Η Lockheed Martin σχεδιάζει να αναπτύξει μια έκδοση του F-35 που θα μπορεί να πετάει χωρίς πιλότο, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.
Αυτή θα είναι μία από τις πολλές αναβαθμίσεις που προτείνει η Lockheed Martin, καθώς ετοιμάζει μια έκδοση «plus» του stealth μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς, μετά την ήττα της στον διαγωνισμό για το πρόγραμμα NGAD (Next Generation Air Dominance) της USAF, τον οποίο κέρδισε η Boeing που θα αναπτύξει το F-47.
Πιθανές αναβαθμίσεις στο μαχητικό πέμπτης γενιάς περιλαμβάνουν βελτιωμένες επιστρώσεις stealth, επανασχεδιασμό του κινητήρα, αλλαγές στην εξωτερική γραμμή, νέες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου και αυτονομία, κάτι που θα μπορούσε να καταστήσει τον πιλότο του F-35 προαιρετικό. «Οι αναβαθμίσεις αυτές βασίζονται ως επί το πλείστον στα σχέδια ανάπτυξης που είχαμε κάνει για το NGAD», όπως δήλωσε ο CEO της Lockheed Martin, Jim Taiclet.
Το F-35 περιλαμβάνει ήδη ορισμένες αυτόνομες λειτουργίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, μία πτήση ενός F-35 το 2023, όπου το μαχητικό συνέχισε να πετά για 11 λεπτά αφότου ο πιλότος χρησιμοποίησε το εκτινασσόμενο κάθισμα. Το αεροσκάφος, προφανώς, συνετρίβη.
«Αυτές οι αναβαθμίσεις θα μπορούσαν να ενταχθούν σε δοκιμές πτήσης σε δύο έως τρία χρόνια», δήλωσε ο CEO της Lockheed Martin.
Ο ίδιος δήλωσε ότι οι καθυστερημένες αναβαθμίσεις του λογισμικού TR-3 πιθανότατα θα είναι πλήρως έτοιμες στα μαχητικά μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. «Το τρέχον εμπόδιο είναι η ενσωμάτωση μιας σειράς νέων αισθητήρων, που ονομάζεται Σύστημα Κατανεμημένου Διαφράγματος, με το υπόλοιπο υλικό και λογισμικό του TR-3», δήλωσε ο Taiclet.
Πηγή: Breaking Defense
