Γιατί ο Καμμένος «τα΄χει πάρει» με τα NH-90 – Ένα έγγραφο εξηγεί

Ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος δείχνει εξοργισμένος με την υπόθεση των ελικοπτέρων NH-90. Δεν έχει άδικο ότι το ζήτημα της προμηθείας των ελικοπτέρων πρεπει να διερευνηθεί σε βάθος. Αφού εξασφαλίσουμε βεβαίως ότι τα 10 ελικόπτερα που έχουμε παραλάβει θα πετάνε.

Τι έχει συμβεί με τα NH -90; Για να καταλάβετε τι συμβάσεις υπογράφαμε ,αλλά και πόσο αργά -εξοργιστικά αργά- αυτό το κράτος της διερευνά το έγγραφο που δημοσιεύουμε έχει μεγάλη σημασία και αξία. Πρόκειται για ένα έγγραφο του 2004,όταν Γενικός Γραμματέας Εξοπλισμών ήταν ο εισαγγελέας Γιώργος Ζορμπάς. Το έγγραφο απευθύνεται στον “Διευθύνοντα την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών” και όσα αναφέρει για την υπόθεση των ελικοπτέρων NH -90 είναι απίστευτα.

Γράφει λοιπόν ο Γιώργος Ζορμπάς:

•”…η απόφαση για την προμήθεια των αναφερομένων ελικοπτέρων εγένετο με απ΄ ευθείας ανάθεση στην προμηθεύτρια εταιρεία άνευ διενέργειας διαγωνισμού ή συλλογή προσφορών ,χωρίς τούτο να δικαιολογείται ,προκειμένου να ευνοηθεί η αναφερόμενη εταιρεία και με αυξημένη τιμή προμήθειας κατά ελικόπτερο υπερβαίνουσα και αυτή την έγγραφη προσφορά της εταιρείας ,σε σχέση με αντίστοιχη τιμή του αυτού υλικού διδομένη από άλλες χώρες,ως προκύπτει από στοιχεία της σχετικής εισηγήσεως της Διευθύνσεως Κυρίου Εξοπλισμού προς τον υπογράφωντα την κατακυρωτική Διαταγή προμήθειας Υπουργό, στο κείμενο της οποίας ,μάλιστα,ορίζεται ως προκαταβλητέο ποσό ,στην προμηθεύτρια εταιρεία ποσοστό 40% εκ της συνολική συμβατικής τιμής ,το οποίο και κατεβλήθη τον Οκτώβριο 2003,και παρά την αρχκή πρόβλεψη της Υπηρεσίας ,για πληρωμή προκαταβολής ,μη υπερβαίνουσα το ποσοστό 15% επί της τιμής”.

• “…η σύναψη της Συμβάσεως δεν συνοδεύεται από νομότυπη παροχή εγγυήσεως,ως αυτή προβλέπεται απο το άρθρο 36 του ΠΔ 282/1989,αλλά από κατάθεση εταιρικών εγγυητικών επιστολών κάλυψης και καλής εκτέλεσης,της ίδιας της προμηθεύτριας εταιρείας που δεν προβλέπονται απο την νομοθεσία και την κατάθεση των οποίων παρανόμως απεδέχθη ο υπογράψας για λογαριασμό του Δημοσίου την σχετική Σύμβαση”.

Όλα αυτά είναι γραμμένα πριν από μια δεκαετία. Που βρισκόμαστε σήμερα; Ο Καμμένος περιγράφει:

* “…από τα 10 που έχουμε παραλάβει, πετάνε τα δύο, το ένα μένει στη πρώτη του πτήση και συνεχίζουμε να πληρώνουμε, όταν απαιτούν να τους δώσουμε και 70 εκατομμύρια ευρώ για την τεχνική υποστήριξη, αντιλαμβάνεστε ότι κάτι συμβαίνει.
 
Αυτά δεν πρόκειται να συνεχιστούν. Θα υπάρξει πλήρης διαφάνεια. Θα αποδοθούν ευθύνες και παράλληλα θα ελεγχθούν όχι μόνο οι συμβάσεις αγοράς, αλλά και οι συμβάσεις που έχουν να κάνουν με τη συντήρηση. Διότι, για να καταλάβουμε τα μεγέθη, στα οπλικά συστήματα ένα 20% είναι το κόστος αγοράς και ένα 80% είναι το κόστος συντήρησης”.

Ελπίζουμε ότι θα βρεθεί -επιτελους- μια άκρη. Κι ευχόμαστε να μην μείνουμε στα NH -90. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις ολοκαίνουργιου υλικού που ακριβοπληρώθηκε παραδόθηκε κακήν κακώς και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις ελληνικές ΕΔ. Το έχουμε επισημάνει ήδη μια φορά ότι και η περίπτωση των μεταγωγικών αεροσκαφών C-27 της Alenia πρέπει να εξεταστεί. Θα το κάνει ο Καμμένος;

ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΖΟΡΜΠΑ

Διαβάστε ακόμη:


Τις «βιτρίνες» είδε στο Άμπου Ντάμπι ο Καμμένος – Τι «γλυκοκοίταξε» για το ΠΝ

Ο Καμμένος και οι «ακροδεξιοί» γκαφατζήδες του