Στη Βουλή τα υποβρύχια και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Στη Βουλή έφερε με ερώτησή του το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των υποβρυχίων του ΠΝ που η παραλαβή τους εκκρεμεί ,ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Βασίλης Οικονόμου.

Ο βουλευτής Αττικής ρωτά:
 
1.    Ποιες ακριβώς ενέργειες έχουν αναληφθεί ή πρόκειται να αναληφθούν για την επίλυση του προβλήματος των εργαζομένων των ΕΝΑΕ;

2.   Πού βρίσκεται η διαδικασία και πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί για τη χορήγηση του βοηθήματος των 1.000 ευρώ ανά εργαζόμενο; 

3.   Σε τι στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των συμβάσεων των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού, τι ποσά έχουν καταβληθεί μέχρι σήμερα, και ποια η πρόοδος των εργασιών;

4. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ έχει παραπέμψει το θέμα της υλοποίησης των συμβάσεων των υποβρυχίων (Ν.3885/2010) στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο. Σε ποιο ακριβώς στάδιο βρίσκεται η διαδικασία στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο; Έχει καταθέσει και ποιες προτάσεις το Δημόσιο και πότε αναμένεται η έκδοση της απόφασης; Το Δημόσιο θα αναμένει την ολοκλήρωση της διαδικασίας και την έκδοση απόφασης ή θα καλέσει την ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ σε διαβούλευση; Σε κάθε περίπτωση η επανάληψη των γεγονότων του 2009, όταν η τότε γερμανική ιδιοκτησία κατήγγειλε τις συμβάσεις και ανακοίνωσε τη διακοπή της λειτουργίας των ΕΝΑΕ δεν θα πρέπει να επαναληφθεί, καθώς θα επιφέρει βαρύτατη βλάβη στο δημόσιο συμφέρον.

5.  Από τον ορισμό του μέχρι σήμερα, έχουν διατεθεί στον ειδικό συντονιστή τα μέσα και η υποδομή για να ολοκληρώσει το έργο του και ποιο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου του υφίσταται; Έχουν λάβει χώρα ή πρόκειται να λάβουν επίσημες επαφές μεταξύ κυβερνητικών στελεχών – ειδικού συντονιστή και της ιδιοκτησίας των ΕΝΑΕ για διαβουλεύσεις; Αν, ναι, ποια τα αποτελέσματα;

6.    Σε σχέση με την ολοκληρωτική απαγόρευση που έχει επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις του παρελθόντος ποια είναι η σημερινή κατάσταση; Έχει αξιολογηθεί η διασταλτική ερμηνεία της, που συμπεριλαμβάνει και τις εξαγωγές για στρατιωτικούς πελάτες και τα αποτελέσματα που έχει στη βιωσιμότητα των ΕΝΑΕ και τη διατήρηση της απασχόλησης στο σημερινό επίπεδο; Αν ναι, τι ενέργειες έχουν αναληφθεί προς την Ευρωπαϊκή Ένωση; Έχει εξεταστεί η δυνατότητα τροποποίησης / «ελαστικοποίησης» της απόφασης, που εφαρμοζόμενη στην παρούσα μορφή της ουσιαστικά στερεί τα ΕΝΑΕ από οποιαδήποτε εμπορικής μορφής δραστηριότητα, άρα τα μετατρέπει σε κρατικοδίαιτη επιχείρηση αποκλειστικά εξαρτώμενη από το Δημόσιο (Πολεμικό Ναυτικό).

7.  Τι ενέργειες έχουν γίνει ή πρόκειται να γίνουν για σειρά άλλων ζητημάτων τα οποία αφορούν τα ΕΝΑΕ (π.χ. το  ζήτημα των απαιτήσεων του ΟΣΕ που αφορούν συμβάσεις που είχαν υπογραφεί, όταν το Ναυπηγείο βρισκόταν υπό κρατικό έλεγχο τη δεκαετία του 1990), οι επιπρόσθετοι φόροι για την περίοδο πριν την αλλαγή της ιδιοκτησίας, κ.λπ.;

8.   Ποια είναι τα κύρια συστατικά του οράματος για το μέλλον της εγχώριας βιομηχανίας; Λαμβάνοντας υπόψη, ότι η οικονομική πραγματικότητα, αλλά πρωτίστως τα καταστροφικά αποτελέσματα, δεν επιτρέπει την επανάληψη του μοντέλου της κρατικοδίαιτης ανάπτυξης του παρελθόντος, άρα κατά συνέπεια η μόνη διέξοδος είναι οι εξαγωγές, πώς η κυβέρνηση θα προσδώσει εξαγωγικό προσανατολισμό στον συγκεκριμένο κλάδο της βιομηχανίας;

9.  Σε κυβερνητικό επίπεδο πώς αντιμετωπίζεται το ενδεχόμενο δημιουργίας ενιαίου ναυπηγικού φορέα; Έχουν υπάρξει συναντήσεις – διαβουλεύσεις μεταξύ κυβέρνησης και των εμπλεκομένων μερών;
 
 Η ηγεσία του ΥΕΘΑ δεν έχει δώσει τη παραμικρή απάντηση για το θέμα των Ναυπηγείων. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον να απαντήσει στη Βουλή. Μήπως γίνουμε εμείς σοφότεροι, αλλά κυρίως μήπως οι εργαζόμενοι καταλάβουν προς τα που πάει το θέμα.