OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Γιατί καθυστέρησε η αντικατάσταση των T-2 Buckeye – Το κενό στην εκπαίδευση των Ικάρων από τα γερασμένα εκπαιδευτικά στα σύγχρονα μαχητικά

29/12/2023 - 05:19
T-2
Share on FacebookShare on Twitter

Του Κώστα Σαρικά 

Δύο φορές τα τελευταία 20 χρόνια έφτασε η Πολεμική Αεροπορία κοντά στην αντικατάσταση των γερασμένων T-2 Buckeye. Η πρώτη ήταν στις αρχές του 2000 όταν τέθηκε το ζήτημα και εξετάστηκαν όλες οι προτάσεις, προκειμένου ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό να πάρει τη θέση των «γερόλυκων» Buckeye. Και ενώ ήδη είχαν αρχίσει τα προβλήματα στην υποστήριξη των αεροσκαφών αλλά και η εκπαίδευση που παρείχαν στους νέους ιπτάμενους που προορίζονταν για τα σύγχρονα μαχητικά να χαρακτηρίζεται ως ελλιπής.

Τότε αποφασίστηκε η διατήρηση τους για μια δεκαετία και η αγορά μαχητικών αεροσκαφών με την Πολεμική Αεροπορία να προσθέτει στο οπλοστάσιο της αρχικά τα γαλλικά «Δελταπτέρυγα» Mirage 2000-5 και στη συνέχεια τα αναβαθμισμένα F-16 block 52+ adv.

Μια δεκαετία αργότερα και ενώ τα προβλήματα στις διαθεσιμότητες των T-2 αλλά και στην ποιότητα της εκπαίδευσης που προσέφεραν στους νέους Ανθυποσμηναγούς είχαν οξυνθεί, το αίτημα για αντικατάσταση τους επανήλθε. Όμως, συνέπεσε με την απαρχή της οικονομικής κρίσης και το «πάγωμα» όλων των εξοπλιστικών προγραμμάτων για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Ο αριθμός των διαθέσιμων Buckey έγινε πλέον μονοψήφιος, με ότι αυτό επέφερε στην ταχύτητα της εκπαίδευσης των Ικάρων και κυρίως των ιπτάμενων που προορίζονταν για τις Πολεμικές Μοίρες.

Ήδη στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος είχαν φτάσει τα σύγχρονα μονοκινητήρια turboprop T-6A Texan, τα οποία αντικατέστησαν τα παλαιότερα T-41. Και πλέον ήταν γεγονός το οξύμωρο. Να χρησιμοποιείται ένα καινούργιο ελικοφόρο για το πρώτο στάδιο εκπαίδευσης των νέων Ικάρων, οι οποίοι στη συνέχεια αναγκάζονταν να περάσουν σε ένα γερασμένο jet, όπως το T-2 Buckeye. Αεροσκάφος το οποίο δεν διαθέτει ούτε σύγχρονα χειριστήρια πόσο μάλλον ηλεκτρονικά συστήματα, ώστε οι νέοι ιπτάμενοι να περνούν ομαλά στα μαχητικά.

Έμπειροι ιπτάμενοι χαρακτηρίζουν το πέρασμα από τα T-6 στα T-2 ως «πισωγύρισμα» με τους πολύπειρους εκπαιδευτές στα απαρχαιωμένα Buckey, όπως ο Επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας, να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους προκειμένου να μυήσουν τους νέους ιπτάμενους στα μυστικά των jet χρησιμοποιώντας ένα αεροσκάφος ξεπερασμένης τεχνολογίας.

Αποτέλεσμα ήταν στη συνέχεια και προκειμένου τα νέα «γεράκια» να αποκτήσουν την απαιτούμενη εμπειρία και εξοικείωση με τα σύγχρονα μαχητικά που διαθέτει στη «φαρέτρα» της η HAF, να φορτώνονται με χιλιάδες ώρες πτήσης τα διθέσια μαχητικά των ΣΜΕΤ (Σχολείο Μετεκπαίδευσης). Επιπλέον κόστος και χαμένος χρόνος μέχρι οι Ανθυποσμηναγοί να πετούν μόνοι τους αεροσκάφη, όπως τα F-16 και τα Mirage και να πιστοποιούνται ως απόλυτα επιχειρησιακοί για να αναλάβουν αποστολές.

Το τεράστιο αυτό κενό έρχονται – καθυστερημένα όπως αποδεικνύεται – να καλύψουν τα υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά M-346 της ιταλικής Leonardo, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα τελευταία διαθέσιμα T-2 Buckeye. Και μάλιστα έπειτα από το τραγικό συμβάν θεωρείται πλέον αδύνατο να πραγματοποιηθεί έστω και μια εκπαιδευτική πτήση με τα Buckeye με τη διαδικασία οριστικής απόσυρσης και αντικατάστασης τους από τα M-346 να επισπεύδεται.

Το εκπαιδευτικό αεροσκάφος τύπου M-346. Φωτογραφία Massimo Fillipini
CREDITS @MASSIMOFILIPPINI M-346 Hellenic Air Force

 

Το Aermacchi M-346 χαρακτηρίζεται ως ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό αεροσκάφος υψηλών δυνατοτήτων, καθώς προσφέρει στους ιπτάμενους προχωρημένη εκπαίδευση και αποτελεί το τελευταίο βήμα πριν περάσουν στα μαχητικά. Με αεροδυναμική σχεδίαση και πολύ ισχυρούς κινητήρες προσφέρει υψηλού επιπέδου ικανότητα χειρισμών και ελέγχου σε μεγάλες γωνίες προσβολής, χρησιμοποιώντας συστήματα ελέγχου Fly By Wire. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα που φτάνει τα 983 χλμ, ενώ διαθέτει αυτονομία 1980 χλμ με δυνατότητα να πετάει συνεχώς για αρκετές ώρες. Εκτός από τις πολύ υψηλές πτητικές δυνατότητες διαθέτει και τεχνολογία που ανταποκρίνεται στις μεγάλες δικτυοκεντρικές απαιτήσεις μαχητικών, όπως τα F-35, τα Rafale και τα Viper.

CREDITS @MASSIMOFILIPPINI M-346 Hellenic Air Force

 

Η συμφωνία με την ισραηλινή εταιρεία Elbit εξασφαλίζει υψηλή διαθεσιμότητα T-6, καθώς η σχετική σύμβαση των 20 ετών με δυνατότητα επέκτασης περιλαμβάνει τόσο το εκπαιδευτικό έργο όσο και την υποστήριξη των αεροσκαφών M-346 όσο και των T-6 Texan II. Στην υποστήριξη μάλιστα των T-6 περιλαμβάνονται και νέοι εξομοιωτές σύγχρονης τεχνολογίας. Στη διακρατική συμφωνία προβλέπεται επίσης η παροχή 3.500 ωρών πτήσεων για κάθε ένα από τα αεροσκάφη, ώστε οι νέοι ιπτάμενοι να έχουν δυνατότητα συνεχούς και αδιάλειπτης εκπαίδευσης.

 

Tags: 120 ΠΤΕΡΥΓΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣM-346 MASTERT-2ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗΕΠΙΣΜΗΝΑΓΟΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΚΩΣΤΕΑΣΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣΥΝΤΡΙΒΗ

Related Posts

Iskander
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Ουκρανία: Οι ρωσικοί βαλλιστικοί Iskander-M αναβαθμίστηκαν και μπερδεύουν με «δολώματα» τα ραντάρ των Patriot

24/05/2025 - 20:43
F-35
ΓΕΑ

F-35: Ο Α/ΓΕΑ στα slots παραγωγής των ελληνικών stealth μαχητικών αεροσκαφών [pics]

24/05/2025 - 18:39
Tomahawk
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Tomahawk: Η Ολλανδία δεν θα ενσωματώσει τους πυραύλους στα υποβρύχιά της – Οι λόγοι της απόφασης

24/05/2025 - 09:27

Διαβάστε Επίσης

Σαν σήμερα: Το 1834 ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και ο Δημήτριος Πλαπούτας καταδικάζονται σε θάνατο

Συρία: Πάνω από 8 εκατ. άνθρωπο καταζητούνταν από τις υπηρεσίες ασφάλειας – πληροφοριών του καθεστώτος Άσαντ

Ουκρανία: Οι ρωσικοί βαλλιστικοί Iskander-M αναβαθμίστηκαν και μπερδεύουν με «δολώματα» τα ραντάρ των Patriot

F-35: Ο Α/ΓΕΑ στα slots παραγωγής των ελληνικών stealth μαχητικών αεροσκαφών [pics]

Γερμανία: Θα εξετάσει την επαναφορά της υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας ίσως και από το 2026

Ρωσία και Ουκρανία ολοκλήρωσαν ανταλλαγή 307 αιχμαλώτων πολέμου – Η ανάρτηση του Ζελένσκι [pics]

Συνάντηση Ερντογάν με αλ Σάρα στην Κωνσταντινούπολη μετά την άρση των αμερικανικών κυρώσεων στη Συρία

Λωρίδα της Γάζας: Τουλάχιστον έξι νεκροί από νέα αεροπορικά πλήγματα του Ισραήλ

Top News

Ivan Greko: Φωτογραφίες ντοκουμέντα από τα σημάδια που άφησαν στον 24χρονο τα βασανιστήρια της συμμορίας

Ευρυδίκη για τον χωρισμό από τον Γιώργο Θεοφάνους: «Το διαζύγιο ήρθε μετά, αλλά ο κόσμος δεν το γνώριζε»

Καιρός: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες την Κυριακή – Ποιες περιοχές θα επηρεαστούν

Κατερίνα Καινούργιου - Παναγιώτης Κουτσουμπής: Το παθιασμένο φιλί στα γενέθλια του επιχειρηματία

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert