Wise Guy: Το Β-52 που ξέθαψαν οι ΗΠΑ από τον τάφο και έθεσαν σε λειτουργία

Ένας βομβαρδιστικό B-52H «Wise Guy» κατασκευασμένο στις αρχές της δεκαετίας του 1960 που είχε τεθεί σε απόσυρση σε ένα «boneyard» της Πολεμικής Αεροπορίας στην έρημο της Αριζόνας πριν από 10 χρόνια επιστρέφει σε υπηρεσία.

Αυτή είναι μόλις η δεύτερη φορά στην ιστορία της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, όπου ένα βομβαρδιστικό B-52H επιστρέφει από το «boneyard»  (νεκροταφείο) επιστρέφει στη βάση Davis-Monthan στην Αριζόνα και παραδίδεται σε επιχειρησιακή μονάδα.

Το πρώτο, που είχε το παρατσούκλι «Ghost Rider», ήρθε στο Barksdale AFB το 2015, επίσης από τα μέλη της 307ης και 2ης πτέρυγας βομβαρδιστικών.

Με περισσότερες από 17.000 ώρες πτήσης στην ιστορία του και πάνω από δέκα χρόνια «ψήσιμο» στην έρημο, το «Wise Guy» χρειάστηκε πολλά για «να πάρει πάλι τα πάνω του».

Οι πυρετώδεις εργασίες

«Ήταν μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, όπου τόσο οι έφεδροι όσο και τα ενεργά μέλη του προσωπικού έδωσαν είχαν πολύτιμη συμβολή», δήλωσε ο Col. Robert Burgess, 307ος διοικητής του Operations Group και πιλότος της πτήσης. «Χρειάστηκαν τέσσερις μήνες για να ετοιμαστεί, οπότε ήταν πραγματικά μια μικρή προσπάθεια από την πλευρά των ιπτάμενων αλλά τεράστια για τους μηχανικούς.»

Το βομβαρδιστικό είχε μια ομάδα από 13 έως 20 ατόμων που εργάζονταν σε αυτό ανά πάσα στιγμή, είπε ο επισμηνίας Steven Sorge, σε έναν μηχανικό του συστήματος τροφοδοσίας.

«Όλα τα εξαρτήματα μας για την επισκευή των καθισμάτων εκτίναξης ήταν βασικά σε ένα κουβά», όπως ανέφερε. «Ήταν σαν να φτιάχνουμε ένα παζλ Jigsaw».

Ευτυχώς, οι διαχειριστές όπως ο Sorge και ο Barnhill έχουν βαθιά εμπειρία, έχοντας εργαστεί σε B-52 για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Είχαν επίσης το πλεονέκτημα να έχουν στη διάθεσή τους την εμπειρία των εφέδρων της 307ης ΠΜ καθώς και των εν ενεργεία της 2ης ΠΜ.

Μόλις οι υπεύθυνοι συντήρησης ολοκλήρωσαν τις απαραίτητες επισκευές, διενήργησαν πολλαπλές δοκιμές στους κινητήρες, στο σύστημα προσγείωσης, στα συστήματα καυσίμων και στα εξερχόμενα, για να εξασφαλίσουν ότι το αεροσκάφος ήταν σε θέση να πετάξει.

Από εκεί και πέρα το μόνο που είχε να κάνει το το πλήρωμα ήταν να μεταφέρει το βομβαρδιστικό στο Barksdale. Το τριμελές πλήρωμα, με περισσότερες από 10.000 ώρες πτήσεων μεταξύ τους, πέταξε το B-52 χαμηλά και αργά μέχρι τη Λουιζιάνα.

Πηγή: Defence-Blog