Είναι πλέον γνωστό ότι οι ΗΠΑ έχουν μπει «για τα καλά» στη νέα εποχή των αεροπορικών επιχειρήσεων όπου αεροσκάφη είτε συμβατικά είτε μη επανδρωμένα θα λειτουργούν μαζί για την εκτέλεση αποστολών και η αμερικανική Πολεμική Αεροπορία (USAF) θέλει να προλάβει την πρόοδο της Κίνας, με τον έλεγχο «loyal wingman» από stealth μαχητικά αεροσκάφη όπως τα F-22 και τα F-35.
Το κρίσιμο βήμα έγινε πραγματικότητα, αφού στις 21 Οκτωβρίου 2025 ένα F-22 πραγματοποίησε επιτυχώς για πρώτη φορά πτήση, στην οποία ο πιλότος του αμερικανικού stealth μαχητικού αεροσκάφους είχε τον έλεγχο ενός UAV τύπου MQ-20 Avenger, όπως αποκάλυψε πρόσφατα η εταιρεία General Atomics.
Στόχος της ιστορικής δοκιμαστικής πτήσης, που έγινε πραγματικότητα με την συμβολή και της Lockheed Martin, ήταν να αξιολογήσουν την ικανότητα συνδεσιμότητας του F-22 και του MQ-20 μέσω ενός tablet που είχε ο πιλότος του μαχητικού αεροσκάφους και το οποίο «επικοινωνούσε» με το αυτόνομο λογισμικό αποστολής του drone.
Επρόκειτο για ένα προκαταρκτικό αλλά απαραίτητο βήμα ώστε στη συνέχεια αντί του MQ-20 να χρησιμοποιηθεί σε παρόμοια δοκιμή το υπό ανάπτυξη μη επανδρωμένο αεροσκάφος τύπου YFQ-42A για να «κλείσει» η General Atomics το συμβόλαιο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που αφορά τα «loyal wingman».
Ουσιαστικά, η εταιρεία General Atomics δοκίμασε το λογισμικό και το εργαλείο διασύνδεσης και τηλεχειρισμού του UAV από stealth μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς για να πάρει το feedback, να βελτιστοποιήσει τις δυνατότητές του και να πραγματοποιήσει μελλοντικά νέα δοκιμή στόχο ένα F-35 να ελέγξει ένα YFQ-42A ώστε να αποδείξει στην USAF ότι αξίζει το πρόγραμμα του Collaborative Combat Aircraft απέναντι στο YFQ-44A της εταιρείας Anduril.
Με πληροφορίες από: Breaking Defense
