Οι Αμερικανοί θα αγοράσουν αεροσκάφη από τη Ρωσία;Να το δούμε κι αυτό

Οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ έχουν εκφράσει την πρόθεση τους να αγοράσουν από τη Ρωσία 10  αεροσκάφη Β-200 σε παραλλαγή για νυχτερινές πτήσεις!
Η οριστική απόφαση για τη υπογραφή της σύμβασης θα ληφθεί έπειτα από την συμμετοχή του αεροσκάφους σε ασκήσεις των ναυτικών ειδικών δυνάμεων που θα διεξαχθούν το 2013 σε μία από τις βάσεις του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, στην πολιτεία της Φλόριντα,μεταδόθηκε από την Φωνή της Ρωσίας.

Το αεροσκάφος προς το παρόν το έχει αποκτήσει μόνο το υπουργείο Εκτάκτων Αναγκών της Ρωσίας,.Πρόκειται για το αεροσκάφος η πυροσβεστική έκδοση του οποίου έχει παρουσιασθεί ή και επιδειχθεί σε χώρες της Ευρώπης – και στην Ελλάδα.

Τις προάλλες ο ρωσικός τύπος έγραψε ότι η  Ρωσία έχει μεγάλες πιθανότητες να πετύχει την ικανοποίηση της αίτησης, που έχει καταθέσει ώστε να γίνει πιστοποίηση του αμφίβιου αεροσκάφους Be-200 στις ΗΠΑ σύμφωνα με τα κριτήρια της FAA (Federal Aviation Administration). Η ύπαρξη ακριβώς αυτής της πιστοποίησης θα επιτρέψει,αναφέρθηκε, να υλοποιηθεί η εξαγωγή δέκα παρόμοιων αεροσκαφών στις ΗΠΑ – υπόθεση που εκκρεμεί από το 2010.Να σημειωθεί ότι στην Ευρώπη το αεροσκάφος έχει πιστοποιηθεί.

Το αεροπορικό επιστημονικό-τεχνικό συγκρότημα »Μπέριεφ» , όπως ονομάζεται η εταιρεία, που κατασκευάζει το πολυλειτουργικό Be-200, ήδη έχει μπει με την παραγωγή της στην αμερικανική αγορά. Στις ΗΠΑ έχουν ήδη παραδοθεί  τρία αμφίβια σειριακής παραγωγής Be-103. Aυτό το ελαφρύ αεροπλάνο νέας γενεάς προορίζεται για χρήση σε παράκτιες και νησιωτικές περιοχές, σε περιοχές με μεγάλο αριθμό ποταμών και λιμνών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την περιπολία των συνόρων, τον έλεγχο της περιβαλλοντικής κατάστασης των υδάτινων πόρων, την καταδίωξη των λαθρεμπόρων. Σε αντίθεση με αυτό το Be-200 μπορεί να καταταχθεί στην κατηγορία των βαρέων αεροσκαφών, που διαθέτουν πλήρως ερμητική άτρακτο, επισημαίνει ο διευθυντής της δικτυακής πύλης avia.ru κ. Ρομάν Γκουσάροφ:»Αυτό το υδροπλάνο δεν έχει ανάλογά του, είναι το πιο μεγάλο αμφίβιο αεροπλάνο στον κόσμο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για τη μεταφορά επιβατών, δηλαδή για τις ανάγκες της πολιτικής αεροπορίας, όσο και για ειδικές αποστολές, όπως η πυρόσβεση. Για να μην αναφερθούμε και στη δυνατότητά του να προσθαλασσωθεί σε ήρεμη υδάτινη επιφάνεια και να απογειωθεί από αυτήν, να απορροφήσει έως και 20 τόνους νερού στις δεξαμενές του και να τους ρίξει στην εστία της πυρκαγιάς. Η πιθανή πιστοποίηση του αεροπλάνου στην αμερικανική ήπειρο θα ανοίξει τις πόρτες αυτής της αγοράς, όπου ένα παρόμοιο αεροπλάνο έχει μεγάλη ζήτηση, ειδικά στη Νότιο Αμερική» είπε ο αναλυτής και μετέδωσε η Φωνή της Ρωσίας σε ρεπορτάζ του Ολέγκ Νεχάι.

Σύμφωνα με αυτήν την ανταπόκριση στην Ευρώπη ουσιαστικά κάθε χρόνο το καλοκαίρι φουντώνουν μεγάλες δασικές πυρκαγιές στην Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ελλάδα, τη Γαλλία, τα Βαλκάνια. Γι’ αυτό και δεν είναι εντυπωσιακό, που πολλές χώρες εκφράζουν το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση τέτοιων γιγάντων, όπως το Be-200, επισημαίνει ο κ. Ρομάν Γκουσάροφ:»Το αεροσκάφος ήδη έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή πιστοποίηση και κατά περιόδους αυτά τα αεροπλάνα χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη για την εκπλήρωση αποστολών πυρόσβεσης, ιδιαίτερα στις χώρες της Νότιας Ευρώπης»,ε’ιπε.
Με βάση το Be-200 έχει κατασκευαστεί η έκδοση Be-200 ChS για την αεροπορία του υπουργείου Εκτάκτων Αναγκών της Ρωσίας. Υποστηρ’ιζεται ότι μπορεί να συγκεντρώσει στις δεξαμενές του έως 32 τόνους νερού. Ο εξοπλισμός του αεροπλάνου επιτρέπει να εντοπίζονται οι εστίες των εκτάκτων καταστάσεων, να διεξάγονται επιχειρήσεις έρευνας – διάσωσης στο νερό. Η εταιρεία Μπέριεφ επίσης σχεδιάζει το μεταγωγικό αμφίβιο αεροσκάφος Be-112 για χρήση στα περιφερειακά και στα τοπικά δρομολόγια.