Οι …υπάκουοι Γάλλοι του Charles De Gaulle.Καταθέτουν σχέδια πτήσης για τα Rafale

ΛΟΥΚΑΣ ΔΗΜΑΚΑΣ από τα ΝΕΑ.

Μίνι άσκηση εντός του FIR Αθηνών, κοντά στην Κρήτη, έκανε σήμερα αριθμός αεροσκαφών του γαλλικού αεροπλανοφόρου »Charles-De-Gaulle», το  οποίο κατέπλευσε στην συνέχεια στη Σούδα. 

Το αεροπλανοφόρο ήρθε στην Σούδα απο τον Κόμπο της Συρτής όπου συμμετείχε στις επιχειρήσεις στη Λιβύη.

Τα γαλλικά αεροσκάφη έκαναν, σύμφωνα με πήγες του ΓΕΕΘΑ, πλήρη τήρηση των διεθνών κανόνων εναέριας κυκλοφορίας υποβάλλοντας κανονικά σχέδια πτήσεως, όπως άλλωστε και όλα τα αεροσκάφη που συμμετέχουν στις επιχειρήσεις στη Λιβύη. 

Η Γαλλία έχει ενισχύσει απο προχθές με 4 επιπλέον μαχητικά αεροσκάφη Μιράζ 2000 το αεροπορικό δυναμικό της που βρίσκεται στη Σούδα και επιχειρεί κατά στόχων στη Λιβύη. 

Η αύξηση των αεροσκαφών της απο 10 σε 14 έγινε προκειμενου να αντισταθμίσει την προσωρινή απουσία των αεροσκαφών που μεταφέρει το αεροπλανοφόρο »Charles-De-Gaulle», το οποίο για μερικές ημέρες θα μεινει στη Σούδα.

Όπως ανακοίνωσε η γαλλική πρεσβεία στην Αθήνα ο κατάπλους γίνεται για τεχνικούς λόγους και θα συνδυαστεί με ανανέωση του πολυπληθούς πληρώματος του μετά απο 50 και πλέον ημέρες επιχειρήσεων σε ανοικτή θάλασσα. 

Το αεροπλανοφόρο κατά την παραμονή του στη Σούδα θα βρίσκεται σε επιφυλακή, έτοιμο να αποπλεύσει προκειμενου να βρεθεί γρήγορα στα ανοικτά της Λιβύης, ώστε εφόσον χρειαστεί να συνεχίσει τις αποστολές του στο πλαίσιο της επιχείρησης Unified Protector του ΒΑΤΟ.

Πρέπει να σημειωθεί ότι σε σχέση με τις εξελισσόμενες επιχειρήσεις του Συνασπισμού Κρατών ή του ΒΑΤΟ στην Λιβύη, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος δήλωσε στην Βουλη πρόσφατα ότι »ελήφθησαν όλα τα μέτρα που καλύπτουν ζητήματα ιδιαίτερης ευαισθησίας από την ελληνική εθνική οπτική γωνία και δη το ζήτημα του σεβασμού των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας σύμφωνα με τη Σύμβαση του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας. 

Εντός της περιοχής ελέγχου πτήσεων, στο FIR Αθηνών, όλα τα αεροσκάφη που επιχειρούν, όχι μόνο από ελληνικά αεροδρόμια αλλά από οποιοδήποτε αεροδρόμιο, υποβάλλουν σχέδια πτήσης και όλα τα αναγκαία στοιχεία στην ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στο Eurocontrol. 

Ανέφερε επίσης ότι στο πλαίσιο της επιχειρησιακής σχεδίασης της επιχείρησης «UNIFIED PROTECTOR» ο Επιχειρησιακός Διοικητής της (SAUCER) καθόρισε ως Διακλαδική Περιοχή Επιχειρήσεων (JΟΑ) την περιοχή που περιλαμβάνεται μέχρι τον 27 μεσημβρινό και τον 41 παράλληλο. Η εν λόγω περιοχή συμπεριλήφθηκε στην Ιδέα Ενέργειας ( CONOPS) που εγκρίθηκε από το Βορειοατλαντικό Συμβούλιο (ΝΑC). 

Σε όλη την Ελληνική επικράτεια, συμπεριλαμβανομένης και της JΟΑ, εφαρμόζονταν οι προβλεπόμενες διαδικασίες. 

Επισημαίνει ακόμα ότι σε όλα τα κείμενα της επιχείρησης(…) περιλαμβάνεται ως Περιορισμός (Political constraint) η υποχρέωση συντονισμού των Συμμαχικών Αεροπορικών Διοικήσεων με τους Αρμόδιους Διεθνείς και Εθνικούς φορείς.