Γιατί το θέμα των υποβρυχίων πρέπει να είναι στις προτεραιότητες της επόμενης κυβέρνησης

Μπορεί να ακουστεί παράδοξο για τους αναλυτές υψηλής πολιτικής που στην Ελλάδα περισσεύουν,αλλά η κυβέρνηση που θα προκύψει -αν βέβαια προκύψει- στις 6 Μαίου,θα πρέπει να έχει στην λίστα των προτεραιοτήτων της το θέμα των υποβρυχίων του ΠΝ.Των υποβρυχίων τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ!

Το θέμα έχει γίνει αντικείμενο σκληρής αντιπαράθεσης μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ,λόγω προεκλογικής περιόδου.

Τα αστεία πρέπει να τελειώσουν.Όπως και η κοροϊδία και τα παιχνίδια.Και των Ελλήνων και των Γερμανών. Η Ελλάδα,οι φορολογούμενοι δηλαδή πλήρωσαν από το υστέρημά τους πάνω από 2 δις για να εξοπλίσουν το ΠΝ της χώρας με τα πιο σύγχρονα συμβατικά υποβρύχια του κόσμου. Μπορεί η επιλογή να ήταν λανθασμένη και να ήταν καλύτερα η Ελλάδα να είχε παραγγείλει υποβρύχια που υπάηρχαν ήδη κι όχι να παραγγέλνει …γουρούνι στο σακκί,αλλά πλέον αυτό είναι ιστορία. Έτσι κι αλλιώς ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ μετά από την επίλυση των προβλημάτων του αποτελεί μια εγγυημένη λύση.

Υπάρχουν όμως άλλα τρία υποβρύχια που είναι πληρωμένα σχεδόν εξ ολοκλήρου στους Γερμανούς ,τα οποία περιμένουν στον Σκαραμαγκά την ολοκλήρωση των εργασιών και τις εν πλω δοκιμές τους για να παραδοθούν στο ΠΝ. Κι εδώ υπάρχει το μεγάλο πρόβλημα που κάποιοι φρόντισαν να μετατρέψουν σε γόρδιο δεσμό.Τον οποίο επιτέλους κάποιος πρέπει να κόψει.

Το ζητούμενο είναι ένα:το ΠΝ πρέπει πάση θυσία να παραλάβει τα υποβρύχια για τα οποία πληρώσαμε. Η διατήρησ των παλαιών υποβρυχίων έχει τρομακτικό οικονμικό κόστος και η ένταξη των τεσσάρων υποβρυχίων τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ θα επιτρέψει την απόσυρση τεσσάρων “αρχαίων” υποβρυχίων του Στόλου.

Η ένταξη των υπολοίπων τριών υποβρυχίων θα ανεβάσει δραματικά την επιχειρησιακή ικανότητα του ΠΝ.

Οι Γερμανοί πατώντας στις νεφελώδεις και περίπλοκες συμβάσεις που οι ελληνικές κυβερνήσεις ελαφρά τη καρδία υπέγραφαν με τη δικαιολογία “να σώσουμε τα ναυπηγεία” ,το μόνο που ξέρουν να λένε είναι ότι …τους χρωστάμε.Έχουν εισπράξει το 80% της σύμβασης ,έχουν παραδώσει με χίλια ζόρια και βάσανα ένα υποβρύχιο και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να πάρουν τα υπόλοιπα χρήματα.

Η συμπεριφορά τους δικαιολογημένα έχει δημιουργήσει έλλειμμα εμπιστοσύνης στην ελληνική πλευρά.Οι Γερμανοί απαιτούν περίπου 130 εκατομμύρια που είναι συμφωνημένη δόση αλλά η ελληνική πλευρά δεν τα δίνει μέχρι να δει ότι οι εργασίες στα υποβρύχια έχουν προχωρήσει .

Οι Γερμανοί από τη πλευρά τους “πατάνε” σε όσα υπογράφηκαν επί υπουργίας Βενιζέλου και σύμφωνα με τα οποία οι πληρωμές των δόσεων δεν συνδέονται με τη πρόοδο του έργου! Επικαλούνται επίσης -για να δικαιολογήσουν το δικό τους έλλειμμα εμπιστοσύνης- τη περίοδο υπουργίας Μεϊμαράκη ,όταν κάθε πρότασή τους για μια λύση έπεφτε σε τοίχο.

΄Ετσι λύση δεν μπορεί να βρεθεί.

Συνεπώς η διέξοδος θα πρέπει να αναζητηθεί σε υψηλό πολιτικό κυβερνητικό επίπεδο.Που σημαίνει ότι η Γερμανική εταιρεία που έχει αναλάβει τη ναυπήγηση των υποβρυχίων θα πρέπει να συνετιστεί απο τη Γερμανική κυβέρνηση και να σοβαρευτεί. Να ξεκινήσει τις εργασίες ολοκλήρωσης των υποβρυχίων και να καταλάβει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να χάσει τα χρήματα που απομένουν.

Δεν θα είναι εύκολο,γιατί πρώτα απ΄ όλα πρέπει να πιεστεί η κα.Μέρκελ και η κυβέρνησή της.Γι΄ αυτό λέμε ότι η επόμενη ελληνική κυβέρνηση πρέπει να βάλει στις προτεραιότητές της το θέμα των υποβρυχίων και να κάνει κατανοητό προς τους Γερμανούς ,ότι τα μαθήματα αξιοπιστίας και συνέπειας δεν πρέπει να αφορούν μόνο την Αθήνα αλλά και το Βερολίνο.Ή μάλλον το Κίελο.

Διαφορετικά θα βρεθούμε στην εξής απίστευτη κατάσταση:

•Εμείς να έχουμε πληρώσει χρυσά τέσσερα υποβρύχια -πληρώνοντας και την ανάπτυξή τους- να έχουμε “φάει” το πρόβλημα του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ και τελικά να μείνουμε …μ΄ένα όλο κι όλο υποβρύχιο και

•Οι Τούρκοι να αποκτήσουν γρήγορα ,φθηνότερα και χωρίς κανένα πρόβλημα έξι!