Αδ.Γεωργιάδης: Πολλά ελληνικά πλοία άλλαξαν σημαία γιατί δεν μπορούσαν να έχουν ένοπλους φρουρούς

    Ως ένα κομβικό πρόβλημα που πλήττει τις θαλάσσιες μεταφορές και αυξάνει το κόστος τους, με πολύ αρνητικές συνέπειες για την ελληνική ναυτιλία και την ελληνική οικονομία, χαρακτήρισε το φαινόμενο της πειρατείας ο τέως υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Άδωνις Γεωργιάδης. Το θέμα απασχόλησε τις εργασίες του 11ου Συνεδρίου Αμυνας και Ασφάλειας, που διοργάνωσε το Κέντρο Μελετών Ασφάλειας.

    Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι, κατά τη θητεία του στο υπουργείο Ναυτιλίας, διαπίστωσε ότι πολλά ελληνικά πλοία άλλαξαν σημαία, «γιατί δεν τους δώσαμε τη δυνατότητα να έχουν, νομίμως, ένοπλα πληρώματα στο κατάστρωμα».

    Υποστήριξε δε, την ψήφιση του νομοσχέδιου, που προβλέπεται να συζητηθεί τον Μάρτιο στη Βουλή, σύμφωνα με το οποίο θα επιτραπεί σε πλοία με ελληνική σημαία να μισθώνουν ένοπλα πληρώματα.

    «Θα επιτραπεί στα ελληνικά πλοία να κάνουν αυτό που κάνουν τα πλοία με άλλες σημαίες: να κρατούν τα ασφάλιστρά τους μικρότερα και να είναι ανταγωνιστικά, έτσι ώστε να δώσουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ελληνική σημαία, που τόσο πολύ έχουμε αργήσει να δώσουμε», είπε. Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι σε αντίθετη περίπτωση θα υπάρξουν πολύ αρνητικές συνέπειες για την ελληνική σημαία.

    Από την πλευρά του, ο υποδιευθυντής του Διεθνούς Γραφείου Ναυσιπλοΐας, Σάιρους Μόντι επισήμανε ότι τίθενται ακόμα ζητήματα σε σχέση με τη νομική ευθύνη και ζητήματα λογοδοσίας, τα οποία δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί αναφορικά με την παρουσία ενόπλων στα εμπορικά πλοία.

    Τόνισε δε, ότι οι δυνάμεις του πολεμικού ναυτικού και της ακτοφυλακής είναι υπεύθυνες για τη διατήρηση της ασφάλειας στη ναυσιπλοΐα.

    Έκανε επίσης γνωστό ότι, από την αρχή του 2012, έχουν αναφερθεί 67 επιθέσεις πειρατών, έξι καταλήψεις πλοίων, 102 ναυτικοί έχουν κρατηθεί ως όμηροι, ενώ δύο άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους.

    «Η διαρκής παρουσία δυνάμεων του λιμενικού, η στενότερη διακρατική συνεργασία και η συνεχής ανταλλαγή πληροφοριών» είναι, σύμφωνα με τον κ. Μόντι, τα βασικά στοιχεία για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

    Αναλύοντας το φαινόμενο της πειρατείας, ο αρχιπλοίαρχος της ελληνικής ακτοφυλακής, Γιώργος Μπουπόπουλος ανέφερε ότι κρούσματα πειρατείας παρατηρούνται κυρίως στα στενά της Μαλάκα, την Κένυα και τη Νιγηρία, ενώ πρώτη σε κρούσματα έρχεται η περιοχή της Σομαλίας, όπου τα κέρδη για τους πειρατές ανέρχονται σε περισσότερα από 150 εκατομμύρια δολάρια, μέρος των οποίων χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση τρομοκρατικών ομάδων της περιοχής.