Rafale: Η Γαλλία θέλει να επεκτείνει τον στόλο της με ακόμη 60 μαχητικά αεροσκάφη

REUTERS/Benoit Tessier

Η Γαλλία σχεδιάζει να επεκτείνει τον στόλο των μαχητικών Rafale κατά περισσότερα από 60 αεροσκάφη, στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του 2026, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των μαχητικών αεροσκαφών για τη γαλλική Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό σε 286.

Η πρόταση θα κατατεθεί τώρα στο γαλλικό κοινοβούλιο, όπου οι νομοθέτες αναμένεται να συζητήσουν εάν θα εγκρίνουν τη χρηματοδότηση για 60 επιπλέον μαχητικά αεροσκάφη σε μια εποχή που τα περισσότερα άλλα κυβερνητικά υπουργεία αντιμετωπίζουν περικοπές δαπανών.

Μέχρι σήμερα, oι σχεδιασμοί τoυ 2019-2025 και του 2024-2030 προέβλεπαν έναν συνδυασμένο στόλο Rafale 225 αεροσκαφών μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030, συμπεριλαμβανομένων 185 για την Αεροπορική και Διαστημική Δύναμη και 40 για το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό στην έκδοση Marine.

Η Πολεμική Αεροπορία της Γαλλίας διαθέτει επί του παρόντος περίπου 100 Rafale, 67 Mirage 2000D, εκ των οποίων τα 55 θα εκσυγχρονιστούν στο πλαίσιο του προγράμματος RMV, και λίγο λιγότερο από 30 Mirage 2000-5F, μερικά από τα οποία θα μεταφερθούν στην Ουκρανία.

Η Γαλλία σχεδιάζει να μεταβεί σε έναν πλήρη στόλο Rafale έως το 2035.

Ο νέος στόχος των 286 αεροσκαφών θα επεκτείνει τον ρόλο του Rafale ως κύριου μαχητικού πολλαπλών ρόλων της Γαλλίας μέχρι και τη δεκαετία του 2040, γεφυρώνοντας το χάσμα με το γαλλο-γερμανικό FCAS, το οποίο αντιμετωπίζει πολλά εμπόδια.

Τι περιλαμβάνει η χρηματοδότηση του 2026

Τα αεροσκάφη Rafale που θα παραγγελθούν θα παραδοθούν σύμφωνα με τα πρότυπα F4 και F5, αντανακλώντας τον συνεχιζόμενο οδικό χάρτη εκσυγχρονισμού της Dassault Aviation.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για τη χρηματοδότηση του 2026, οι κύριες δεσμεύσεις του έτους περιλαμβάνουν την παραγγελία δύο μαχητικών Rafale για την αντικατάσταση αεροσκαφών που χάθηκαν σε συντριβή τον Αύγουστο του 2024, συνεχείς αναβαθμίσεις σε προσομοιωτές και επενδύσεις στη διαχείριση διαμόρφωσης και την αξιοπλοΐα.

Το 2026, η χρηματοδότηση θα υποστηρίξει την ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων Καταστολής Εχθρικής Αεροάμυνας (SEAD), εκτεταμένες εργασίες συνδεσιμότητας και τεχνικές επενδύσεις σε κέντρα δοκιμών DGA.

Το πρότυπο F5 θα εισέλθει σύντομα στη φάση ανάπτυξής του, με την έναρξη λειτουργίας να αναμένεται γύρω στο 2030. Ο προϋπολογισμός του 2026 προβλέπει επίσης τη συνεχή ανάπτυξη του προγράμματος UCAV, που προέρχεται από το πρόγραμμα επίδειξης nEUROn της Dassault, το οποίο θα λειτουργεί ως «loyal wingman» στο επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος.

Με πληροφορίες από: Aerotime / Φωτογραφία αρχείου Reuters