Μετά την «ήττα» στην πρώτη φάση του προγράμματος ανάπτυξης Collaborative Combat Aircraft (CCA) που «τρέχει» η αμερικανική Πολεμική Αεροπορία για μη επανδρωμένα αεροσκάφη που θα αναλαμβάνουν ρόλο «loyal wingman» σε αεροπορικές επιχειρήσεις με συμβατικά μαχητικά αεροσκάφη, η εταιρεία Northrop Grumman επανέρχεται με το Talon.
Ειδικότερα, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη τύπου YFQ-42A της εταιρείας General Atomics και YFQ-44A της εταιρείας Anduril ήταν οι νικητές της πρώτης φάσης του προγράμματος CCA, με την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ να απορρίπτει την αρχική πρόταση της Northrop Grumman λόγω υψηλού κόστους λειτουργίας και συντήρησης.
Ωστόσο, η Northrop Grumman δεν το «έβαλε κάτω» και στο νέο γύρο της διαδικασίας μπαίνει δυνατά στη «μάχη» παρουσιάζοντας το αυτόνομο μη επανδρωμένο αεροσκάφος τύπου Talon, το οποίο ως «πολλαπλασιαστής ισχύος» θα ενισχύει την επιχειρησιακή ευελιξία και την αποτελεσματικότητα των αμερικανικών αεροπορικών δυνάμεων, όπως υποστηρίζει σε σχετική ανακοίνωση.
Το Talon είναι μια προϊόν μιας εντατικής προσπάθειας διάρκειας 15 μηνών ενώ σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία αναμένεται να πετάξει σε λιγότερο από 24 μήνες με σημεία αναφοράς την ταχύτητα, την απλότητα και το κυριότερο, ένα συγκριτικά χαμηλότερο κόστος λειτουργίας από τους ανταγωνιστές του, διατηρώντας παράλληλα υψηλές αποδόσεις.
Η παρουσίαση του Talon την δεδομένη χρονική στιγμή μόνο τυχαία δεν είναι, αφού έγινε λίγες εβδομάδες μετά τα αποκαλυπτήρια του μη επανδρωμένου αεροσκάφους τύπου Vectis της Lockheed Martin, που διεκδικεί επίσης ένα συμβόλαιο από την αμερικανική Πολεμική Αεροπορία στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης CCA.
Με πληροφορίες από: Next Gen Defense / TWZ
