Μετά την πολεμική σύγκρουση με το Πακιστάν, στις αρχές του περασμένου Μαΐου, κατά την διάρκεια της οποίας πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες αεροπορικές επιχειρήσεις, η Ινδία αποφάσισε ότι είναι πλέον επιτακτική ανάγκη η κατασκευή και ανάπτυξη των μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς στο πλαίσιο του προγράμματος AMCA (Advanced Medium Combat Aircraft).
Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετώπιζε το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανάπτυξης, η πρόοδος του οποίου έχει καθυστερήσει τα τελευταία χρόνια, ήταν ο κινητήρας που θα ενσωμάτωσαν τα νέα μαχητικά αεροσκάφη, τα οποία θα έπρεπε να πληρούν συγκεκριμένα επιχειρησιακά κριτήρια. Η αρχική επιλογή ήταν οι αμερικανικοί κινητήρες 414 της General Electric, ωστόσο φαίνεται ότι την τελική λύση θα την δώσει η Γαλλία.
Συγκεκριμένα, ο Υπουργός Άμυνας της Ινδίας ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το Νέο Δελχί θα συνεεγαστεί με μια γαλλική εταιρεία – αργότερα ινδικά μέσα ενημέρωσης αποκάλυψαν ότι πρόκειται για την Safran – προκειμένου να δοθεί σημαντική ώθηση στο πρόγραμμα AMCA, με πληροφορίες να αναφέρουν ότι η επικείμενη συμφωνία ανέρχεται σε περίπου 6,7 δισεκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει την παραγωγή πέντε πρωτότυπων κινητήρων έως το 2027.
Οι κινητήρες αυτοί θα υποβληθούν σε εκτεταμένες δοκιμές για την επικύρωση και τη βελτίωση των τεχνικών τους προδιαγραφών. Σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, οι δοκιμές πτήσης με τον νέο κινητήρα φαίνεται πως θα ξεκινήσουν το 2028, με την πιστοποίηση και τη σειριακή παραγωγή να έχουν προγραμματιστεί για το 2032 και το 2035, αντίστοιχα, με αναλυτές να εκτιμούν ότι η Ινδία θα χρειαστεί περισσότερους από 250 κινητήρες για το AMCA.
Η απόφαση της Ινδίας να συνεργαστεί με την γαλλική εταιρεία Safran φαίνεται πως βασίζεται κυρίως σε γεωπολιτικούς λόγους λόγω της πρόσφατης κρίσης στις εμπορικές και οικονομικές σχέσεις με τις ΗΠΑ, που είχε ως αποτέλεσμα να στραφεί στο Παρίσι, με το οποίο διατηρεί στρατηγικές εταιρικές σχέσεις στον αμυντικό τομέα, αφού το Νέο Δελχί έχει προμηθευτεί τεράστια ποσότητα στρατιωτικών εξοπλισμών, όπως μαχητικά αεροσκάφη τύπου Rafale και υποβρύχια κλάσης Scorpene, με την παράλληλα μεταφορά γαλλικής τεχνογνωσίας.
Αυτό αναμένεται να γίνει και στην περίπτωση των νέων κινητήρων που θα κατασκευαστούν από την συνεργασία της γαλλικής εταιρείας Safran με το αρμόδιο τμήμα της διεύθυνσης DRDO της Ινδίας, ώστε η γραμμή παραγωγής να στηθεί στην Ινδία.
Με πληροφορίες από: Economic Times
