Λαβρόφ: Η Ρωσία παραμένει δεσμευμένη στα σημεία που συμφώνησαν Τραμπ – Πούτιν στην Αλάσκα

Βάσει αυτών η Ουκρανία παρέδιδε το Ντονμπάς με αντάλλαγμα η Μόσχα να «παγώσει» το μέτωπο σε άλλο θέατρο επιχειρήσεων

Ο Σεργκέι Λαβρόφ REUTERS/Anastasia Barashkova

Προσθήκη του onalert.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Ο Σεργκέι Λαβρόφ δήλωσε σήμερα (24.06.2026) ότι η Ρωσία παραμένει δεσμευμένη στα σημεία στα οποία συμφώνησαν ο Βλαντίμιρ Πούτιν και ο Ντόναλντ Τραμπ κατά τη συνάντηση κορυφής που είχαν στην Αλάσκα τον Αύγουστο του 2025.

Ρώσοι αξιωματούχοι τακτικά μιλούν για το λεγόμενο «Πνεύμα του Άνκορατζ», το οποίο σύμφωνα με αναλυτές αναφέρεται στα όσα η Ρωσία ερμήνευσε ως πιθανή συμφωνία με τις ΗΠΑ για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, μετά τη συνάντηση Πούτιν – Τραμπ στην Αλάσκα.

Βάσει αυτών, οι ουκρανικές δυνάμεις θα αποσυρθούν από όσα τμήματα της περιοχής του Ντονμπάς εξακολουθούν να ελέγχουν, με αντάλλαγμα η Μόσχα να «παγώσει» τη γραμμή του μετώπου αλλού, ωστόσο το Κίεβο έχει ξεκαθαρίσει επανειλημμένα ότι δεν θα παραδώσει εδάφη του στη Ρωσία.

«Πέρυσι τον Αύγουστο οι ηγέτες της Ρωσίας και των ΗΠΑ κατέληξαν σε μια σειρά συνεννοήσεων αναφορικά με πολιτικούς τρόπους για την επίλυση της ουκρανικής κρίσης. Παραμένουμε δεσμευμένοι σε αυτές τις συνεννοήσεις», τόνισε ο Λαβρόφ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Πούτιν δέχθηκε να συμβιβαστεί στο θέμα της Ουκρανίας και αποδέχθηκε τις αμερικανικές προτάσεις. Παράλληλα, το Κρεμλίνο εκτίμησε ότι οι Αμερικανοί απεσταλμένοι Στιβ Γουίτκοφ και Τζάρεντ Κούσνερ είναι απασχολημένοι με άλλα ζητήματα και πρόσθεσε ότι αναμένει πως θα ξεκινήσουν οι επαφές μαζί τους ξανά, μόλις είναι διαθέσιμοι.

Ο Ντμίτρι Πεσκόφ έκανε τα σχόλια αυτά όταν ρωτήθηκε αν θα μπορούσαν άλλοι διαπραγματευτές από την πλευρά των ΗΠΑ να αναλάβουν τις συνομιλίες για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία για όσο διάστημα οι δύο άνδρες είναι απασχολημένοι με την κατάσταση στη Μέση Ανατολή και το Ιράν.

«Κατανοούμε ότι οι επαφές θα συνεχιστούν», είπε ο Πεσκόφ. «Φυσικά τώρα είναι απασχολημένοι με άλλα ζητήματα, αλλά κάποια στιγμή θα είναι διαθέσιμοι και υπολογίζουμε σε περαιτέρω δουλειά», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του Κρεμλίνου, η Μόσχα είναι ευγνώμων προς τους Αμερικανούς απεσταλμένους για τις προσπάθειές τους, τις οποίες χαρακτήρισε «πολύ εποικοδομητικές. Είναι διατεθειμένοι να ακούσουν όλες τις πλευρές – αυτό είναι ιδιαίτερα πολύτιμο αυτή τη στιγμή».

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε το onalert.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την άμυνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ