«Πέρασαν» ΚΥΣΕΑ οι μπαταρίες υποβρυχίων – 6 μπαταρίες 16 εκατομμύρια το κόστος

Του Λ.ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗ

Μετά από οκτώ χρόνια η Ελλάδα κατόρθωσε να ολοκληρώσει την διαδικασία για την αντικατάσταση των ληγμένων μπαταριών των υποβρυχίων 209.

Εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ την Δευτέρα 11 Νοεμβρίου η προμήθεια των 6 συστοιχιών μπαταριών για τα υποβρύχια τύπου »209» που είχε…στοιχειώσει! Όπως πληροφορείται το OnAlert ο σχετικός φάκελλος προωθήθηκε από το Υπουργείο Αμυνας στο Μέγαρο Μαξίμου και από εκεί στους συναρμόδιους υπουργούς για υπογραφή, δια περιφοράς.

Ο κύκλος έκλεισε την περασμένη Δευτέρα. Είχε προηγηθεί η θετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την μέχρι τότε πορεία της διαδικασίας – κάτι σαν αυτή του…γεφυριού της Αρτας! Όπως και η αρχειοθέτηση της υπόθεσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε σχέση με καταγγελίες για παραβίαση του Κοινοτικού Δικαίου Ανταγωνισμού.Αναγκαίο βήμα υπήρξε και η θετική γνωμοδότηση για την προμήθεια από την αρμόδια Ειδική Επιτροπή Εξοπλισμών και Συμβάσεων της Βουλής.

Υπάρχουν όμως και άλλες διαδικασίες: Ο σχετικός φάκελος έχει ήδη διαβιβαστεί, απ΄ότι λέγεται, στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο και με την ολοκλήρωσή του θα μπουν οι τζίφρες στο κείμενο της σύμβασης μεταξύ προμηθευτή και Υπουργείου Άμυνας. Προμηθευτής είναι η ελληνική εταιρία Sunlight (Σανλάιτ), που έχει εργοστάσιο στην Ξάνθη και είναι προμηθευτής σε μπαταρίες πάρα πολλών Ναυτικών στον κόσμο. Κατά τις πληροφορίες το κόστος την προμήθειας , μετά τις μειώσεις τιμών που έχουν επέλθει, ανέρχεται σε περίπου 16 εκ. ευρώ.

Κατά τις πληροφορίες από πηγές της αγοράς η ελληνική εταιρία δεν έχει ακόμα ενημερωθεί για την τελική έκβαση της υπόθεσης.

Διαβάστε ακόμη:

«Πάρτε μπαταρίες για τα υποβρύχια» – Θετική απάντηση του Νομικού Συβουλίου του Κράτους

Ο Στόλος έμεινε μ΄ ένα υποβρύχιο και επισήμως! Ανακοίνωση του ΓΕΝ το επιβεβαιώνει