Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

Υπουργείο Άμυνας

Πτώση Mirage: Τα σενάρια για αίτια του σημερινού δυστυχήματος

12.04.2018 | 21:07
Ο πρώην Υπαρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, κύριος Ζαφείρης Ταμπακίδης μίλησε στην εκπομπή Live news με το Νίκο Ευαγγελάτο και έδωσε την δική του εκτίμηση για τα αίτια της σημερινής πτώσης του Mirage 2000 -5 που βύθισε στο πένθος τις Ένοπλες Δυνάμεις, την πατρίδα μας αλλά και την οικογένεια του άτυχου Σμηναγού Γεώργιου Μπαλταδώρου. 

Ο κύριος Ταμπακίδης έχει μεγάλη εμπειρία σε ότι αφορά τα αεροπορικά δυστυχήματα, συνεπώς η γνώμη του είναι βαρύνουσας σημασίας. Ο κύριος Ταμπακίδης εξέφρασε τα θερμά του συλλυπητήρια του στην οικογένεια των Ενόπλων Δυνάμεων και τόνισε ότι ο Σμηναγός Γεώργιος Μπαλταδώρος επρόκειτο για ένα ικανότατο στέλεχος.

Τι μπορεί να οδήγησε στην πτώση του Μirage σήμερα

Ο κύριος Ταμπακίδης έδωσε τη δική του εκτίμηση για το τι μπορεί να συνέβη. Όπως είπε: "Θεωρώ κατ' εκτίμηση, αλλά βάσιμη εκτίμηση, ότι μετά από μία απογείωση για να αναχαιτιστούν αεροσκάφη η αδρεναλίνη ανεβαίνει αρκετά. Το φορτίο της ευθύνης που έχει ο αρχηγός του σχηματισμού, ως προς το νούμερο 2, επειδή ο Γιώργος Μπαλταδώρος, επρόκειτο για αρχηγό σχηματισμού, αυτό που περίπου έχω μάθει είναι ότι τα αεροσκάφη κατευθύνθηκαν στην περιοχή όπου είχανε παραβιάσει τον εναέριο χώρο, ένας αριθμός τουρκικών αεροσκαφών. Με την προσέγγιση των δικών μας αεροσκαφών, τα οποία έκαναν μία σχετικά κοντινή προσέγγιση, τα αποχωρούντα εκείνη τη στιγμή τουρκικά αεροσκάφη, αυτά πέρασαν τη νοητή γραμμή στον αέρα, των συνόρων των δύο χωρών, και τα δικά μας άρχισαν να κάνουν μία περιπολία, γύρω από τον χώρο που σημειώθηκε το συμβάν. Παρέμειναν εκεί για κάποιο χρόνο, γιατί υπάρχει υπάρχει η διαφορά μιας ώρα από την απογείωση μέχρι την επιστροφή και όταν πια άρχισαν να τελειώνουν τα καύσιμα, δόθηκε η εντολή επιστροφής. Ο καιρός σήμερα ήταν ένας κλασσικός καιρός Αιγαίου. Δηλαδή κατακόρυφη ορατότητα απεριόριστη, αλλά λόγω της άπνοιας, υπήρχε χαμηλή νέφωση, σε όχι πυκνό στρώμα, αλλά κάτω από τα 4000 πόδια περίπου, η οριζόντια ορατότητα ήταν πολύ πυκνή."

Όπως σημείωσε ο κ.Ταμπακίδης: "Επειδή ήταν 9 μίλια από το αεροδρόμιο, υπήρχε το αίσθημα της χαλάρωσης ότι φτάνει στον προορισμό του, ότι έφερε εις πέρας την αποστολή του. Μπαίνοντας λοιπόν σε ένα πυκνό στρώμα υγρασίας, μπορεί να συνέβη κάτι. Να άναψε κάποιο λαμπάκι, να ακούστηκε κάποιος ήχος που να δείχνει ένα ηχητικό σήμα κινδύνου που να επρόκειτο για κάποια μικροβλάβη, ή και μεγάλη βλάβη. Αυτό πιθανόν να παρέσυρε την προσοχή του Σμηναγού από τον έλεγχο του αεροσκάφους στο να κοιτάξει να εντοπίσει ποιο είναι το πρόβλημα. Αυτό σε συνδυασμό με τη χαμηλή ορατότητα πιθανόν να είχε ως αποτέλεσμα να έγινε μια ασυναίσθητη κίνηση του χειριστηρίου προς τα κάτω και να πήρε μία τέτοια γωνία καθόδου το αεροσκάφος." 

Κράτημα στον Κινητήρα;

Αξίζει να σημειώσουμε ότι από τα 13 Mirage που έχουν πέσει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας τα 3 από αυτά είχαν τεχνικό πρόβλημα στον κινητήρα. Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι μπορεί να υπήρχε κάποιο θέμα με τον κινητήρα ο κύριος Ταμπακίδης τόνισε ότι είναι ένα σενάριο το οποίο μπορεί σε συνδυασμό με τη χαμηλή ορατότητα και το χαμηλό ύψος στο οποίο βρισκόταν το αεροσκάφος να οδήγησε στο δυστύχημα…


Διαβάστε επίσης: Mirage 2000: Οι 13 συντριβές που συγκλόνισαν το πανελλήνιο




 

 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ