Ινδία: Το Πολεμικό Ναυτικό παρέλαβε νέα φρεγάτα, αντιτορπιλικό και υποβρύχιο την ίδια μέρα [vid]

Στις 15 Ιανουαρίου 2025, το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδίας παρέλαβε τρία νέα πλοία για τον στόλο της, τη νέα φρεγάτα INS Nilgiri, το τέταρτο και τελευταίο αντιτορπιλικό κλάσης Project 15B, το INS Surat, και το έκτο και τελευταίο υποβρύχιο κλάσης Scorpene INS Vaghsheer.

Ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι, ο οποίος έδωσε το παρών στην τελετή, σημείωσε ότι «είναι η πρώτη φορά που γίνεται ‘τριπλή παραλαβή’ αντιτορπιλικού, φρεγάτας και υποβρυχίου», ενώ το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό έχει παραλάβει 33 νέα πλοία και 7 υποβρύχια την τελευταία δεκαετία, με τα 39 από τα 40 να ναυπηγούνται σε εγχώρια ναυπηγεία.

Και οι τρεις νέες μονάδες έχουν κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στη Mazagon Dock Shipbuilders Limited (MDL), στη Βομβάη. Τα πλοία έχουν υποβληθεί σε δοκιμές και είναι έτοιμα για ανάπτυξη.

INS Nilgiri

Το INS Nilgiri κλάσης Project 17A είναι μια φρεγάτα μήκους 149 μέτρων και 6.700 τόνων και είναι εξοπλισμένο με το πυροβόλο OTO Melara Strales και έξυπνα πυρομαχικά DART.

Επίσης, διαθέτει 8 εγχώρια κατασκευασμένους πυραύλους cruise BrahMos και 32 πυραύλους επιφανείας-αέρος Barak-8 / MRSAM.

Η Ινδία θα παραλάβει συνολικά 8 πλοία της κλάσης, με το έργο να αναμένεται να κοστίσει πάνω από 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

INS Surat

Το αντιτορπιλικό INS Surat κλάσης Project 15A, έχει μήκος 163 μέτρα, πλάτος 17 μέτρα και εκτόπισμα 7.400 τόνους, με μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβων.

Είναι εξοπλισμένο με 16 πυραύλους BrahMos και 32 πυραύλους επιφανείας-αέρος Barak-8 / MRSAM με κύριο ραντάρ το MF-STAR.

INS Vagsheer

Το INS Vagsheer , το έκτο υποβρύχιο κλάσης Scorpene στο πλαίσιο του Project 75 της κλάσης Kalvari, περιγράφεται ως ένα από τα πιο αθόρυβα και ευέλικτα πετρελαιοηλεκτρικά υποβρύχια στον κόσμο.

Έχει σχεδιαστεί για να αναλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα αποστολών, συμπεριλαμβανομένων αντεπιφανειακού πολέμου, ανθυποβρυχιακού πολέμου, συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης περιοχής και ειδικών επιχειρήσεων.

Οπλισμένο με τορπίλες, αντιπλοϊκούς πυραύλους Exocet και προηγμένα συστήματα σόναρ, το υποβρύχιο διαθέτει επίσης αρθρωτή κατασκευή, επιτρέποντας μελλοντικές αναβαθμίσεις, όπως η ενσωμάτωση της τεχνολογίας Air Independent Propulsion (AIP).

Πηγή: Naval News