32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών: Ποιους ενημέρωσε ο ΥΕΘΑ για την μετακόμιση

Συνάντηση με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των βουλευτών Μαγνησιάς είχε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης, με τους οποίους συζήτησε το θέμα της μετεγκατάστασης της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών.

Τον ΥΕΘΑ επισκέφθηκαν στο γραφείο του νωρίτερα σήμερα, Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός και η Αντιπεριφερειάρχης Ν. Μαγνησίας, κα Δωροθέα Κολυνδρίνη καθώς και οι Βουλευτές Ν. Μαγνησίας, του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Αλέξανδρος Μιχαήλ Μεϊκόπουλος και της ΝΔ, κ. Χρήστος Μπουκώρος, με τους οποίους συζήτησε το θέμα της μετεγκατάστασης της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών.

Ο ΥΕΘΑ εξήγησε τους λόγους, οι οποίοι στοιχειοθετούν την επιχειρησιακή σκοπιμότητα της μετεγκατάστασης του ανωτέρω στρατιωτικού σχηματισμού, καθώς και το όλο πλάνο για τη μετεγκατάσταση. 

Η πλήρης επιχειρησιακή λειτουργία του “Μοράβα”, από τη νέα βάση του, τον ερχόμενο Ιούνιο είναι ο μεγάλος στόχος του ΓΕΣ.

Κατα πληροφορίες η πολυθρύλητη μετακόμιση της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών «Μοράβας» από το Βόλο σε νέες εγκαταστάσεις στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας από την πλευρά της Αμφιάλης, έχει περάσει από τον αστερισμό της μεθοδικής προετοιμασίας σε εκείνον των συστηματικών εργασιών. Ταυτόχρονα το διοικητήριο της επίλεκτης μονάδας στήνεται με εξίσου ταχείς ρυθμούς στο Κέντρο Τεθωρακισμένων στον Αυλώνα.

Σε “Κανελλόπουλο” και Αυλώνα, οι διμοιρίες κατασκευών έχουν επιδοθεί σε έναν συστηματικό αγώνα δρόμου προκειμένου να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες υποδομές. Η νέα έδρα του επίλεκτου σχηματισμού του Στρατού Ξηράς εξαρχής είχε κριθεί ως η πλέον ενδεδειγμένη. Άλλωστε όπως είχε γράψει το OnAlert, από την πρώτη στιγμή, η υλοποίηση του σχεδίου υπαγορεύεται απο την εξής ανάγκη: «Η σκέψη είναι να κατέβει κοντά στα μέσα που θα την κινήσουν. Δεν ισχύει πουθενά αυτό να πρέπει να κάνεις δώδεκα ώρες για να πας να παρεις το τμήμα σου.»

Όπως πρόσθεταν με νόημα, καλά ενημερωμένες πηγές, το πρόζεκτ αφορά στη μεταφορά της μισής δύναμης στο Στόλο αποκτώντας έτσι το επιχειρησιακό πλεονέκτημα να έχει δίπλα της, την μεταφορική ικανότητα των αρματαγωγών. Η ίδια πηγή ενημέρωσης που παρακολουθεί από κοντά τον σχεδιασμό που εκπονείται υπογράμμιζε ότι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης υπαγορεύεται από αυστηρά δεδομένα.

Διευκρίνιζε χαρακτηριστικά:  Το να μεταφερθεί ένας σχηματισμός επιπέδου ταξιαρχίας είναι ένα θέμα. Από το να κλείσεις το ρεύμα μέχρι να παραδώσεις τους χάρτες, ή να μεταφέρεις τον οπλισμό σου, ή να φορτωθούν τα υλικά σου και να δημιουργήσεις τα υπόστεγά σου, είναι μια διαδικασία που βεβαίως θέλεις και χρήματα.»

Τα “νέα όπλα”

Εντός του προσεχούς διαστήματος, οι Έλληνες Πεζοναύτες δεν αποκλείεται να καλύψουν μια από τις σημαντικότερες επιχειρησιακές ανάγκες τους. Αυτή αφορά στην αντικατάσταση των παλαιών αποβατικών ακάτων, με τον διακαή πόθο που δεν είναι άλλος από το το αμφίβιο τεθωρακισμένο AAVP7A1.

Η ιστορία της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών «Μοράβας»

Η 32η ΤΑΞΠΝ συγκροτήθηκε επισήμως με την αναδιοργάνωση του Ελληνικού Στρατού μετά το τέλος των δύο Βαλκανικών πολέμων, που προέβλεπε τη συγκρότηση 42 Συνταγμάτων Πεζικού (1ο – 42ο) από τα οποία τα πέντε τελευταία ήταν τα Συντάγματα Ευζώνων.

Ωστόσο όμως τα πρώτα γραπτά στοιχεία του 32ου ΣΠ υπάρχουν από το 1919 και μετά όταν συμμετείχε στη Μικρασιατική Εκστρατεία του ΕΣ. Ακολούθως συμμετείχε σε όλους τους αγώνες του ΕΣ στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο και στις πολεμικές επιχειρήσεις του αιματηρού Ελληνικού Εμφυλίου πολέμου, ενώ 32ο Σύνταγμα Πεζοναυτών με αλλαγή αποστολής ονομάστηκε στη διάρκεια της δικτατορίας, όπου έδρευε στην περιοχή της Αττικής.

Μετά την μεταπολίτευση μεταστάθμευσε στο Βόλο που παραμένει ως σήμερα, ενώ αργότερα αναβαθμίστηκε και μετονομάστηκε σε 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών, ονομασία που φέρει ως σήμερα με την ίδια αποστολή.