Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τουρκική διείσδυση σε Ρόδο - Κω - Πως επιδιώκει η Άγκυρα να μεταφέρει το "μοντέλο Θράκη"

28.06.2013 | 12:01
Με ψεύδη και παραποίηση της πραγματικότητας  και των διεθνών συνθηκών μια ομάδα μουσουλμάνων της Ρόδου επιδιώκει και πάλι να δημιουργήσει θέμα δήθεν ...τουρκικής μειονότητας στα Δωδεκάνησα κατ' επιταγήν κύκλων της Αγκυρας που προωθούν συγκεκριμένη προπαγάνδα  με παρότρυνση του επίσημου τουρκικού κράτους.

 Συγκεκριμένα οι  εφημερίδες Milliyet (με τον τίτλο «Το τουρκικό σχολείο στη Ρόδο είναι κλειστό εδώ και 43 χρόνια» και τον υπέρτιτλο «Αντέδρασε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Αδελφοσύνης και Πολιτισμού των Μουσουλμάνων της Ρόδου») και η Star ( με τον τίτλο «Οι Τούρκοι της Ρόδου περιμένουν ενδιαφέρον») γράφoυν ότι οι  μουσουλμάνοι ( ''Τούρκους'' τους ονομάζουν τα ΜΜΕ)  που ζουν στη Ρόδο, ζήτησαν να εφαρμοστούν και τους ίδιους τα δικαιώματα που αναγνωρίζονται στην Τουρκία, στις μειονότητες, τα τελευταία χρόνια και ζήτησαν βοήθεια από τον Τούρκο Πρόεδρο κ. Γκιουλ.

 Ο κ. Μουσταφά Σιγιεχί, που είναι Πρόεδρος του Συνδέσμου Αδελφοσύνης και Πολιτισμού των Μουσουλμάνων της Ρόδου, που συστάθηκε το 2000, υποστήριξε ότι στη Ρόδο ζουν 3.500 ''Τούρκοι'' και ζήτησε τα δικαιώματα που αναγνωρίζονται στις μειονότητες στην Τουρκία να αναγνωριστούν και στους ''Τούρκους'' της Ρόδου. Ο ίδιος υποστήριξε : «Έχουμε πολλά προβλήματα. Εδώ δεν μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά μας το μάθημα της γλώσσας. Δεν έχουμε σχολείο. Τα παιδιά μας μεγαλώνουν χωρίς να μαθαίνουν τη γλώσσα τους και τη θρησκεία τους. Το μοναδικό τουρκικό σχολείο έκλεισε το 1970. Από τότε το σχολείο είναι κλειστό και σε άσχημη κατάσταση».

 Ο κ. Σιγιεχί υποστήριξε  ακόμα ότι οι μουσουλμάνοι ''Τούρκοι'' της Ρόδου μπορούν και προσεύχονται μόνο σ’ ένα τέμενος και πρόσθεσε: «Είναι ανεπαρκές το τέμενος του Ιμπραχήμ Πασά. Δε λειτουργεί το τέμενος που είχε γίνει στο όνομα του Μουράτ Ρεΐς, που ήταν ένας από τους φημισμένους ναυτικούς, όπως ο Πιρί Ρεΐς και ο Μπαρμπαρός, από την εποχή του σουλτάνου Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή και έχει γίνει αποθήκη αχρήστων ειδών. Όταν πέθανε, πριν από 30 χρόνια, ο μουφτής, το τέμενος κλειδώθηκε. Τα τελευταία δύο χρόνια δε μπορούμε να πάμε στην Ντάττσα και οι ''Τούρκοι''της Ρόδου θέλουν να πάνε Ντάττσα».

 <<Μόνο καθαριστές στο Δήμο>>

Σε μια προσπάθεια να προκαλέσει συμπάθειες είπε μια σειρά ακόμα ψέμματα βάζοντας ως ...ασπίδα το ότι είναι και Έλληνες υπήκοοι και υπήκοοι της ΕΕ , για να προσθέσει τους εξής ισχυρισμούς : «Για μας εφαρμόζονται διπλά μέτρα και σταθμά. Οι ''Τούρκοι'' δε μπορούν να δουλέψουν στους δημόσιους θεσμούς. Μπορούν να γίνονται μόνο καθαριστές στο δήμο. Ο αξιότιμος Πρόεδρος Γκιουλ, όταν ήταν ΥΠΕΞ, είχε έρθει εδώ και του έδωσα μία τετρασέλιδη έκθεση. Εδώ το σχολείο μας είναι κλειστό. Είναι ανοιχτό μόνο ένα τέμενος και επιθυμούμε να ανοίξει, επιτέλους, ένα δεύτερο τέμενος». 
Να σημειώσουμε εδώ ότι  τον τελευταίο καιρό ο τουρκικός τύπος ασχολείται με τη Ρόδο και ειδικά με θέματα που αφορούν διάφορα τεμένη υποστηρίζοντας ψευδώς ότι…καταρρέουν, ενώ είναι γνωστό ότι στα περισσότερα έχουν γίνει αναστηλώσεις, ενώ σε άλλα βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικές παρεμβάσεις με την φροντίδα και τις δαπάνες του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 Επιδιώκουν  ''μοντέλο της Θράκης''!

Είναι σαφές στις αρμόδιες υπηρεσίες και αναλυτές στην Ελλάδα ότι οι κύκλοι αυτοί της Άγκυρας επιχειρούν να δημιουργήσουν στην Ρόδο και στην Κω το ''μοντέλο της Θράκης'', με σκοπό να δημιουργηθούν παράλληλες δομές στην καθημερινή ζωή των μουσουλμάνων.
Ειναι σαφές ότι το καθεστώς των μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών της Ρόδου και της Κω δεν διέπεται από τη Συνθήκη της Λωζάνης και συνεπώς δεν υπάρχει εκεί αναγνωρισμένη μειονότητα,. Ωστόσο από πολλά λάθη του παρελθόντος η Αθήνα έχει αναχθεί   σε κύκλους ελεγχόμενους από την Αγκυρα και το τουρκικό προξενείο Ρόδου να δραστηριοποιούνται, αδιαφορώντας για τους νόμους και να κάνουν προπαγάνδα- κόντρα πολλές φορές με την πλειονότητα των φιλήσυχων ντόπιων μουσουλμάνων.

Πριν μερικούς μήνες ήλθε στο προσκήνιο το σχέδιο της Τουρκίας με αφορμή την υπόθεση του ιμάμη της Ρόδου. Ο κ. Μέτσο Ιλτέρ, ο οποίος έχει σταλεί στη Ρόδο από τον ψευδομουφτή Ξάνθης κ. Αχμέτ Μετέ για την κάλυψη των θρησκευτικών αναγκών των μουσουλμάνων,  δεν αναγνωρίζεται από την ελληνική Πολιτεία. Αυτός όμως παρεμποδίζει συστηματικά τη δραστηριότητα του επίσημου ιμάμη έχοντας την υποστήριξη τουρκικών κύκλων.

Όπως ανέφερε τότε σε σχετικό ρεπορτάζ το Βήμα, το Βακούφ Ρόδου, το οποίο βάσει της ελληνικής νομοθεσίας είναι αρμόδιο για τη διαχείριση μουσουλμανικών τεμενών, νεκροταφείων και ακινήτων στο νησί, αλλά παράλληλα φροντίζει να υπάρχει στη Ρόδο ιμάμης για να μπορούν να προσεύχονται οι εκεί μουσουλμάνοι, έστειλε στις 11 Ιουλίου 2012  επίσημο αίτημα προς τη Μουφτεία Διδυμοτείχου, ζητώντας τη μετάβαση ενός ιμάμη-θεολόγου για τις ανάγκες του Ραμαζανίου. Μία ημέρα αργότερα, στις 12 Ιουλίου, σε απάντησή της, η Μουφτεία ανακοίνωσε ότι επέλεξε τον ιμάμη του τεμένους Φερών κ. Χασάν Καρά Αλή για να μεταβεί στη Ρόδο.

 Ο κ. Καρά Αλή, που θεωρείται μετριοπαθής, έφθασε τότε στο νησί για να αντικαταστήσει ουσιαστικά τον κ.Ισμαήλ Τσακίρογλου, που είχε έρθει ως ιμάμης στη Ρόδο το 1990 από τη Μουφτεία Κομοτηνής. Εδώ και πολλά χρόνια, ο κ. Τσακίρογλου είχε εμπλακεί σε δικαστική διένεξη με το Βακούφ Ρόδου, που τελεσιδίκησε υπέρ του Βακούφ στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Ωστόσο, λόγω και της ηλικίας του, ο κ. Τσακίρογλου είχε αρχίσει τα τελευταία δύο-τρία χρόνια να μη μπορεί να εκπληρώσει τα καθήκοντά του.

Με την ελληνική Πολιτεία και τα συναρμόδια υπουργεία (Εξωτερικών, Εσωτερικών και Παιδείας) να αποφεύγουν να δώσουν οριστική λύση, το πρόβλημα διογκώθηκε όταν ο νεοσύστατος Πολιτιστικός Σύλλογος Μουσουλμάνων «Η Αδελφοσύνη» - που και τώρα πρωτοστατεί , όπως αναφέρουν οι Τουρκικές εφημερίδες-  που πρωτοϊδρύθηκε το 2000, κάλεσε μέσω και του ψευδομουφτή Ξάνθης Μετέ τον κ. Μέτσο Ιλτέρ ως ιεροδιδάσκαλο-ιμάμη. Ο τελευταίος μάλιστα εκμεταλλεύθηκε την ανικανότητα εκτέλεσης των καθηκόντων τού ιμάμη από τον κ. Τσακίρογλου για να αρχίσει να τον εκτοπίζει από το τέμενος Ιμπραχήμ Πασά.

Καταδικάστηκαν για την επίθεση


Πέρυσι, όταν και πάλι το Βακούφ Ρόδου είχε ζητήσει να έλθει άλλος ένας ιμάμης από τη Θράκη για να καλυφθούν οι ανάγκες του Ραμαζανίου, ο κ. Ιλτέρ είχε καταφέρει να τον εκδιώξει. Εφέτος ( σ.σ. το 2012) η κατάσταση εξελίχθηκε διαφορετικά. Και αυτό συνέβη διότι ο κ. Καρά Αλή, αν και παρενοχλήθηκε και παρεμποδίστηκε στην εκτέλεση των καθηκόντων του τόσο από τον κ. Ιλτέρ όσο επίσης και από άτομα που πρόσκεινται στο τουρκικό προξενείο Ρόδου, αλλά και από τον κ. Μ. Ζαμαντάκη, πρόεδρο του συλλόγου «Αδελφοσύνη», έχει αποφασίσει να μην υποχωρήσει. Σύμφωνα με ρεπορτάζ των ''Νεων'', δύο άτομα επιτεθήκαν εναντίον του ιμάμη και τον τραυμάτισαν στο πρόσωπο και σε άλλα μέρη του σώματος του, ενώ παράλληλα τον εξύβρισαν.
Ο τραυματισθείς μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Ρόδου, όπου του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες και στη συνέχεια μετέβη στο αστυνομικό τμήμα και υπέβαλε μηνύσεις. Οι αστυνομικοί συνέλαβαν τα δύο άτομα τα οποία κατηγορούνται για διατάραξη θρησκευτικής συνάθροισης, έμπρακτης εξύβρισης και απρόκλητης σωματικής βίας.Σύμφωνα με  «Το Βήμα», ο κ. Ιλτέρ φέρεται να δήλωσε ευθαρσώς στον κ. Καρά Αλή ότι αγνοεί την ελληνική Πολιτεία και τους νόμους της και αν κάποιοι δεν τον θέλουν να τον βάλουν φυλακή! Μάλιστα, το Βακούφ Ρόδου προσέφυγε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών του νησιού. .Αργότερα , όπως διαβαζουμε στα ''Νεα'', σε φυλάκιση 21 μηνών καταδικάστηκαν  από το Αυτόφωτο Πλημμελειοδικείο Ρόδου δύο άτομα γιατί ξυλοκόπησαν μέσα σε τέμενος το νέο ιμάμη της Ρόδου Καρά Αλί Χασάν. Πρόκειται για ένα 49χρονο Τούρκο και έναν Έλληνα μουσουλμάνο από τον Έχινο της Ξάνθης.

<<ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟ>> το πρόβλημα και οι δράστες

Σημειώνεται ότι ο καταδικασθείς Τούρκος διαμένει μόνιμα στη γειτονική χώρα, ενώ ο άλλος μουσουλμάνος  κατοικεί μόνιμα στη Ξάνθη- πράγμα που δείχνει ότι το πρόβλημαπου δημιουργήθηκε στην Ρόδο  είναι ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟ!. 
Πάντως πίσω από την προαναφερθείσα σύγκρουση των ιμάμηδων κρύβεται ένα πολύ ευρύτερο παιχνίδι που κινείται γύρω από τη δεδηλωμένη πρόθεση της Τουρκίας να επηρεάσει τους μουσουλμανικούς πληθυσμούς των γειτονικών της χωρών. Σε αυτό δίνει τεράστια έμφαση η κυβέρνηση του κ. Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και ιδιαίτερα ο υπουργός Εξωτερικών κ. Αχμέτ Νταβούτογλου. Η κινητικότητα της Αγκυρας δεν εδράζεται πλέον σε εθνικιστικά θεμέλια όσο στην εκμετάλλευση του Ισλάμ, έγραφε τότε το Βήμα - τα τελευταία γεγονότα στην Τουρκία με την απροκάλυπτη ισλαμική στροφή δικαιώνουν αυτή την εκτίμηση.

Στη συντριπτική τους πλειονότητα οι μουσουλμάνοι της Ρόδου και της Κω είναι απολύτως ενσωματωμένοι στην τοπική κοινωνία των νησιών και αρκετοί εξ αυτών έχουν μεγάλες περιουσίες, καθώς κατέχουν σημαντικές παραθαλάσσιες εκτάσεις. Επιπλέον και σε ό,τι αφορά τη θρησκευτική τους συμπεριφορά είναι πολύ λιγότερο τυπικοί στο θρησκευτικό τελετουργικό σε σχέση με τους μουσουλμάνους της Θράκης. Τέλος, οι μουσουλμάνοι των Δωδεκανήσων δεν αποτελούν μειονότητα και δεν εφαρμόζεται στην περιοχή ο ισλαμικός νόμος (Σαρία). Το σημαντικότερο δε είναι ότι στη Ρόδο και στην Κω δεν υπάρχουν μουφτείες - σε πλήρη αντίθεση με τη Θράκη - και αυτό διότι τα νησιά παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα από την Ιταλία και όχι από την Τουρκία.

Τα τελευταία χρόνια όμως, με την ενθάρρυνση της Αγκυρας, διεξάγεται μια ξεκάθαρη προσπάθεια να αξιοποιηθεί η παρουσία μουσουλμάνων στα δύο νησιά για διεύρυνση της επιρροής της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η κυβέρνηση Ερντογάν είχε ζητήσει από το Συμβούλιο της Ευρώπης να συγγραφεί έκθεση για την κατάσταση των μουσουλμάνων σε Ρόδο και Κω έπειτα από την έκθεση που έκανε το Συμβούλιο για την Ιμβρο και την Τένεδο, ανέφερε το Βημα.

 Τα σχέδια διείσδυσης της Τουρκίας 

Ειδική αναφορά έκανε τότε το ΄΄Βήμα'' στα σχέδια διείσδυσης της Τουρκία μέσω του συλλόγου «Αδελφοσύνη» και τον ρόλο του κ. Νταβούτογλου. Η πλήρης απουσία της ελληνικής Πολιτείας, που επιμένει, σύμφωνα με τις παραδοχές ανθρώπων που επί χρόνια έχουν χειριστεί τα μειονοτικά θέματα, να βλέπει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις με «ψυχροπολεμική ματιά», επιτρέπει στην Αγκυρα τη διείσδυση με σκοπό την περιχαράκωση των μουσουλμάνων. Στη Ρόδο έχουν μεταβεί τα τελευταία χρόνια τόσο ο κ. Νταβούτογλου, ο οποίος τον Μάρτιο του 2011 είχε κάνει ειδική αναφορά στην «πολύ καλή δουλειά» του Μέτσο Ιλτέρ, όσο και ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης Αλί Μπαμπατζάν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», ο σύλλογος «Αδελφοσύνη» ενισχύει τους δεσμούς του με τους φιλοτουρκικούς κύκλους στη Θράκη. Στα εγκαίνια των νέων γραφείων του μάλιστα στη Ρόδο, τα έξοδα των οποίων έχει αναλάβει να καλύψει το τουρκικό προξενείο στο νησί, παρευρέθη ο τούρκος πρέσβης στην Αθήνα κ. Κερίμ Ουράς. Ηδη ο σύλλογος έχει ζητήσει δύο δασκάλους να έρθουν από τη Θράκη στη Ρόδο για να διδάξουν την τουρκική γλώσσα. Οι επιλεγέντες θεωρούνται σκληροπυρηνικοί και έχουν στο παρελθόν διατελέσει πρόεδροι της (κατηργημένης πλέον) Ενωσης Τούρκων Δασκάλων Δυτικής Θράκης.

Πήγαν για ...σεμινάρια  στην Τουρκία

Επιπλέον η ηγεσία της «Αδελφοσύνης» μετέβη πριν από ένα μικρό χρονικό διάστημα στη Θράκη (σ.σ. εντός του 2012) , όπου και συμμετείχε σε... σεμινάρια του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή. Τα σεμινάρια αφορούσαν μεταξύ άλλων τον τρόπο ίδρυσης συλλόγων, τον προσηλυτισμό και το άνοιγμα των τουρκικών σχολείων. Υπενθυμίζεται ότι τα σχολεία αυτά έκλεισαν από τη χούντα το 1972, με όσα είχαν απομείνει να κλείνουν το 1991 λόγω ανεπαρκούς αριθμού μαθητών.

Η πρόσκληση προς την «Αδελφοσύνη» έγινε από το κόμμα Ισότητα - Ειρήνη - Φιλία / DEB που είχε ιδρύσει ο Αχμέτ Σαδίκ και το οποίο μάλιστα σχεδιάζει να ιδρύσει παράρτημα στη Ρόδο. Ο απώτερος στόχος των επηρεαζόμενων από την Τουρκία μουσουλμάνων στη Ρόδο είναι - όπως ανέφερε στην ανάλυσή του το Βήμα - να ανοίξει θέμα μουφτή αλλά και να ελεγχθεί η λειτουργία του Βακούφ Ρόδου, για το οποίο πάντως έχουν εκφραστεί από διάφορες πλευρές αντιρρήσεις για τη διαφανή εκμετάλλευση της περιουσίας του. Αυτός είναι και ο λόγος που ο κ. Ιλτέρ επιμένει ότι έχει την υποστήριξη του τοπικού πληθυσμού, κάτι που δεν ισχύει.

Τα νέα δημοσιεύματα σε  Milliyet  και Star εντάσσονται στην προσπάθεια κλιμάκωσης του τουρκικού σχεδίου για τα Δωδεκάνησα...

  ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ίμβρος: επιτρέπουν την λειτουργία ελληνικού σχολείου που απαγορεύει ο νόμος!


Μειονότητες στη Τουρκία: "Από λόγια χορτάσαμε"

Τζαμί στην Αθήνα: Τι κρύβει η τουρκική προθυμία για χρηματοδότηση; Άρθρο-ανάλυση
 

 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ


 

Κάντε Like: Onalert.gr στο Facebook