Δήλωση – παρέμβαση Βενιζέλου για ενδεχόμενες απολύσεις στα Ναυπηγεία.

«Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπόκεινται στην ελληνική νομοθεσία όπως όλες οι επιχειρήσεις της χώρας», αναφέρει σε γραπτή δήλωσή του ο υπουργός Άμυνας με αφορμή δημοσιεύματα που μεταφέρουν τις δηλώσεις του Ι. Σάφα, σύμφωνα με τις οποίες «δεν μπορεί να εγγυηθεί για τις θέσεις εργασίας».
«Είναι, αν μη τι άλλο, παράδοξο, την ημέρα που εγκαθίσταται μία νέα διοίκηση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, την ημέρα που –επιτέλους- οι εργαζόμενοι μετά από καθυστέρηση μηνών, πληρώνονται και ο Σκαραμαγκάς αποκτά μία νέα προοπτική, να τίθενται, για πολλοστή φορά, ζητήματα τα οποία απαντώνται με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο στο ν.3885/2010, που κύρωσε τη συμφωνία για το μέλλον του Σκαραμαγκά και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού.»
 
Και ο κ. Βενιζέλος συνεχίζει «Στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. ισχύουν, χωρίς καμία παρέκκλιση, οι κανόνες της εργασιακής και ασφαλιστικής νομοθεσίας. Ισχύει συνεπώς ό,τι ισχύει σε κάθε άλλη επιχείρηση που είναι εγκατεστημένη στη χώρα, ό,τι ισχύει σε κάθε άλλη επιχείρηση που έχει ως βασικό αντικείμενό της την εκτέλεση προγραμμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων. Αυτό που ισχύει στο Σκαραμαγκά δεν είναι διαφορετικό από αυτό που ισχύει για τους υπόλοιπους εργαζομένους στην Ελευσίνα και το Νεώριο, για να πάρω μόνο το παράδειγμα του ναυπηγικού τομέα.»
 
Ο ΥΕΘΑ αναφέρθηκε και στην προοπτική των ναυπηγείων: «Το νέο στοιχείο το οποίο υπάρχει είναι πως έχει γίνει πια απόλυτα αντιληπτό από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές πως το μέλλον των Ναυπηγείων δεν μπορεί να εξαρτάται μόνον από ελληνικά στρατιωτικά προγράμματα. Αλλά τώρα έχουμε και την ευκαιρία, τη δυνατότητα και την υποχρέωση να απευθυνθούμε και στη διεθνή αγορά, ενεργώντας επιτέλους και ως χώρα που πουλάει και δεν αγοράζει απλώς τέτοιου τύπου προγράμματα.»
 
Και κατέληξε: «Αυτό που χρειάζεται η χώρα είναι μία άλλη αναπτυξιακή, παραγωγική και κοινωνική νοοτροπία. Αυτό φαίνεται ότι δεν το κατανοούν κάποιοι αυτόκλητοι υπερασπιστές των εργαζομένων των Ναυπηγείων, το καταλαβαίνουν όμως πολύ καλά οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που ζουν τη διαχρονική περιπέτεια των Ναυπηγείων και συνέπραξαν στην ιδιωτικοποίηση του 2011 και την αγορά των Ναυπηγείων από γερμανικά συμφέροντα, καθώς τότε το 49% των μετοχών το κατείχε ο συνεταιρισμός των εργαζομένων». 
 
Η ελληνική νομοθεσία προβλέπει και απολύσεις σε ποσοστό 2%-5% το μήνα. Το θέμα είναι ότι η όλη διαπραγμάτευση και προσπάθεια για τη σωτηρία των ναυπηγείων έγινε για τη διασφάλιση των 1200 θέσεων εργασίας. Συνεπώς είναι μάλλον λογικό να προκαλούν εντύπωση οι δηλώσεις του νέου ιδιοκτήτη των ναυπηγείων.