Ξεκίνησε η ναυπήγηση των Mistral στη Ρωσία

Στα ναυπηγεία Μπαλτίσκι στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας  ξεκίνησε η ναυπήγηση μεγάλων μερών του κεντρικού κελύφους  του πρώτου από τα δύο αποβατικά ελικοπτεροφόρα πλοία γαλλικής σχεδίασης και ανάπτυξης »Μιστράλ», ανακοίνωση η υπηρεσία Τύπου της επιχείρησης. Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, το πλοίο βαφτίστηκε «Βλαδιβοστόκ».

Η ρωσική εξαγωγική εταιρία της Ρωσίας Rosoboronexport και η γαλλική εταιρεία DCNS υπέγραψαν συμβόλαιο ναυπήγησης των πρώτων δύο ελικοπτεροφόρων τον Ιούνιο του 2011. Στα ναυπηγεία Μπαλτίσκι θα κατασκευαστούν 25 τμήματα του σκελετού, τα διαμερίσματα διαμονής του πληρώματος και στα δύο πλοία, τα οποία αποτελούν περίπου το 40 % του συνόλου του πλοίου. Εν συνεχεία τα τμήματα αυτά θα αποσταλούν στη Γαλλία, όπου θα γίνει η τελική συναρμολόγηση και των δύο ελικοπτεροφόρων. Το πρώτο πλοίο πρέπει να ενταχθεί στο δυναμικό του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού το 2015.

Παρόλο που η αρχική ναυπήγηση  ξεκίνησε ουσιαστικά τον Φεβρουάριο του 2012, όμως μέχρι τώρα δεν υπάρχει ακόμη η σαφήνεια με την όψη του και τον εξοπλισμό.

»Ρωσικό χρώμα»

Όπως έχει ήδη γραφεί στον ρωσικό τύπο η βασική αξίωση προς το πρωτότυπο σχέδιο είναι στο ότι η κύρια εκδοχή του «Μιστράλ» έχει για την προστασία του μόνο δύο συζευγμένα συστήματα εκτόξευσης αντιαεροπορικών συστημάτων Simbad και μερικά βαριά πολυβόλα. Η ρωσική σχολή του Πολεμικού Ναυτικού προβλέπει παραδοσιακά πιο βαρύ οπλισμό των πλοίων, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σύγκρουση με πιο δυνατό αντίπαλο. Να εξοπλίζει κανείς το «εκρωσοποιημένο» «Μιστράλ» με αντιαεροπορικά πυραυλικά συστήματα μεγάλου βεληνεκούς φυσικά δεν υπάρχει νόημα – όλα αυτά τα συστήματα πρέπει να είναι πάνω σε φρεγάτες και αντιτορπιλικά της συνοδείας, όμως να ενισχυθεί η δυνατότητα της «τελευταίας γραμμής» δεν θα είναι καθόλου περιττή.

Τις λιγότερες ερωτήσεις προκαλεί ο στόλος ελικοπτέρων των μελλοντικών σκαφών: στο «Βλαδιβοστόκ», στο «Σεβαστούπολη» (και σε τυχόν άλλα ρωσικά  «Μιστράλ») προγραμματίζεται να εγκατασταθούν συγκεκριμένα τα ρωσικά ελικόπτερα. Στη κανονική έκδοση θα είναι συνολικά 16 – 8 επιθετικά ΚΑ-52Κ και 8 πολεμικά μεταγωγικά ΚΑ-29, αναφέρεται σχετικά..

Δεν είναι και τόσο ξεκάθαρη η κατάσταση με τα αποβατικά σκάφη που θα έχουν  τα ρωσικά «Μιστράλ». Τα αερόστρωμνα σκάφη παρόμοια με τα αμερικανικά LCAC, τα οποία θα ταίριαζαν για εγκατάσταση στα «Μιστράλ», δεν υπάρχουν σήμερα στο Πολεμικό Ναυτικό της Ρωσίας, όλα όσα υπάρχουν είναι πολύ μεγάλα για αυτή την αποστολή. Εάν ο στόλος θα θελήσει να έχει παρόμοιο εξοπλισμό, θα χρειαστεί να γίνει παραγγελία ξανά, και μέχρι τότες το σκάφος θα μπορεί να εξοπλίζεται με συμβατικά σκάφη αποβίβασης τύπου «Σέρνα» είτε «Ντιουγκόν».
Το βασικό πλεονέκτημα των «Μιστράλ» είναι το σύστημα ελέγχου πληροφοριών SENTI-9, το οποίο επιτρέπει την χρήση τους ως σκαφών διοίκησης. Σε ρωσικές συνθήκες αυτά μπορεί να δώσουν στο στόλο τις δυνατότητες εκστρατευτικών αποστολών, τις οποίες δεν τις είχαν πριν. Η ανάγκη σε αυτά μπορεί να εμφανιστεί ξαφνικά και υπό διάφορες συνθήκες, για παράδειγμα μπορεί να θυμηθεί κανείς την πρόσφατη απομάκρυνση των πολιτών τηςΡωσίας από τη Λιβύη. Εκτός τούτων, οι αναπτυγμένες δυνάμεις αποβίβασης παρέχουν στη χώρα περισσότερες δυνατότητες να προστατεύει τα συμφέροντά της εκεί, όπου αυτό χρειάζεται να γίνεται με τη χρήση της δύναμης.