άσκηση στο Ισραήλ με τα ελληνικά F-16

Blue Flag: Οι Έλληνες πιλότοι "εξέθεσαν" τους Ισραηλινούς - ΒΙΝΤΕΟ


 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ


 

Κάντε Like: Onalert.gr στο Facebook