«Οι υπουργικές έφοδοι που μας πάνε πίσω στην ΕΡΕ». Άρθρο του Σ.ΜΗΧΙΩΤΗ


Του ΣΕΡΑΦΕΙΜ Χ.ΜΗΧΙΩΤΗ

Πονοκέφαλοι γιά τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο τον τελευταίο καιρό, με το Μέγαρο Μαξίμου μάλλον να μην έχει τις καλύτερες σκέψεις γιά τον πολιτικό προϊστάμενο του ΥΠΕΘΑ.
 
Δεν είναι μόνον οι μουρμούρες στην μπλέ ΚΟ, από βουλευτές νομών όπου έκλεισαν ΚΕΝ ή Μονάδες, γιά να ανοίξουν δύο καινούργια, στην Καλαμάτα και τη Λαμία, ήλθε και η εισβολή των ναυτεργατών εις το στρατόπεδο του Υπουργείου του την Πέμπτη…
 
Ο Παναγιωτόπουλος έμαθε το μαντάτο καθ’ οδόν προς την τελετή επί του Θ/Κ «Αβέρωφ» γιά την επέτειο των νικηφόρων ναυμαχιών των Βαλκανικών πολέμων, αλλά δεν έκρινε επιβαλλόμενο (ή βολικό;) να αναστρέψει πρύμναν προς το ΥΠΕΘΑ, όπου η αιφνιδιαστική εισβολή των ναυτεργατών, υπό την πολιτική κάλυψη των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και του ΚΚΕ, τελούσε εν εξελίξει.
 
Το θέμα πήρε τη γνωστή εξέλιξη και –όπως συμβαίνει μετά από τέτοια παρατράγουδα- εξ αιτίας του προβλήματος που αντικειμενικώς υπήρξε, το εκκρεμές κινήθηκε προς τις υπερβολές. Έχετε ξανακούσει ποτέ ΥΕΘΑ να κάνει έφοδο γιά δεύτερη φορά σε σκοπιές γιά να δει αν το «σύστημα» λειτουργεί σωστά; Και όμως έγινε, αυτή τη φορά το απόγευμα προχθες (κατά τις 19:30) εις την πτέρυγα της Πολεμικής Αεροπορίας, όπου ο «κόκκινος Πάνος» «διαπίστωσε» (ή του παρουσίασαν κάποιοι καλοθελητές…) βραδύτητα εις τη συγκέντρωση των ανδρών της Ομάδας Αμέσου Επεμβάσεως της Μοίρας ΓΕΑ. Η συνέχεια δεν χρειάζεται να περιγραφεί…
 
Δίχως να είμαι απόλυτος ή κακεντρεχής, η μνήμη μου με οδηγεί σε προκάτοχο ΥΕΘΑ του Παναγιωτόπουλου και του κόμματός ομοίως, τον Ιωάννη Βαρβιτσιώτη, ο οποίος με το πού ανέλαβε ΥΕΘΑ εις τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΣΥΝ είχε δρομολογήσει τη ρήξη με τον Αρχηγό ΓΕΑ αείμνηστο πτέραρχο Νίκο Στάπα.
Με το που πρωτοπήγε στο ΑΤΑ γιά την τυπική ενημέρωση, ζητούσε να του πουν την ακριβή ώρα απογείωσης των αεροσκαφών επιφυλακής προς αναχαίτιση τουρκικών αεροσκαφών μετά την εντολή απογείωσης τους, οπότε μία ελάχιστη καθυστέρηση τον έκανε να διαπιστώσει «μπάχαλο» στην ΠΑ(!), γιά το οποίο έσπευσε να ενημερώσει το φιλικό του Τύπο.
 
Και λίγα χρόνια μετά, ο πρώτος ΥΕΘΑ της κυβέρνησης Καραμανλή το 2004, ο Σπ. Σπηλιωτόπουλος, καίτοι απόστρατος της ΠΑ και αυτός, βάλθηκε να φέρει τα πάνω-κάτω εις την ΠΑ με πρόφαση το πολύνεκρο δυστύχημα με το ελικόπτερο «Σινούκ» της Αεροπορίας Στρατού, με θύμα και τον Πατριάρχη  Αλεξανδρείας, ρίχνοντας την ευθύνη γιά αυτό εις την ΠΑ. Το δικαστήριο που ακολούθησε, αξιολογώντας μαρτυρικά στοιχεία και καταθέσεις, δεν απέδωσε ουδεμία ευθύνη εις την ΠΑ. Ωστόσο ο τότε Αρχηγός ΓΕΑ επαύθη ουσιαστικώς από μικροφώνου της ΔΕΘ διά στόματος Καραμανλή και –σε ένδειξη μικρότητος- δεν του δόθηκε ο αποστρατευτικός βαθμός του πτεράρχου και ο τίτλος του Επιτίμου Αρχηγού, ενώ την ίδια τύχη είχε και ο Αρχηγός ΑΤΑ.
 
Δεν θέλω να κάνω συνειρμούς των επιλογών δύο διατελεσάντων ΥΕΘΑ με αυτές του νυν ΥΕΘΑ, αλλά όλη αυτή η ιδιαίτερη «ενασχόληση» με την ΠΑ μπορεί να σημαίνει κάτι ιδιαίτερο και δη διαρκώς; Πάντως είναι δεδομένο, ότι ενώ το ΥΠΕΘΑ απέδωσε εκ νέου το status μονίμου μέλους του ΚΥΣΕΑ μετά ψήφου εις τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, εν τούτοις δεν έχει επαναφέρει και τη ρύθμιση του ελάχιστου υποχρεωτικού χρόνου 2ετούς θητείας γιά τους αρχηγούς των Επιτελείων, με δυνατότητα να παραταθεί γιά ένα έτος ακόμη. Και οι δύο ρυθμίσεις είχαν καταργηθεί επί ημερών Σπ. Σπηλιωτόπουλου, ως ΥΕΘΑ…
 
Δεν μου διαφεύγουν επίσης οι επιλογές Σπηλιωτόπουλου, διά του διευθυντή του και αυτός μέσω των στρατονόμων, να παρακολουθούνται οι κινήσεις των στρατιωτικών συντακτών εις το ΥΠΕΘΑ και να του αναφέρονται ποιοί εξ αυτών συναντούν ποιούς.
 
Κανονική νοοτροπία ΕΡΕ δεν μυρίζουν όλα αυτά; Προληπτικός δεν είμαι, αλλά σημειολόγος είμαι. Και επειδή η μετάθεση ευθυνών είθισται παρ’ ανθρώποις, εύχομαι τα μέγιστα να διαψευσθώ…