Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Su-33 vs J-15: Οι Ρώσοι “κράζουν” αλλά κρυφά θαυμάζουν - ΦΩΤΟ - ΒΙΝΤΕΟ

20.10.2018 | 08:00
Πρόσφατα, το πρακτορείο Sputnik δημοσίευσε ένα άρθρο όπου αναφέρεται στο μαχητικό αεροσκάφος J-15 της Κίνας το οποίο προωθείται για επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρα, τονίζοντας τα προβλήματα που αντιμετώπιζε με το σύστημα ελέγχου πτήσης.

Όμως το J-15 είναι μια “αντιγραφή” του ρωσικού Su-33 Flanker. Είναι τελικά το κινεζικό μαχητικό πραγματικά υποδεέστερο από το ρωσικό ;

Το άρθρο ξεκινά με μια κριτική για τα συστήματα ελέγχου πτήσης του μαχητικού J-15, καθώς το κινεζικό μαχητικό είναι πιο βαρύ από τους ανταγωνιστές του, με αποτέλεσμα να βασίζεται σε ένα σύστημα ώθησης από το κατάστρωμα του αεροπλανοφόρου, ενώ φέρει λιγότερο οπλισμό και χωρητικότητα καυσίμων.


J-15

Τα αεροπλανοφόρα του Πολεμικού Ναυτικού του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού σχεδιάστηκαν βασισμένα στα Σοβιετικά Varyag, εξοπλισμένα με ένα σύστημα προώθησης μαχητικών σαν καταπέλτη, αφού τα σοβιετικά αεροσκάφη Su-33 και MiG-29K,δεν είχαν την δυνατότητα να απογειώνονται από το κατάστρωμα δίχως αυτό.

Οι Κινέζοι στην προσπάθειά τους να προσπεράσουν αυτό το λειτουργικο πρόβλημα, επιχείρησαν τροποποιήσεις στην άτρακτο των μαχητικών.

Η δεύτερη, πιο βάσιμη κριτική για τα J-15 είναι το γεγονός ότι αποτελούν μια υποδεέστερη έκδοση του Su-33. Δεδομένου ότι η Κίνα αγόρασε μόνο το πρωτότυπο Su-33, το λεγόμενο T-10K3,επιχείρησαν αντίστροφη μηχανική (reverse engineering) και στη συνέχεια μετά την κατάρρευση των συνομιλιών για την εξαγορά της τεχνογνωσίας των Su-33, το Πεκίνο αναγκάστηκε να προχωρήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη των αμιγώς κινεζικών J-15 με την όποια τεχνογνωσία διέθετε.

Η αδυναμία παραγωγής εγχώριων κινητήρων ικανοποιητικής απόδοσης υπήρξε ένα αιώνιο πρόβλημα από την πλευρά της κινεζικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας, η οποία εξαρτιόταν από τη Ρωσία για κινητήρες για τους Flankers, κάτι που ενισχύει την επιχειρηματολογία των Ρώσων για “κακή αντιγραφή” του μαχητικού, κάτι που επιβεβαιώνουν και τα πολλά ατυχήματα με τα J-15.

Όμως ακόμα και το “αυθεντικό” Su-33 δεν έχει δειχθεί ακόμη πολλές αναβαθμίσεις από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, παρά μόνο ελαφρές αναβαθμίσεις. Η ρωσική ναυτική αεροπορία φαίνεται να επικεντρώνεται περισσότερο στην προμήθεια του νεότερου MiG-29KR, το οποίο είναι πιο ελαφρύ.


Su-33

Εντούτοις, η Κίνα, έχει κατασκευάσει το J-15 με τα πιο πρόσφατα πρότυπα σχεδιασμού και αερο-ηλεκτρονικών συστημάτων (avionics), ενώ αξίζει να αναφερθεί και η ανάπτυξη βελτιωμένων εκδόσεων του J-15 για άλλους ρόλους, συμπεριλαμβανομένου του J-15D ηλεκτρονικού πολέμου, που αντιστοιχεί στο EA-18G "Growler" των ΗΠΑ.

Συνολικά, ενώ το Su-33 είναι πιθανόν ανώτερο από το J-15 στην αξιοπιστία και την ισχύ του κινητήρα, αλλά το J-15 είναι απλά ένα πιο σύγχρονο αεροσκάφος και είναι ενσωματωμένο με σύγχρονες εργονομικά σχεδιαστικά πρότυπα, ενώ ακόμα οι Κινέζοι κατάφεραν το εκσυγχρονίσουν πλήρως και να αναπτύξουν νέες παραλλαγές του, σε αντίθεση με τη Ρωσία.

Ακόμη και ο εμπειρογνώμονας του Sputnik, ο Βασίλι Κασίν, δηλώνει στο τέλος του άρθρου: "Με λίγο περισσότερο χρόνο και χρήμα, οι Κινέζοι θα λύσουν προφανώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τώρα και θα αποκτήσουν έναν αρκετά αξιόπιστο και ισχυρό μαχητικό για τα αεροπλανοφόρα τους”.

Δείτε βίντεο με συγκριτική ανάλυση των δύο μαχητικών.
 



 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ