Αναδιοργάνωση του Στρατού Ξηράς. Πως μπορεί να είναι καλύτερος και φθηνότερος

Το κείμενο του απόστρατου ταξίαρχου είναι απολύτως επίκαιρο και έχει να κάνει με την αναδιοργάνωση του Στρατού Ξηράς.

Ο κ.Αντώνης Τζαμπαζης ήταν συντάκτης αυτής της μελέτης που περιλαμβάνει προτάσεις για τη μείωση του κόστους λειτουργίας του Στρατού Ξηράς.

Όπως μας πληροφορεί κοινοποιήθηκε :
                                                          
“α. Στον ΥΕΘΑ κ. Ευάγγελο Βενιζέλο, ο οποίος υιοθέτησε και υλοποίησε την πρότασή μου για  την κατάργηση για λόγους οικονομίας, της υπέρπτησης υπεράνω του χώρου διεξαγωγής παρελάσεων, σχηματισμών Α/Φ της Π.Α. και Ε/Π της Α.Σ., καθώς και της συμμετοχής μηχανοκίνητων (Άρματα, Α/Κ πυροβόλα κλπ, Αθήνα την 25η Μαρτίου, Θεσσαλονίκη την 26η Οκτωβρίου και Ιωάννινα την 21η Φεβρουαρίου κάθε έτους).
β. Στον ΥΕΘΑ κ.Δημήτριο Αβραμόπουλο.
γ. Στον ΥΦΕΘΑ κ.Παναγιώτη Καράμπελα.
Οι προτάσεις μου αυτές είχαν υποβληθεί ΙΕΡΑΡΧΙΚΑ άλλες γραπτά και άλλες προφορικά, όταν ήμουν σε ενέργεια και αντιμετωπίστηκαν είτε τελείως επιφανειακά είτε με τον γνωστό τρόπο, ΑΔΙΑΦΟΡΑ.
Οι λόγοι ΠΡΟΦΑΝΕΙΣ, ατολμία, αναποφασιστηκότητα, α….,α….”

Διαβάστε όλο το κείμενο της πρότασης και αναμένουμε τα σχόλια και τις όποιες διαφωνίες σας.

Γράφει ο
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΖΑΜΠΑΖΗΣ
ΤΑΞΙΑΡΧΟΣ Ε.Α.

Σαν ένα πρώην στέλεχος του στρατού ξηράς, προβληματίστηκα σοβαρά με το ενδεχόμενο ν’ ασχοληθώ μετά την αποστρατεία μου με το θέμα, όταν μου ζητήθηκε, γιατί σήμερα κανείς δεν ακούει, και όχι βέβαια εμένα, αλλά κανέναν.
Ένα θέμα με πολλές πτυχές, που αφορά στην άμυνα και στην οικονομία της χώρας, αλλά ιδιαίτερα και στην κοινωνία, της οποίας μέλος είναι το προσωπικό του, μόνιμο ή κληρωτό.

Ό,τι θα αναφέρω στο συγκεκριμένο άρθρο απηχεί καθαρά τις απόψεις μου, βασισμένες όμως σε μία συμπυκνωμένη εμπειρία 32 χρόνων, συνυφασμένη με υπηρεσία, στενή επαφή κυρίως σε Μονάδες άρα συνεχής σχέση με προσωπικό Πυροβολικού αλλά και Ειδικών Δυνάμεων και τελευταία Σωμάτων (Τεχνικό, Εφοδιασμού-Μεταφορών, Υλικού Πολέμου, Υγειονομικού).

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι ο Στρατός Ξηράς σε σχέση με τα Σώματα Ασφαλείας, τα οποία δίνουν στον πολίτη καθημερινά εξετάσεις και κρίνονται θετικά ή αρνητικά, «πλεονεκτεί», γιατί αφενός «καλύπτεται» πίσω από τον μαντρότοιχο και την περίφραξη και αφετέρου θα κριθεί μία και μοναδική φορά – κανείς δεν το εύχεται βέβαια – σε περίπτωση κλήσης για να υπερασπισθεί την εδαφική ακεραιότητα της Χώρας.
Ως τότε όμως;

Αποτελεί κοινό μυστικό ότι η ΙΣΧΥΣ ΜΙΑΣ ΧΩΡΑΣ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΧΥΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΙΣΧΥΡΕΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ, ένα δίπτυχο που αποτελεί τον αποτρεπτικό παράγοντα για κάθε γείτονα που επιβουλεύεται γενικά.
Στη σημερινή συγκυρία ο παράγων ΙΣΧΥΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ αποτελεί ερωτηματικό για κάθε χώρα, άρα και για την Χώρα μας.
Μένει να εξετάσουμε και αυτό είναι το θέμα μας, τον παράγοντα ΙΣΧΥΡΕΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ και ιδιαίτερα αυτόν του ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ, λαμβάνοντας υπόψη και τις τελευταίες εξαγγελίες για μείωση της θητείας στους 9 μήνες και εξαίρεση των κληρωτών οπλιτών από τη θητεία στο Πολεμικό Ναυτικό και στην Πολεμική Αεροπορία.
Η εξέταση θα επιχειρηθεί με απόλυτο σεβασμό στο ΑΠΟΡΡΗΤΟ, αλλά και με την αγωνία για ένα ΣΤΡΑΤΟ ΞΗΡΑΣ ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΔΥΝΑΤΟ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΑΝΩΤΕΡΟ. Πώς μπορεί αυτό να επιτευχθεί χωρίς να μας διαφεύγει η σημερινή οικονομική συγκυρία;
Είναι γνωστό ότι καταβλήθηκαν μεγάλες προσπάθειες σε βάθος χρόνου στο παρελθόν για αναδιοργάνωση, οι οποίες όμως δεν είχαν το ανάλογο αποτέλεσμα.

Οι πρόσφατες «αλλαγές» ονομασίας ΕΓ και Διευθύνσεων στο ΓΕΣ, όπως και οι καταργήσεις Μονάδων, κρίνονται ως απόλυτα επιφανειακές και ατελέσφορες.
Απαιτείται ν’ αλλάξουν πολλά στην οργάνωση, στη δομή και στη λειτουργία του Στρατού Ξηράς.
Προς την κατεύθυνση αυτή, προτείνονται τα ακόλουθα:

ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΜΗ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
1. Επανεξέταση του αριθμού των θέσεων των ανωτάτων αξιωματικών (αλήθεια, οι Αντιστράτηγοι-Golden Boys του Στρατού Ξηράς πρέπει να είναι τόσοι πολλοί; Στη Σχολή Πεζικού, Διοικητής Υποστράτηγος;), που κρίνεται υπερβολικά μεγάλος για το μέγεθος του Στρατού Ξηράς, πολλές εκ των οποίων μάλιστα αποτελούν γραφειοκρατική πολυτέλεια και κατ’ επέκταση αιτία δυσλειτουργίας, με σκοπό τη μείωσή τους. Ενδεικτικά και ουσιαστικά θα μπορούσε:
α. Να καταργηθεί η θέση του Α’ Υπαρχηγού/ΓΕΣ, ν’ αναληφθούν οι αρμοδιότητές του από τον Αρχηγό/ΓΕΣ και να θεσπιστεί 1 θέση Υπαρχηγού/ΓΕΣ με τις νυν αρμοδιότητες ή αναδιαρθρωμένες.
β. Να καταργηθεί η θέση του Γενικού Επιθεωρητή Στρατού (ΓΕΠΣ), που δεν εξυπηρετεί κάτι ουσιαστικό.
γ. Να μειωθεί ο αριθμός των Διευθυντών Κλάδων του ΓΕΣ με αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων τους.
δ. Να συγχωνευθεί το Όπλο των Διαβιβάσεων με το Σώμα Έρευνας-Πληροφορικής, με κατάργηση μίας εκ των 2 Διευθύνσεων του ΓΕΣ, λόγω συνάφειας αρμοδιοτήτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
ε. Να συγχωνευθεί το Σώμα Εφοδιασμού-Μεταφορών με αυτό του Υλικού Πολέμου, με κατάργηση μίας εκ των 2 Διευθύνσεων του ΓΕΣ, λόγω συνάφειας αρμοδιοτήτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
στ. Να συγχωνευθεί η Διεύθυνση Θρησκευτικού /ΓΕΣ με τη ΔΙΜΣΠΡΟ (Πρώην 1ο ΕΓ/ΓΕΣ) ή τη ΔΕΝΔΜΣ (πρώην 7ο ΕΓ/ΓΕΣ).
2. Μελέτη και επανυλοποίηση της ιδέας της διακλαδικότητας, τουλάχιστον όσον αφορά στο Β’ΣΣ και στην ΑΣΔΕΝ, λόγω αποστολής των δυνάμεών τους και της απαίτησης για συνεργασία και υποστήριξη από τα Π.Ν. και Π.Α.
3. Θέσπιση σαν υποχρεωτικής της παραμονής σε θέση Διοίκησης Διεύθυνσης ανεξαρτήτως της θέσεως και βαθμού τουλάχιστον επί 2ετία, εννοείται πλην Α/ΓΕΣ, για τον οποίο αποφασίζει η Πολιτική Ηγεσία.
4. Κατάργηση του Σχηματισμού της Μεραρχίας «ουσίας και τύποις», πλην της περίπτωσης ύπαρξης σαν επιχειρησιακού επιτελείου με την απορρέουσα υποχρέωση κατάργησης Συνταγμάτων και Μονάδων.
5. Συγχώνευση μέχρι του επιπέδου του Συγκροτήματος των 1ου-4ου Γραφείων, ΕΓ σε Γραφείο ή ΕΓ Διοικητικής Μέριμνας και των 2ου-3ου Γραφείων, ΕΓ σε Γραφείο ή ΕΓ Επιχειρήσεων.
6. Ανακατανομή-διακίνηση υλικού από τις παραπάνω προτεινόμενες καταργήσεις-συγχωνεύσεις και εκποίηση ή πώληση-διάθεση σε τρίτες χώρες εφόσον είναι δυνατόν ή καταστροφή του τελικού πλεονάσματος, επειδή το κόστος φύλαξης-συντήρησης πιθανόν υπερβαίνει την αξία του. Με την ευκαιρία, επανεξέταση των διαδικασιών εκποίησης στρατιωτικού υλικού, το οποίο στο πλείστο των περιπτώσεων εκποιείται σε εξευτελιστικές τιμές προς δόξαν και κέρδος των «πλειοδοτών».
7. Ουσιαστική καταπολέμηση της «γάγγραινας» του Στρατού Ξηράς, της γραφειοκρατίας, με κατάργηση των «περίφημων» Περιοδικών Καταστάσεων, πολλές από τις οποίες υποβάλλονται στο όνομα του εν πολλοίς καταχρηστικά χρησιμοποιούμενου ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ, που πρέπει και αυτό να επανεξεταστεί. Στα πλαίσια αυτά να καταργηθούν με απόφαση το απαράδεκτο φαινόμενο της «ανταλλαγής» ευχών μεταξύ των στελεχών-κατωτέρων, ανωτέρων προς τα ανώτατα και ιδιαιτέρως Συνταγματαρχών και ανωτάτων προς την Στρατιωτική Ηγεσία, που παράγει «γραφειοκρατία», δημιουργεί εσφαλμένα καλές εντυπώσεις και στοχεύει σε μελλοντικά οφέλη με το πλήρωμα του χρόνου, της αγοράς εννοείται με πιστώσεις της Υπηρεσίας (πόροι Στρατ. Πρατηρίων κυρίως) και προσφοράς δώρων όχι μόνο στους προϊσταμένους, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις και στις συζύγους τους (μονόπετρα, ρολόγια κλπ) αξίας πολλών εκατοντάδων Ευρώ και τέλος των πολυέξοδων και πολυτελών δεξιώσεων με την «ευκαιρία» αλλαγής Διοικήσεων (θα μείνει αξέχαστη η θέα των γαρίδων μεγέθους μπανανών Κρήτης, που κρέμονταν από τα τραπέζια αίθουσας του RODOS PALACE HOTEL στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όπως και τα «φωταγωγημένα» σουβλάκια σε άλλες «ευκαιρίες» προς δόξαν της σπατάλης και των «εναλλασσομένων» παραδίδοντος-παραλαμβάνοντος Στρατηγών και προς τέρψιν των καλεσμένων-παρευρισκομένων).
8. Κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στην Ανώτατη Διακλαδική Σχολή Πολέμου, οι οποίες αποκλείουν πολλά αξιόλογα στελέχη και τα οδηγούν συνειδητά να επιλέγουν τη μη συμμετοχή τους σ’ αυτές και κατ’ επέκταση στη διαδικασία ιεραρχικής «εξέλιξης».
Συμβαίνει μάλιστα το παράδοξο, μέρος της νυν στρατιωτικής ηγεσίας που εισήλθε στην ισότιμη τέως Ανωτέρα Σχολή Πολέμου χωρίς εξετάσεις και αποφοίτησε, να υπερασπίζεται σήμερα με πάθος τη διαδικασία των εξετάσεων. Οποία υποκρισία!
9. Κατάργηση των Στρατιωτικών Πρατηρίων, υπηρεσιών «απορρόφησης» κρίσιμου για τη λειτουργία των Μονάδων προσωπικού και σε μερικές περιπτώσεις-ευτυχώς ελάχιστες-καλλιέργειας και παραγωγής σκανδάλων και αντικατάστασή τους με προγραμματικές συμβάσεις κατόπιν διαγωνισμού με ιδιωτικές αλυσίδες εμπορίου.
10. Κατάργηση πολλών εκ των υπαρχόντων περιφερειακών Κέντρων Εκπαίδευσης.
11. Θέσπιση για τις Διοικήσεις-Διευθύνσεις, ανεξαρτήτως θέσεως και βαθμού, υποβολής εντός τριμήνου από την ανάληψή τους, προγραμματισμού έργου και με την παράδοσή τους απολογισμού έργου και προτάσεων, με σκοπό την επιζητούμενη και ανύπαρκτη έως τώρα συνέχεια.
12. Προσπάθεια για την ολοκλήρωση της διαδικασίας συγκέντρωσης Μονάδων-Υπηρεσιών σε Πολυδύναμα Στρατόπεδα σε συνεργασία με τις Τοπικές Αρχές- Κοινωνίες (χαρακτηριστικό τοπικό παράδειγμα ημιτελούς προσπάθειας αποτελεί ο κατακερματισμός των Στρατοπέδων στην περιοχή Αφάντου, σε αντίθεση με τον υπάρχοντα αρχικό σχεδιασμό). Η πρόταση αυτή έρχεται σαν συνέχεια της προηγούμενης και αποδεικνύει στην πράξη την έλλειψη προγραμματισμού και συνέχειας.
13. Ένταξη στην υγειονομική εξέταση του μόνιμου προσωπικού, που διενεργείται σε ετήσια βάση, της ψυχιατρικής εξέτασης τουλάχιστον ανά διετία, με σκοπό τον εντοπισμό στελεχών με πιθανό ανάλογο πρόβλημα και αποκλεισμό τους από την διαδικασία επιλογής για την άσκηση Διοίκησης – Διεύθυνσης.
14. Αλλαγή στην διαδικασία κρίσης των στελεχών από το Αν. Στρατ. Συμβούλιο, με σκοπό την εξάλειψη τραγελαφικών φαινομένων ομοιομορφίας σύνταξης αποφάσεων κρίσης στελεχών του τύπου 12 κατά-1 υπέρ, αν και η γενική εικόνα, τα προσόντα και η όλη σταδιοδρομία τους παρασάγγας απέχουν απ’ αυτές τις αποφάσεις και είναι ευνόητο ότι εξυπηρετούν σκοπιμότητες.
Οι αποφάσεις αυτές είναι γνωστό ότι οδηγούν πλείστα όσα στελέχη σε προσφυγές, από τις οποίες δικαιώνονται (π.χ. Σχης αποστρατεύεται ως Ταξχος ε.α. και μετά την προσφυγή-δικαίωση προάγεται στους βαθμούς Ταξχου και Υπτγου).
15. Κατάργηση της απονομής του τίτλου του «επιτίμου» με ό,τι αυτό συνεπάγεται, στους ανώτατους αξιωματικούς.
16. Κατάργηση ή περικοπή, προς το παρόν για λόγους οικονομίας, της υπέρπτησης υπεράνω του χώρου διεξαγωγής παρελάσεων, σχηματισμών Α/Φ της Π.Α. και Ε/Π της Α.Σ., καθώς και της συμμετοχής μηχανοκίνητων (Άρματα, Α/Κ πυροβόλα κλπ, Αθήνα την 25η Μαρτίου, Θεσσαλονίκη την 26η Οκτωβρίου και Ιωάννινα την 21η Φεβρουαρίου κάθε έτους).
17. Καθιέρωση για τα υπηρετούντα στις παραμεθόριες περιοχές στελέχη, της Οικογενειακής Κατάστασης Επιβίβασης (1 κάθε έτος, μέχρι 4 μέλη και με εξαίρεση τις 3τεκνες και πολύτεκνες οικογένειες) και κατάργηση των μέχρι τώρα σχετικά ισχυόντων ΜΟΝΟ για τα στελέχη με οικογένεια, για τα λοιπά όπως έχει.
18. Επανασχεδιασμός του Σχεδίου Εκτάκτων Αναγκών «ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ» και συγκεκριμένα του Παραρτήματος «Πυρκαγιές», με ενεργότερη συμμετοχή των δυνάμεων του ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ κυρίως από πλευράς υλικού (πυροσβεστικά-υδροφόρα οχήματα, σκαπτικά μηχανήματα), το οποίο να αποτελεί στοιχείο ενός μόνιμου διαύλου επικοινωνίας-ενημέρωσης μεταξύ των κατά τόπους πολιτικών αρχών, σωμάτων ασφαλείας και στρατιωτικών αρχών και να τίθεται άμεσα στη διάθεση των πρώτων αλλά και προσωπικού σε συντονιστικό ρόλο επί του εδάφους, το οποίο και αποτελεί εκ μέρους του στοιχείο μελέτης σε καθημερινή βάση, λόγω αποστολής.
19. Επανεξέταση των διαδικασιών πρόσληψης των ΕΠΟΠ και προσανατολισμός τους σε καθαρώς στρατιωτικά κριτήρια και αρχές.
20. Επανεξέταση των κριτηρίων μεταθέσεων των στελεχών με θέσπιση μορίων, συστατικού στοιχείου προώθησης και τελικά επιβολής της αξιοκρατίας (στελέχη υπηρέτησαν σε θέσεις εξωτερικού, χωρίς να γνωρίζουν ξένη γλώσσα, στη ν. Κύπρο 2 και 3 φορές, σε θέσεις εξωτερικού κατ’ επανάληψη κ.λπ.).

H ΘΗΤΕΙΑ
1. 12μηνη, προς το παρόν, υποχρεωτική θητεία για όλους τους κληρωτούς οπλίτες, χωρίς εξαιρέσεις.
2. Ουδεμία χορήγηση αναβολής εκτός των εξαιρετικών περιπτώσεων σχετικών με σοβαρότατα προβλήματα σωματικής και ψυχικής υγείας και κοινωνικής υφής που και αυτά μένει να συγκεκριμενοποιηθούν.
Χορήγηση σ’ αυτή την κατηγορία προσωπικού επί πλέον χρηματικού βοηθήματος, με τη μορφή κοινωνικού μισθού και εκπλήρωσης της θητείας υποχρεωτικά στον τόπο μόνιμης διαμονής ή προτίμησης ή συμφερόντων.
3. Εμπλουτισμός της θητείας με συμμετοχή του προσωπικού σε συγκεκριμένα προγράμματα κοινωνικής προσφοράς.
4. ΜΟΝΟ πρωινό ωράριο για όλους τους κληρωτούς οπλίτες (απαιτούνται ρυθμίσεις για όσους θα υπηρετούν στην Προεδρική Φρουρά), με παράλληλη αύξηση της χορηγούμενης βελτίωσης συσσιτίου για όσους εξ αυτών η Μονάδα-Υπηρεσία τοποθέτησης-εκπλήρωσης της θητείας, δεν συμπίπτει με τον τόπο μόνιμης διαμονής ή προτίμησης ή συμφερόντων, με την μορφή της ΤΡΟΦΗΣ ΣΕ ΧΡΗΜΑ.
Εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό, παρασκευή συσσιτίου σε κεντρικό επίπεδο από τις Μονάδες-Υπομονάδες Εφοδιασμού Μεταφορών, με σκοπό την οικονομία Προσωπικού, Μέσων, Υλικών και την αποφυγή σπατάλης.
Το παραπάνω μέτρο δεν θα εφαρμόζεται σε περιόδους διεξαγωγής δραστηριοτήτων και εξυπηρέτησης αναγκών ασφαλείας (νυχτερινή εκπαίδευση, εκπαίδευση σε καταυλισμό, ασκήσεις, έφοδοι, εφαρμογή Σχεδίων κλπ), στις οποίες θα συμμετέχουν όλοι και η Μονάδα-Υπηρεσία υποχρεούται στην παροχή ΤΡΟΦΗΣ ΣΕ ΕΙΔΟΣ.
5. Κατάργηση του θεσμού των ΔΕΑ και κατ’ επέκταση των Σχολών Εφέδρων Αξιωματικών, ο οποίος έχει ξεπερασθεί και προσφέρει ουσιαστικά ελάχιστα στη λειτουργία του Στρατού Ξηράς στην ειρήνη, υπάρχει όμως για να τον τροφοδοτεί με στελέχη στην Επιστράτευση. Το πρόβλημα αυτό μπορεί ν’ αντιμετωπιστεί με την επιλογή και την ονομασία τον τελευταίο μήνα εκπλήρωσης της θητείας τους, των κατάλληλων και αναγκαίων κληρωτών οπλιτών.
Περίπου ανάλογη διαδικασία ακολουθείται τώρα-βέβαια μετά την απόλυσή τους-για τους κληρωτούς οπλίτες με ειδικότητα Ιατρού, που ονομάζονται Ανθυπίατροι.
6. Κατάργηση του αντικοινωνικού πλέον μέτρου της επιβολής πειθαρχικών ποινών και κυρίως αυτής της φυλάκισης, στερητικής της ελευθερίας και αντικατάστασή του με άλλα μέτρα, τα οποία θα συντηρούν μεν την πειθαρχία, στοιχείου απαραίτητου για τη βάση λειτουργίας του Στρατού, δεν θα περιορίζουν όμως την ανάγκη για έξοδο από το Στρατόπεδο του κληρωτού. Π.χ. παράταση της θητείας ανάλογη με τη σοβαρότητα των παραπτωμάτων (να μελετηθεί-συνταχθεί σχετικός πίνακας).
Ο Στρατιωτικός Κανονισμός ΣΚ 20-1 χαρακτηρίζει όλους όσους υπηρετούν στο Στρατό Ξηράς ως στρατιωτικούς, με την διαφορά όμως ότι οι μόνιμοι έχουν υποχρεώσεις και δικαιώματα, αλλά οι κληρωτοί ουσιαστικά μόνο υποχρεώσεις.
7. Όλα τα παραπάνω μέτρα για τη θητεία, πέραν του ότι θα ελαχιστοποιήσουν-αν δεν εκμηδενίσουν-τα φαινόμενα έξωθεν παρεμβάσεων (ρουσφέτια), τα ψυχολογικά προβλήματα, το αίσθημα αδικίας από την ύπαρξη φυγόστρατων και την εκ τούτου ανισονομία και ανισοπολιτεία, για να ληφθούν-εφαρμοσθούν, πρέπει οπωσδήποτε να συνδυασθούν με την τροποποίηση-με απόφαση-του ισχύοντος ωραρίου εργασίας και την μετατροπή του σε κυλιόμενο, στα πρότυπα του Πυροσβεστικού Σώματος, του Λιμενικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ. για όλα τα στελέχη πλην Διοικήσεων, Επιτελείων και Πολιτικού Προσωπικού.
Εξάλλου, κυλιόμενο ωράριο εφαρμόζεται εδώ και χρόνια για τα στελέχη συνοδούς σκύλων, που υπηρετούν στο ΣΤΡΑΤΟ ΞΗΡΑΣ.
Εκτιμάται ότι με την ενδεχόμενη αποδοχή και υλοποίηση όλων των προαναφερθεισών προτάσεων ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕΛΕΤΗ, θα επιτευχθεί η σε 24ωρη βάση λειτουργικότητα του Στρατού Ξηράς με ότι αυτό συνεπάγεται και έχει σχέση με την Επιχειρησιακή Ετοιμότητα, την ασφάλεια των εγκαταστάσεων και την οικονομία ευρείας κλίμακας, που είναι και το ζητούμενο απ’ όλους, σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Γνωρίζω ότι το συγκεκριμένο άρθρο θα προκαλέσει αντιδράσεις και σχόλια από συναδέλφους πρώην και νυν της μορφής «Ωραία όλα αυτά αλλά όταν υπηρετούσες γιατί δεν τα πρότεινες;»
Ανταπαντώ γι’ αυτούς που με γνωρίζουν και γνωρίζουν και το χαρακτήρα μου, ότι και βεβαίως και τα πρότεινα, άλλα προφορικά και τα περισσότερα εγγράφως και εισέπραξα σε συγκεκριμένη περίπτωση από υπηρετούντα στελέχη της στρατιωτικής ηγεσίας το σχόλιο «Πολύ καλές οι προτάσεις σας κ. Τζαμπάζη, αλλά και πολύ προωθημένες μαζί για να εφαρμοσθούν».
Τέλος, θέλω να προσθέσω ότι υπέβαλα κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας μου και άλλες προτάσεις, που δεν μπορούν όμως εδώ ν’ αναφερθούν, γιατί αγγίζουν τα όρια του ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ, με την ίδια περίπου αντιμετώπιση-τύχη. Τα σχόλια δικά σας αγαπητοί αναγνώστες.
Υ.Γ. Οφείλω να ομολογήσω και να δεχθώ κριτική, ότι ως Διοικητής αποδέχθηκα έξωθεν παρεμβάσεις. Δεν κάνω αυτοκριτική για λόγους εντυπώσεων, αλλά γιατί κάθε εμπειρία και ιδιαίτερα η αρνητική πρέπει να μας κάνει καλύτερους.