Α/ΓΕΕΘΑ «σούπερμαν» με δικαίωμα «άγνοιας νόμου»! Το νέο επικίνδυνο μοντέλο διοίκησης

Η μετατροπή του Α/ΓΕΕΘΑ σε “υπεραρχηγό” με υπερεξουσίες προβληματίζει όχι μόνο τα Γενικά Επιτελεία και τους Αρχηγούς που μετατρέπονται σε “διακοσμητικούς” ακόμη και για θέματα διοικητικά ,αλλά και τους βουλευτές. Οι οποίοι εξέφρασαν έντονη δυσαρέσκεια και έθεσαν πολλά ερωτήματα κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ στη Βουλή.

Η βουλευτής Μαρία Γιαννακάκη από την ΔΗΜΑΡ στην τοποθέτησή της είπε πολλά ενδιαφέροντα για τους λόγους για τους οποίους δεν πρέπει όλες οι εξουσίες να συγκεντρωθούν στα χέρια του όποιου Α/ΓΕΕΘΑ.

Αναφερόμενη δε στην δικαστική περιπέτεια που προέκυψε για τον σημερινό Α/ΓΕΕΘΑ σχετικά με την ποινή που επέβαλε χωρίς να έχει δικαίωμα είπε ότι δεν είναι δυνατόν η ελληνική δικαιοσύνη να του αναγνωρίζει αυτό που δεν αναγνωρίζει στον απλό Έλληνα πολίτη. Άγνοια νόμου δεν μπορεί να υπάρχει μόνο για τους Αρχηγούς.
Το θέμα των αρμοδιοτήτων του Α/ΓΕΕΘΑ είναι πολύ μεγάλο και ενδέχεται να το βρούμε μπροστά μας. Ειδικά με όσα έχουμε ζήσει τα τελευταία χρόνια ειναι άκρως επικίνδυνο να μπορεί ένας Αρχηγός να κάνει ότι θέλει. Καλό είναι να μπορούν όλοι οι Αρχηγοί να έχουν όχι μόνο άποψη αλλά και δικαίωμα να πουν όχι. Όπως είχε πει ο Χρηστιδης ως Α/ΓΕΝ όταν τρεις φορές του ζητήθηκε στρατιωτικό προσωπικό για να βγει στο δρόμο.

Διαβάστε την παρέμβαση της Μαρίας Γιαννακάκη:

Διοικητική διοίκηση και πειθαρχική διοίκηση μπορεί να ασκεί και ασκεί ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ μέσω των αρχηγών των Επιτελείων. Εδώ πέρα είναι η μεγάλη συζήτηση για τη διακλαδικότητα του στρατεύματος προκειμένου να μην υπάρχουν επικαλύψεις κ.λπ. Αυτό είναι σαφές και οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία δεν μπορεί να υπάρξει. Γιατί ο 3883 δεν τροποποιεί τίποτε άλλο από τον προηγούμενο νόμο του 1995.

Μπορεί, λοιπόν, να ασκεί πειθαρχικό έλεγχο πάνω στο στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό που ανήκει μόνο στο Επιτελείο του στο ΓΕΕΘΑ. Τον έλεγχο στα υπόλοιπα Επιτελεία τον κάνει μέσω των αρχηγών των Γενικών Επιτελείων.


Τι συνέβη λοιπόν και φτάνουμε σήμερα να θέλουμε να συγκεντρώσουμε όλες τις δικαιοδοσίες στα χέρια του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ; Συνέβη το πολύ απλό και θλιβερό περιστατικό όταν ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ επέβαλε -και μάλιστα αυτή η υπόθεση τελεσιδίκησε πριν από δύο μήνες περίπου- ως μη όφειλε, πειθαρχική ποινή φυλάκισης δέκα ημερών. Και πώς τελειώνει αυτή η ιστορία; Γιατί πραγματικά για μένα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Πριν από δυο μήνες τελεσιδίκησε και τέθηκε στο αρχείο και δέχθηκε το αρμόδιο στρατιωτικό δικαστήριο άγνοια λόγω αναρμοδιότητας. Δηλαδή, αναγνώρισε στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ αυτό που δεν αναγνωρίζουμε στον απλό πολίτη, άγνοια νόμου.

Εμείς το έχουμε πει και στην Επιτροπή: Δεν βρίσκουμε κανένα λόγο να συγκεντρωθούν όλες οι δικαιοδοσίες και όλη η πειθαρχική δικαιοδοσία στα χέρια ενός μόνο ανθρώπου. Κι αυτό δεν είναι αριστερή ιδεοληψία. Κι εξηγούμαι: Δεν υπάρχει κανένας λόγος, γιατί ακόμη κι αν κάποιος προφασιστεί ότι μπορεί να υπάρξει ένας αρχηγός επιτελείου ο οποίος είναι αμελής ή αδιάφορος και δεν επιβάλλει ποινές εκεί όπου πρέπει να επιβάλλει, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ μπορεί αυτό να το προκαλέσει μέσω του αρμόδιου Υπουργού. Το σημαντικό κομμάτι -που γι’ αυτό υπάρχει το στράτευμα- που είναι το επιχειρησιακό, ανήκει στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ και πρέπει να μείνουμε εκεί. Δεν χρειάζεται να υπάρξει καμμία άλλη αλλαγή.

Διαβάστε ακόμη:

Γιατί οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν χρειάζονται Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων

«Μέτωπο» κατά Κωσταράκου για την δημιουργία Α/ΓΕΕΘΑ «ηγεμόνα»! Ποιοι λένε όχι


Ο Α/ΓΕΣ ζήτησε παράταση για τον νόμο 1400 από την Γεννηματά – Δεν είχε ιδέα!