Η Πολεμική Αεροπορία έδωσε το «πράσινο φως» να ξεκινήσουν οι εργασίες ανακατασκευής των δύο ιστορικών αεροσκαφών, του C-47A Dakota/Skytrain και του HAVILLAND DH.82 Tiger Moth.
Ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος Δημοσθένης Γρηγοριάδης και ο εκπρόσωπος του Κοινωφελούς Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ», υπέγραψαν τη σχετική σύμβαση χθες, Πέμπτη 10 Απριλίου 2025, με αντικείμενο τη δωρεάν παραχώρηση ενός αεροσκάφους τύπου C-47A και ενός HAVILLAND DH.82 Tiger Moth, με σκοπό την πλήρη ανακατασκευή τους και, εφόσον αυτό καταστεί τεχνικά εφικτό, την επαναφορά τους σε πλόιμη κατάσταση.
Οι απαιτούμενες εργασίες ανακατασκευής θα πραγματοποιηθούν:
- Για το C-47A, αρχικά στην Ελλάδα και στη συνέχεια σε εξειδικευμένο κέντρο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
- Για το HAVILLAND DH.82 Tiger Moth, εξολοκλήρου σε εξειδικευμένο κέντρο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Όλα τα έξοδα που σχετίζονται με την ανακατασκευή και την ενδεχόμενη επαναφορά των αεροσκαφών σε πλόιμη κατάσταση θα καλυφθούν εξ ολοκλήρου από το Ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ». Το Ίδρυμα αναλαμβάνει επίσης την πλήρη κάλυψη των εξόδων εκπαίδευσης 2 πιλότων και 2 τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας, στα εν λόγω αεροσκάφη.
Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 4 έτη, με αφετηρία την ημερομηνία υπογραφής του σχετικού πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής για κάθε αεροσκάφος. Η ανακατασκευή εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός 3 ετών, ενώ κατά το 4ο έτος τα αεροσκάφη θα παραμείνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο για δοκιμαστικές πτήσεις και συμμετοχή σε αεροπορικές επιδείξεις, φέροντας τα εθνικά διακριτικά και χρώματα της Πολεμικής Αεροπορίας, με μέριμνα και δαπάνες του Ιδρύματος.
Με τη λήξη της σύμβασης, τα αεροσκάφη θα επιστραφούν στην Πολεμική Αεροπορία, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για αυτήν.
Η Πολεμική Αεροπορία εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες προς τον Πρόεδρο του Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ», κύριο Πίτερ Λιβανό, για τη σημαντική και ανιδιοτελή συνεισφορά του στην ανάδειξη και διατήρηση της αεροπορικής κληρονομιάς της χώρας μας.
Τα πρώτα C-47 Dakota Της Πολεμικής Αεροπορίας παρελήφθησαν ως βοήθεια μέσω της RAF, ενώ ακολούθησαν αργότερα επιπλέον αεροπλάνα από την USAF. Έλαβαν μέρος με το 13ο Σμήνος Μεταφορών στον πόλεμο της Κορέας. Στο μακρύ διάστημα που υπηρέτησαν ήταν βαμμένα με διάφορες παραλλαγές, olive drab, σκούρο πράσινο-γκρι του «NATO», «Vietnam» κ.λπ.
Τα πρώτα χρόνια της χρήσης τους ήταν βαμμένα στο χρώμα του αλουμινίου. Πέραν των μεταφορών, χρησιμοποιήθηκαν για εκπαίδευση ραδιοναυτίλων, αεροφωτογράφηση, ρυμούλκηση ανεμουρίων, αεροψεκασμούς, πτήσεις VIP και για αποστολές Έρευνας και Διάσωσης. Αποσύρθηκαν το 2008.