ΗΠΑ: Τί συμβαίνει τελικά με τα εκπαιδευτικά T-45 του αμερικανικού Ναυτικού

Οι χειριστές που πετούν με τα T-45C Goshawk εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν συμπτώματα υποξίας, παρά τις διαβεβαιώσεις από το αμερικανικό Ναυτικό ότι οι πτήσεις με το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό είναι ασφαλείς. Την έλλειψη εμπιστοσύνης που νιώθουν οι πιλότοι για το ίδιο τους το αεροπλάνο αντικατοπτρίζει η αυξημένη αρνητική ψυχολογία των χειριστών καθώς σύμφωνα με το US Naval Institute τα αρνητικά περιστατικά με T-45C έχουν τετραπλασιασθεί από το 2012, φθάνοντας τα 47 ανά 100.000 ώρες πτήσης.

Το θέμα έφθασε μέχρι την Επιτροπή Αμυντικών Υποθέσεων του Κογκρέσου όπου η ηγεσία του Ναυτικού εκλήθη να δώσει εξηγήσεις για τα μέτρα που έλαβε μετά τα επανειλημμένα περιστατικά υποξίας εν πτήσει που ανέφεραν ακόμη και έμπειροι εκπαιδευτές, λόγω κάποιου αδιευκρίνιστου προβλήματος στο σύστημα παροχής οξυγόνου OBOGS (On-Board Oxygen Generation System) του αεροπλάνου. Τον περασμένο Μάρτιο τα περιστατικά ήταν τόσο συχνά που οι εκπαιδευτές άφησαν να εννοηθεί ότι δεν επρόκειτο να πετάξουν με αεροπλάνα που δεν εμπιστευόταν.

Τότε το Ναυτικό αναγκάσθηκε να καθηλώσει δύο φορές τα περίπου 200 Goshawks που διαθέτει (διαβάστε περισσότερα εδώ) ενώ ως βραχυπρόθεση λύση έλαβε μέτρα “έγκαιρης προειδοποίησης και πρόληψης” ώστε να μην διαταραχτεί το πρόγραμμα εκπαίδευσης των νέων χειριστών: εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι θα φορούσαν “τροποποιημένες” μάσκες οξυγόνου και οι πτήσεις θα εκτελούντο κάτω από τα 10.000 πόδια για να αποφευχθεί η χρήση οξυγόνου. Με αφετηρία τα μέτρα αυτά, ξεκίνησε η έρευνα για τον εντοπισμό της πραγματικής αιτίας του προβλήματος.

Ωστόσο τα αεροπλάνα συνέχιζαν να χάνουν οξυγόνο εν πτήσει καθώς όπως φαίνεται το πρόβλημα παραμένει. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανεπαρκής παροχή οξυγόνου μαστίζει τον στόλο των T-45 εδώ και χρόνια, παρά τις προσπάθειες της Boeing και της εταιρίας που κατασκευάζει το σύστημα παροχής οξυγόνου.

Επίσης, παρά την συμβολή μηχανικών της ΝΑSA, τίποτα δεν έχει γίνει για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των χειριστών. Αυτό που κάνει το μυστήριο ακόμη μεγαλύτερο είναι το γεγονός ότι ακριβώς το ίδιο σύστημα (ΟBOGS) χρησιμοποιούν και τα αεροσκάφη AV-8B Harrier των Πεζοναυτών για περισσότερο από 20 χρόνια χωρίς να έχει αναφερθεί το παραμικρό πρόβλημα.