Πόσο «αναγκαίος» είναι τώρα ο εκσυγχρονισμός των F 16;Η απάντηση από έναν πιλότο

Η συζήτηση περί αναγακαιότητας των F 16 που συμπτωματικά “φούντωσε” λίγες ημέρες πριν από την αναχώρηση Αβραμόπουλου για τις ΗΠΑ ,έχει μεγάλο ενδιαφέρον.Η θέση του Onalert ήταν ότι σ΄ αυτή την οικονομική συγκυρία το κόστος του εκσυγχρονισμού είναι απαγορευτικό.Ορθώς επισημαίνουν κάποιοι καλοπροαίρετα -και κάποιοι άλλοι με άλλα κίνητρα- ότι αν η επιχειρησιακή ωφέλεια είναι ουσιαστική ,τότε θα πρέπει το θέμα του εκσυγχροσνισμού να εξεταστεί σοβαρά.

Η άποψη ενός πιλότου F 16 είναι νομίζουμε σημαντική και την καταθέτουμε όπως μας τη μετέφερε:

“Οι διάφοροι εκσυγχρονισμοί  οπλικών συστημάτων ,όπως υποδηλώνει και ο όρος, αποσκοπούν σε βελτιώσεις επιχειρησιακών ή τεχνικών  δυνατοτήτων ή και τα δύο.. Βασικά κριτήρια  εκτέλεσης αυτών των αναβαθμίσεων, είναι ο υπολοιπόμενος χρόνος ζωής του συστήματος  και το αναμενόμενο επιχειρησιακό αποτέλεσμα προς το κόστος εκτέλεσης.  ( Operational Effectiveness and  Cost Effectiveness ) .

Η απόφαση εκτέλεσης  στηρίζεται σε μελέτες με ρεαλιστική προσέγγιση όσον αφορά τα  επιχειρησιακά-τεχνικά και οικονομικά δεδομένα τού εγχειρήματος.  Πέραν των ανωτέρω,  υπάρχουν περιπτώσεις συστημάτων πού η αναβάθμιση τους, επιβάλλεται   από τήν  αναγκαιότητα  περαιτέρω  ύπαρξης τους  στόν χρήστη.   Άν δηλαδή ένα οπλικό σύστημα κρίνεται επιχειρησιακά αναγκαίο γιά τόν χρήστη , αλλά γιά δίαφορους λόγους παύει να υποστηρίζεται στήν υφιστάμενη διαμόρφωση, η αναβάθμιση πού θα τού εξασφαλίσει  περαιτέρω υποστήριξη έχει χαρακτήρα υποχρεωτικό. Καί σ’αυτές τις περιπτώσεις όμως, απαιτείται προσεκτική εξέταση καί έλεγχος τών πραγματικών δεδομένων , αφού  πολλές φορές οι εμπλεκόμενοι φορείς,(εταιρείες ), δεν παρουσιάζουν όλα τα στοιχεία της υποστήριξης.  

Επιβάλλεται εδώ ,η διασταύρωση τών στοιχείων με  κυβερνητικές πηγές, για πιο ολοκληρωμένη εικόνα . Στις περιπτώσεις αυτές μια αρνητική απόφαση θα απαξιώσει  αναπόφευκτα το σύστημα,  με ότι συνεπάγεται αυτό. Αρχικά θα μειώνεται η διαθεσιμότητα καί τελικά,σε χρονο πού διαφέρει για κάθε σύστημα, θα τεθεί εκτός οπλοστασίου τού χρήστη.

Άν το σύστημα αφορά αεροπορική πλατφόρμα πέραν τών ταχύτερων  επιχειρησιακών επιπτώσεων,υπεισέρχεται προφανώς καί ο παράγων ασφαλείας πτήσεων. Δέν θα υπάρχει δηλαδή  ροή πληροφοριών από άλλους χρήστες , αφού το δικό σου “προϊόν”, θα είναι μοναδικό παγκοσμίως. Για τα F 16 τέτοιο θέμα δεν υπάρχει επί του παρόντος,όπως συμβαίνει για άλλα οπλικά μας συστήματα”.