Ο Ντόναλντ Τραμπ επέμεινε σήμερα 23/6/2026 ότι το Ιράν έχει συμφωνήσει να επιτρέψει επιθεωρήσεις των πυρηνικών του εγκαταστάσεων για μακρά χρονική περίοδο, αντικρούοντας δηλώσεις της Τεχεράνης.
«Το Ιράν έχει συμφωνήσει πλήρως για επιθεωρήσεις των πυρηνικών του εγκαταστάσεων στο υψηλότερο επίπεδο στο μέλλον (για πάντα!!!)», έγραψε ο Αμερικανός πρόεδρος Τραμπ σε ανάρτηση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Αυτό θα διασφαλίσει την «Πυρηνική Ειλικρίνεια». Αν δεν συμφωνούσαν σε αυτό, δεν θα υπάρχουν περαιτέρω διαπραγματεύσεις!»
Despite their protestations and false statements to the contrary, coupled with the drumbeat of the Fake News, which is doing everything possible to make the U.S. Victory as small and insignificant as possible, Iran has fully and completely agreed to highest level Nuclear… pic.twitter.com/G2IOiaNJEp
— Commentary Donald J. Trump Truth Social Posts On X (@TrumpTruthOnX) June 23, 2026
Νωρίτερα το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε ότι η Ισλαμική Δημοκρατία δεν σκοπεύει να επιτρέψει στην Διεθνή Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας (IAEA / ΔΟΑΕ) να επιθεωρεί τις πυρηνικές εγκαταστάσεις που βομβαρδίσθηκαν από το Ισραήλ και τις ΗΠΑ.
Ο Τραμπ δήλωσε επίσης ότι οι ΗΠΑ θα αφήσουν πλοία στα Στενά του Ορμούζ σε περίπτωση που καταστεί απαραίτητο να επιβάλουν εκ νέου τον αποκλεισμό ιρανικών λιμένων, κάτι που είπε είναι «σε αυτό το σημείο, πολύ απίθανο».
Πρόσθεσε ότι 19 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου βγήκαν χθες από τα Στενά του Ορμούζ.
Η Ουάσινγκτον ανέστειλε ορισμένες κυρώσεις κατά της Τεχεράνης για 60 ημέρες από χθες Δευτέρα μετά τις πρώτες συνομιλίες στο πλαίσιο μιας κυοφορούμενης ειρηνευτικής συμφωνίας.
Ο Τραμπ τόνισε ότι κεφάλαια που αποδεσμεύει το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών θα τεθούν υπό τον έλεγχο των ΗΠΑ και θα χρησιμοποιηθούν για την αγορά τροφίμων και ιατρικών προμηθειών αποκλειστικά από τις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων αραβόσιτου, σιταριού και σόγιας.
«Αυτά είναι πράγματα που χρειάζεται απεγνωσμένα το Ιράν. Πρόκειται για μια ανθρωπιστική κρίση και πιστεύω ότι είναι απαραίτητο να βοηθήσουμε, ΤΩΡΑ, πριν να είναι πολύ αργά», έγραψε ο ένοικος του Λευκού Οίκου.




