OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΙΣΤΟΡΙΑ

Γιουτζίν Ιλάι: Ο πρωτοπόρος αεροπόρος που «άνοιξε τον δρόμο» για τα αεροπλανοφόρα

14/11/2021 - 08:14
Γιουτζίν Ιλάι
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Γιουτζίν Ιλάι είναι μια από τις πιο ιστορικές μορφές στον τομέα της αεροπορίας, καθώς ήταν ο πρώτος αεροπόρος ο οποίος κατάφερε και «έγραψε ιστορία» πραγματοποιώντας την πρώτη απονήωση και προσνήωση αεροσκάφους σε πλοίο, ανοίγοντας τον δρόμο για την αεροναυτιλία και την δημιουργία αεροπλανοφόρων.

Η ιστορία του πραγματικά πρωτοπόρου αεροπόρου συγκλονίζει, όχι μόνο του θάρρους και της τόλμης που τον χαρακτήριζε, αλλά και για την τεράστια συμβολή του στην ανάπτυξη ενός τομέα με πολιτικές αλλά και στρατιωτικές διαστάσεις και προεκτάσεις.

Ο Γιουτζίν Μπέρτον Ιλάι (Eugene Burton Ely), γεννήθηκε στο Ουίλιαμσμπεργκ της Αϊόβα στις 21 Οκτωβρίου 1886 και σπούδασε μηχανικός στο Πολιτειακό Κολέγιο της Αϊόβα. Μετά την αποφοίτησή του εργάστηκε ως πωλητής αυτοκινήτων και οδηγός αγώνων στον Σαν Φρανσίσκο.

Η ιστορία του

Στις αρχές του 1910 μετακόμισε βορειότερα στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, αναζητώντας καλύτερη τύχη και έπιασε δουλειά στην έκθεση αυτοκινήτων του Χένρι Γουέμι. Λίγο μετά, το αφεντικό του αγόρασε ένα τετρακύλινδρο διπλάνο τύπου «Κέρτις» («Curtiss») και ο Ιλάι, έχοντας άγνοια κινδύνου, προσφέρθηκε να το πιλοτάρει με μόνο εφόδιο τη λατρεία του για την ταχύτητα και τη συμμετοχή του σε αγώνες αυτοκινήτου.

Φυσικό ήταν να τα κάνει θάλασσα και το αεροπλάνο να υποστεί σημαντικές ζημιές, όταν κατέπεσε στην παρθενική του πτήση.

Ο Γουέμι εξοργίστηκε για την απώλεια της επένδυσής του και τον απέλυσε. Αυτός δεν το έβαλε κάτω. Αγόρασε το σχεδόν κατεστραμμένο αεροπλάνο από το πρώην αφεντικό του και μέσα σε λίγους μήνες βάλθηκε, όχι μόνο να επισκευάσει το αεροπλάνο, αλλά και να μάθει να πετά.

Τον Ιούνιο του 1910 με το ανακαινισμένο «Κέρτις» πέταξε από το Πόρτλαντ ως τη Μινεσότα και συναντήθηκε με τον κατασκευαστή του Γκλεν Κέρτις. Αυτός εντυπωσιάστηκε από τις επιδόσεις του και τον προσέλαβε στην εταιρεία του.

Γράφοντας ιστορία

Τον Οκτώβριο του 1910, ο Ιλάι και ο Κέρτις συναντήθηκαν στην Ουάσιγκτον με στελέχη του Υπουργείου Ναυτικών, για να συζητήσουν τη δυνατότητα ίδρυσης Αεροπορίας του Ναυτικού. Πρώτα έπρεπε να επιλύσουν το πρόβλημα της προσνήωσης και απονήωσης ενός αεροπλάνου πάνω σε πλοίο. Μέσα σε σύντομο χρόνο πραγματοποίησαν δύο πειραματικές πτήσεις που αποδείχθηκαν επιτυχημένες.

Η πρώτη δοκιμή έγινε στις 10 Νοεμβρίου 1910. Ο Ιλάι με ένα διπλάνο «Κέρτις» απονηώθηκε από μια ξύλινη εξέδρα, που είχε κατασκευαστεί ειδικά στο κατάστρωμα του καταδρομικού «Μπέρμιγχαμ», το οποίο βρισκόταν εν στάσει στα ανοιχτά της Βιρτζίνια.

Γιουτζίν Ιλάι

Η διπλή επιτυχία

Δύο μήνες αργότερα, στις 18 Ιανουαρίου 1911, ο Ιλάι απογειώθηκε από το Σαν Φρανσίσκο και προσνηώθηκε σε μια ξύλινη εξέδρα στο πρυμναίο κατάστρωμα του θωρηκτού «Πενσυλβάνια», που ναυλοχούσε στον κόλπο του Σαν Φρανσίσκο.

Κατά την προσνήωσή του χρησιμοποίησε διάταξη αγκίστρωσης από συρματόσχοινα (όπως και τα σύγχρονα αεροπλάνα, που επιχειρούν από αεροπλανοφόρα), δεμένα σε σάκους γεμάτους άμμο. Στη συνέχεια, ο πρωτοπόρος αεροπόρος απονηώθηκε και επέστρεψε πάλι στην ξηρά.

Ο Γιουτζίν Ιλάι, μετά τη διπλή του επιτυχία, συνέχισε να πετά ως πιλότος επιδείξεων. Σε μια τέτοια επίδειξη στο Μέικον της Τζόρτζια (19 Οκτωβρίου 1911), το αεροπλάνο του συνετρίβη και ο Ιλάι βρήκε ακαριαίο θάνατο, σε ηλικία μόλις 25 ετών.

Πηγή και φωτογραφίες: San simera

Tags: ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΑΕΡΟΠΛΑΝΟΦΟΡΟΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣΑΠΟΝΗΩΣΗΓΙΟΥΤΖΙΝ ΙΛΑΙΠΡΟΣΝΗΩΣΗ

Related Posts

RAF
ΙΣΤΟΡΙΑ

RAF: Έφυγε και ο τελευταίος επιζών των θρυλικών «Νταμπάστερς» Τζόνυ Τζόνσον – Η αεροπορική επιδρομή που έμεινε στην ιστορία

18/12/2022 - 14:13
Κωνσταντίνος Χατζηλάκος
ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

Κωνσταντίνος Χατζηλάκος: «Έφυγε» από την ζωή ο τελευταίος «Αετός της Ερήμου» – Η συγκλονιστική ιστορία του θρυλικού Έλληνα πιλότου

29/11/2022 - 11:53
28η Οκτωβρίου
ΙΣΤΟΡΙΑ

28η Οκτωβρίου: Η αρχή του πολέμου – Το ιταλικό τελεσίγραφο και η ελληνική ιστορική απάντηση

28/10/2022 - 09:15

Διαβάστε Επίσης

Νότια Κορέα: Κοινές αεροπορικές ασκήσεις με αμερικανικά F-35 και F-22 παρά τις διαμαρτυρίες της Πιονγκγιάνγκ

ΥΠΕΘΑ: Οι βασικές μεταρρυθμίσεις του νομοσχεδίου για την μέριμνα προσωπικού – Αλλαγές στην Εθνοφυλακή

Leopard 1: Η Γερμανία εγκρίνει επισήμως την εξαγωγή των αρμάτων μάχης στην Ουκρανία

Ρωσία: «Είναι φάρσα η δήθεν μυστική πρόταση των ΗΠΑ για ειρήνη στην Ουκρανία»

Συντριβή F-4: «Τελευταίο αντίο» στον Σμηναγό Τσιτλακίδη – «Ήσουν πάντα ένας ήρωας [pics]

Leopard 2A7: Η Νορβηγία παραγγέλνει 54 άρματα μάχης νέας γενιάς με option για άλλα 18

USS George W. Bush: Το επιβλητικό πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο δεσπόζει στον Φαληρικό όρμο [pics]

«Οργή» Τσαβούσογλου: «Εσκεμμένο το κλείσιμο δυτικών προξενείων – Να μας πουν που είναι η απειλή»

Top News

Wim Hof, ο 64xρονος «Iceman» που έγινε ο αγαπημένος γκουρού των celebrities

Καιρός - Γιάννης Καλλιάνος: Χιόνια στην Αττική και σχεδόν σε όλη την Ελλάδα - Πολικές θερμοκρασίες

Κως: Βίντεο από τη διπλή καταδίωξη - Πώς εντοπίστηκαν οι διακινητές

Κηδεία Ευστάθιου Τσιτλακίδη: Ο άνθρωπος που θα τον πάντρευε κρατούσε το πηλήκιο και το ξίφος του

OnAlert

© 2020 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

© 2020 OnAlert