Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

ΑΠΟΨΗ

Όλη η εμπιστευτική αναφορά του Α/ΓΕΝ στον Αβραμόπουλο για τα υποβρύχια - Τα συν και πλην

23.06.2014 | 00:01
Μπορεί από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Πολεμικό Ναυτικό να μεταδίδεται κλίμα αισιοδοξίας για την ολοκλήρωση των 3 υποβρυχίων τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και του εκσυγχρονισμένου ΩΚΕΑΝΟΥ, ωστόσο οι παγίδες και οι κίνδυνοι να τιναχθεί το εγχείρημα στον αέρα είναι υπαρκτοί. Ουδεμία έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι αυτοί οι κίνδυνοι προέρχονται από τους Γερμανούς ,που έχουν εισπράξει περίπου 3,2 δις (!) και την ιδιοκτησία του Ισκαντάρ Σάφα που δεν εμφανίζεται να είναι και τόσο συνεργάσιμη ακόμη και για τα πιο απλά θέματα.

Το Onalert έχει στην διάθεσή του εμπιστευτικό ενημερωτικό έγγραφο του Α/ΓΕΝ Βαγγέλη Αποστολάκη προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο, με ημερομηνία 16 Ιουνίου 2104. Είναι ότι πιο “φρέσκο” υπάρχει για την “φουρτούνα” που έχει κληθεί να αντιμετωπίσει το Πολεμικό Ναυτικό.

Ποιες είναι οι δυσκολίες που επισημαίνει στο έγγραφό του προς τον Αβραμόπουλο ο Αρχηγός ΓΕΝ:

• “Στην προσπάθεια αυτή (σ.σ επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων και ολοκλήρωσης των υποβρυχίων) του ΠΝ παρουσιάζονται δυσχέρειες που θα μπορούσαν να αποδοθούν στα κάτωθι:

α. Στην άρνηση της διοίκησης των ΕΝΑΕ (σ.σ Ναυπηγεία Σκαραμγκά) να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις προϋπάρχουσες συμβάσεις (σ.σ του προσωπικού) με τη δικαιολογία ότι αποτελούν πνευματική της ιδιοκτησία.

β.Στο κακό προηγούμενο της εταιρείας των ΕΝΑΕ τόσο στην εγχώρια,όσο και στην αγορά του εξωτρικού και την εν γένει επιφυλακτικότητα των εταιρειών που συνεργάζονταν στο παρελθόν με τα ΕΝΑΕ λόγω ανεξόφλητων οφειλών,που έχει σαν συνέπεια την αρνητική αντίδραση στο πρόγραμμα,τουλάχιστον αρχικά.

γ.Στη μη ομαλή συνέχιση της συνεργασίας του ΠΝ με την TKMS (πρώην HDW).


Όπως προκύπτει η προσπάθεια του ΠΝ να δώσει ένα τέλος στην ομηρεία των τεσσάρων υποβρυχίων του δεν θα είναι εύκολη. Υποβρύχια πληρωμένα με το εξωφρενικό ποσό των 3,2 δις ευρώ που θα έπρεπε να έχουν παραδοθεί και ενταχθεί στον Ελληνικό Στόλο εδώ και πολλά χρόνια.


Παρόλα αυτά συνεργάτες του Αβραμόπουλου και επιτελείς του Α/ΓΕΝ επιμένουν ότι “τον ερχόμενο Σεπτέμβριο το πρώτο από τα τρία ατελείωτα υποβρύχια 214 θα πέσει στο νερό για δοκιμές”.

Για να επιτύχει το στόχο αυτό το ΠΝ έχει στην διάθεσή του 75 εκατομμύρια ευρώ. Όποιο επιπλέον κόστος προκύψει θα χρεωθεί στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και στους Γερμανούς κάτι που προκαλεί τριβές ,ειδικά μετά απο την κατάθεση της αγωγής των 7 δις από το ελληνικό δημόσιο προς την γερμανική κατασκευαστρια εταιρεία.

Όλα αυτά πιστεύουν στο ΠΝ ότι θα ξεπεραστούν αν κατορθώσουν να ολοκληρώσουν τα υποβρύχια με τα 75 εκατομμύρια που έχουν . Είναι εφικτό. Οι ναύαρχοι λένε πως ναι. Και για να πείσουν τους δύσπιστους λένε ότι ο Σάφα ζητούσε για την επαναλειτουργία του Ναυπηγείου 300 εκατομμύρια!!! “Το ΠΝ τα έβαλε μπροστά με λιγότερο από 500.000 ευρώ”,λένε .

Η αισιοδοξια προκύπτει και από το έγγραφο-αναφορά του Α/ΓΕΝ προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας. Πέρα από τα προβλήματα που προαναφέρθηκαν η κατάσταση των υποβρυχιων και η ανταπόκριση των εργαζομένων κρίνονται ικανοποιητικά από την ηγεσία του ΓΕΝ.

Η μεγάλη αγωνία που υπάρχει έχει να κάνει με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι μπαταρίες των υποβρυχίων. Κι αυτό γιατί αν κάποια απ΄ αυτές αποδειχτεί κατεστραμμένη από την αχρησία,τότε το κόστος του έργου θα ανέβει σημαντικά.

Ωστόσο ο Α/ΓΕΝ γράφει:

“Ως προτεραιτότητα από το ΠΝ ,έχει τεθεί η εξασφάλιση της παροχής ηλεκτρικής ισχύος μέσω της συστοιχίας κάθε υποβρυχίου και ως εκ τούτου το βάρος της προσπάθειας έχει επικεντρωθεί στον έλεγχο και στην επαναφορά σε κανονική λειτουργία της μέσω διαδικασιών φορτίσεων,διαδοχικών μετρήσεων και εκφορτίσεων των στοιχείων της κάθε συστοιχίας. Αν και η ανωτέρω διαδικασία απέχει αρκετα από την ολοκλήρωσή της ,οι πρώτες έως τώρα ενδείξεις από την συμπεριφορά των συστοιχιών που έχουν ελεγχθεί είναι ενθαρρυντικές…”

Και προσθέτει στην έγγραφη αναφορά του ο ναύαρχος Αποστολάκης:

“Από τις μέχρι τούδε εργασίες ενεργοποιήσεως των υποβρυχίων και τους ελέγχους που είναι σχεδόν στο σύνολό τους ακόμη σε εξέλιξη και που έχουν εκτελεστεί μέχρ τώρα σχεδόν αποκλειστικά από προσωπικό του ΠΝ, δεν έχει εντοπιστεί κάποια σημαντική βλάβη η οποία θα είχε σαν συνέπεια την παρεμπόδιση της ομαλής συνέχισης του έργου”.


Αν λοιπόν όλα πάνε κατ΄ ευχήν το πρώτο υποβρύχιο θα “βραχεί” τον Σεπτέμβριο και τα υπόλοιπα αναμένεται να ενταχθούν επιχειρησιακά στον Στόλο μέσα στην επόμενη διετία.

Παράλληλα με τον Σκαραμαγκά, το ΠΝ έχει κληθεί να αντιμετωπίσει περίπου με τον ίδιο τρόπο και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας από τα οποία αναμένει τρεις πυραυλακάτους. Τα Ναυπηγεία έμειναν χωρίς ρεύμα από τις αρχές της εβδομάδας, λόγω χρεών προς τη ΔΕΗ. Το ΠΝ έχει αναλάβει να ολοκληρώσει τις δοκιμές στην πρώτη από τις τρεις πυραυλακάτους τύπου Super Vita με δικά του έξοδα .

Όπως έλεγε με αίσθηση “μαύρου χιούμορ” προφανώς ανώτερος αξιωματικός του ΠΝ “σε Σκαραμαγκά και Ελευσίνα υπέστησαν οδυνηρή ήττα οι υποστηρικτές των ιδιωτικοποιήσεων”! Και είναι αλήθεια ότι σε μια εποχή που άπαντες μιλούν για ιδιωτικοποιήσεις παντού, καλείται το ελληνικό δημόσιο μέσω του ΠΝ να κρατήσει ζωντανές δύο ιδιωτικές επιχειρήσεις οι οποίες επί σειρά πολλών ετών επιζούσαν εξαιτίας των παραγγελιών του δημοσίου . Τα ελληνικά παράδοξα δεν έχουν τελειωμό.

Διαβάστε ακόμη:

Υποβρύχια - Ναυπηγεία: Ένα αιχμηρό άρθρο για το "στημένο" πολιτικό παιχνίδι που παίζεται




Ο "Φυλακισμένος Στόλος" - Γιατί το ΠΝ "καίγεται" να "απελευθερώσει" υποβρύχια και πυραυλακάτους




 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ


 

Κάντε Like: Onalert.gr στο Facebook