J-10: Η Ινδονησία επιβεβαιώνει ότι σχεδιάζει να αποκτήσει 42 κινεζικά μαχητικά

Κινεζικά μαχητικά αεροσκάφη τύπου J-10 / REUTERS /Athit Perawongmetha / File Photo

Η Ινδονησία επιβεβαίωσε ότι σκοπεύει να αγοράσει 42 κινεζικής κατασκευής μαχητικά αεροσκάφη Chengdu J-10, ενώ η κυβέρνηση αναθεωρεί τα σχέδιά της για τα αμερικανικά F-15EX.

Mετά από μήνες τεχνικών αξιολογήσεων και αφού οριστικοποιήθηκε ο προϋπολογισμός από το Υπουργείο Άμυνας, η απόφαση για τα κινεζικά μαχητικά πάρθηκε στις 15 Οκτωβρίου. Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η συμφωνία ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική αεροπορικής ισχύος της Ινδονησίας, ενώ οι συνομιλίες για την αγορά του F-15EX από τις ΗΠΑ συνεχίζονται.

Ο Υπουργός Άμυνας της Ινδονησίας, Sjafrie Sjamsoeddin, επιβεβαίωσε ότι η Πολεμική Αεροπορία της χώρας θα αποκτήσει μαχητικά αεροσκάφη J-10C από την Κίνα, σηματοδοτώντας επίσημα την πρώτη μεγάλη προμήθεια μαχητικών αεροσκαφών της χώρας από το Πεκίνο εδώ και πάνω από μια δεκαετία.

Ο πρόεδρος της Ινδονησίας Prabowo Subianto πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στο Πεκίνο τον Σεπτέμβριο του 2025, όπου συζητήθηκε η αμυντική συνεργασία και η πιθανή αγορά των μαχητικών.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην έδρα του Υπουργείου Άμυνας, ο Sjafrie δήλωσε ότι το αεροσκάφος «σύντομα θα πετάξει στην Τζακάρτα», χωρίς να παράσχει τεχνικές λεπτομέρειες ή να προσδιορίσει την αναμενόμενη ημερομηνία παράδοσης.

Το μονοκινητήριο J-10 διαθέτει ραντάρ AESA, σύγχρονα αεροηλεκτρονικά συστήματα και συμβατότητα με τον πύραυλο μεγάλου βεληνεκούς PL-15 της Κίνας.

Η Ινδονησία υπέγραψε σύμβαση το 2022 για 42 μαχητικά Rafale F4, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το 2026. Νωρίτερα φέτος, η Τζακάρτα ολοκλήρωσε μια συμφωνία με την Τουρκία για 48 αεροσκάφη πέμπτης γενιάς KAAN στο πλαίσιο ενός 10ετούς προγράμματος που περιλαμβάνει μεταφορά τεχνολογίας και μερική εγχώρια συναρμολόγηση.

Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η λειτουργία αεροσκαφών από τη Γαλλία, την Τουρκία, τη Νότια Κορέα και την Κίνα θα δημιουργήσει σημαντικές προκλήσεις διαλειτουργικότητας και βιωσιμότητας. Η συντήρηση, η εκπαίδευση πιλότων και τα δίκτυα κοινής χρήσης δεδομένων θα απαιτούν πολύπλοκες διαδικασίες προσαρμογής.

Με πληροφορίες από: Army Recognition / Φωτογραφία αρχείου Reuters