F-35: Η μεγαλύτερη «απειλή» για τα stealth μαχητικά βρίσκεται εντός της συμμαχίας [pics]

Η ΒΑΕ Systems, νωρίτερα φέτος, παρουσίασε το μοντέλο του μαχητικού έκτης γενιάς της Μ. Βρετανίας, Tempest, που έρχεται για να εκθρονίσει τα stealth μαχητικά F-35.

Το Λονδίνο έδωσε στο πρότζεκτ «Tempest» 2 δισ. λίρες για την αρχική του ανάπτυξη μέχρι το 2020, η οποία τελειώνει άμεσα και το εγχείρημα θα προχωρήσει στην επόμενη φάση του. Ο βασικός αμυντικός εργολάβος, η BAE System, συνεργάζεται με την Royal Air Force, την Rolls Royce, καθώς και τον ευρωπαϊκό κολοσσό όπλων την MBDA, ενώ τους αισθητήρες και τα ηλεκτρονικά τα έχει αναλάβει η Leonardo.

Ο σχεδιασμός υποτίθεται ότι θα οριστικοποιηθεί στις αρχές της δεκαετίας του 2020, με προγραμματισμένη, δοκιμαστική πτήση, το 2025 ενώ οι ελπίδες όλων είναι πως τα μαχητικά θα βγουν σε παραγωγή το 2035, αντικαθιστώντας σταδιακά τα Typhoon της τέταρτης γενιάς της RAF και εκτοπίζοντας τα αμερικανικά F-35.

Πρέπει να σημειωθεί πως αυτό το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης θεωρείται αρκετά φιλόδοξο για κάτι τόσο περίπλοκο και ακριβό όπως ένα stealth μαχητικό νέας γενιάς.

Πως τα Typhoon βοηθούν τους αντικαταστάτες τους

Η Βασιλική Αεροπορία (RAF) προτίθεται να χρησιμοποιήσει το Eurofighter για τη γρηγορότερη ανάπτυξη του προγράμματος μαχητικού 6ης γενιάς Tempest.

Σύμφωνα με το «FlightGlobal», η χρήση του Eurofighter στοχεύει στη μείωση του χρονοδιαγράμματος ανάπτυξης του Tempest, ώστε να γίνει πραγματικότητα η εισαγωγή του σε υπηρεσία το 2035. Αυτό τόνισε σε εκδήλωση το Σάββατο στο Ντουμπάι και ο Βρετανός Πτέραρχος Michael Wigston, που υπογράμμισε ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις, καθώς η RAF πιέζεται από ανταγωνιστές όπως η Κίνα, το Ιράν, η Βόρεια Κορέα και η Ρωσία.

Ο «σκόπελος» του Brexit

Η παρουσίαση του Tempest εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του «γρίφου» της ευρωπαϊκής αμυντικής συνεργασίας μετά το Brexit: Αφ’ενός σηματοδοτεί πως η Βρετανία είναι αποφασισμένη να παραμείνει υπολογίσιμη στρατιωτική δύναμη και μετά το Brexit, αφ’ετέρου εγείρει προβληματισμούς όσον αφορά στην απομάκρυνσή της από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, δεδομένου ότι η Γαλλία και η Γερμανία ξεκίνησαν δικό τους πρόγραμμα μαχητικού αεροσκάφους έκτης γενιάς πριν από έναν χρόνο, στο οποίο συμμετέχουν η Airbus και η Dassault Aviation.

Ωστόσο, όπως αναφέρει το Reuters, στελέχη της βιομηχανίας εκτιμούν πως τα δύο προγράμματα ίσως κάποια στιγμή ενοποιηθούν σε ένα, όταν η Βρετανία και η ΕΕ καταλήξουν σε συμφωνία ως προς την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ένωση.

Πηγή: National Interest