ΜΑKS 2017: Η Ρωσία αποκαλύπτει τα νέα της όπλα στο Ζουκόφσκι – ΒΙΝΤΕΟ

Το Κέντρο Αεροπορικών Δοκιμών στο αεροδρόμιο Ζουκόφσκι φιλοξενεί την μεγάλη ρωσική αεροδιαστημική έκθεση ΜΑΚS-2017, η ευκαιρία για την Μόσχα να κάνει επίδειξη ισχύος και μπίζνες.

Την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης θα… πυροβολούσαν όποιον ξένο βρισκόταν απλώς κοντά στο Ζουκόφσκι, έδρα του Κέντρου Αεροπορικών Δοκιμών της Σοβιετικής Αεροπορίας. Σήμερα, το αεροδρόμιο στα περίχωρα της Μόσχας είναι το επίκεντρο επίδειξης τεχνολογίας αιχμής –και ισχύος – της Ρωσίας στον κόσμο, φιλοξενώντας από τις 18 έως τις 23 Ιουλίου τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της αεροπορικής τεχνολογίας.

Στο φετινό Διεθνές Σαλόνι Αεροπορίας και Διαστήματος MAKS-2017 συμμετέχουν περισσότερες από 24 χώρες με πρωτότυπα ή βελτιωμένες εκδόσεις πολιτικών και στρατιωτικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων, ηλεκτρονικό εξοπλισμό, διαστημική τεχνολογία κ.ά. Όμως το ενδιαφέρον εστιάζεται σε τί καινούργιο θα δείξει η Μόσχα –όπως… στην εποχή του Ψυχρού Πολέμου. 

Η βελτιωμένη έκδοση Mi-171Sh-VN του θρυλικού ελικοπτέρου Mil Mi-8 είναι ένα από αυτά. Σχεδιασμένο αποκλειστικά για την υποστήριξη Ειδικών Δυνάμεων σε αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις, το ελικόπτερο ενσωματώνει την εμπειρία από τις πολεμικές επιχειρήσεις των Ρώσων στην Συρία διαθέτοντας κύριο στροφείο νέου προφίλ από σύνθετα υλικά και ουραίο στροφείο σχήματος Χ που προσδίδουν αυξημένη ταχύτητα πλεύσης 260 χλμ/ώρα και μεγίστη 280 χλμ/ώρα.

Το μέγιστο βάρος κατά την απογείωση είναι 13,5 μετρικοί τόννοι, κατά μισό τόννο μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του στάνταρντ Mi-8, χάρη στους ισχυρότερους κινητήρες οι οποίοι επιτρέπουν επιχειρήσεις σε μια ποικιλία κλιματικών και μετεωρολογικών συνθηκών. Ο δε οπλισμός περιλαμβάνει κατευθυνόμενους πυραύλους και δύο πολυβόλα των 12,5 χιλ. (η έκδοση gunship είναι εξοπλισμένη με το σύστημα αντιπυραυλικής προστασίας President-S) ενώ το δάπεδο του κοκπιτ και η καμπίνα έχουν θωρακιστεί με Kevlar.

Το μαχητικό πολλαπλού ρόλου MiG-35 (4++ γενιάς) δεν είναι ξένο στο Αεροπορικό Σαλόνι του Ζουκόφσκι αλλά φέτος θα κάνει το ντεμπούτο του η πρώτη έκδοση παραγωγής, το MiG 35S. Σύμφωνα με τους Ρώσους, το αεροσκάφος χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη εμβέλεια, μεγίστη ταχύτητα σχεδόν 2.700 χλμ/ώρα –300 χλμ ταχύτερο του MiG-35 στην βασική του έκδοση– και νέους κινητήρες με ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης που επιτρέπουν στον χειριστή την εκτέλεση πολύπλοκων ελιγμών.

Εξοπλισμένο με νέο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, το MiG-35S διαθέτει ραντάρ με δυνατότητα ιχνηλάτησης έως και 30 εναέριων στόχων σε αποστάσεις 160 χλμ και στόχους επιφανείας μέχρι 300 χλμ. Το μαχητικό εισήλθε στην τελική φάση δοκιμών και η παραγωγή του αναμένεται να αρχίσει μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Ένα από τα πιο ασυνήθιστα εκθέματα στην φετινή έκθεση MAKS είναι το BORTS Triton, ένα νέο αμφίβιο ιπτάμενο όχημα που ανέπτυξε η ρωσική ΝΡΟ. Αυτό που κάνει τον «Τρίτωνα» μοναδικό είναι η δυνατότητά του να επιχειρεί σε οποιοδήποτε περιβάλλον –στην ξηρά ως ηλεκτρικό όχημα, στον αέρα ως αεροσκάφος με εύκαμπτη πτέρυγα (σαν αθλητικό αλεξίπτωτο) και στο νερό ως αεράκατος.

Θυμίζοντας σοβιετικές σχεδιάσεις αμφιβίων επιθετικών οχημάτων, το Triton ζυγίζει 350 κιλά, έχει μήκος 2,95 μ., ύψος 2,24 μ. και ύψος 1,9 μ. και δύναται να αναπτύξει ταχύτητα 100 χλμ/ώρα. Η εμβέλειά του είναι 100 χλμ στην ξηρά και 400 χλμ στο νερό ή στον αέρα ενώ οι αποστολές που μπορεί να αναλάβει ποικίλουν από μεταφορές και παρατήρηση μέχρι παροχή πρώτων βοηθειών και μεταφορά ιατρικού προσωπικού σε δυσπρόσιτες ή απροσπέλαστες περιοχές.

Οι βόμβες ODAB-500PMV και PBK-500 είναι από τα «βαριά χαρτιά» της έκθεσης. Η πρώτη χαρακτηρίζεται ως όπλο καταστροφής βιομηχανικών εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και προσωπικού και αντί εκρηκτικής γόμωσης διαθέτει ένα υγρό εύφλεκτο μίγμα.

Όταν εκρήγνυται άνωθεν της περιοχής του στόχου, το μίγμα εκλύεται με την μορφή ενός νέφους ψεκάδων το οποίο στην συνέχεια αναφλέγεται «αγκαλιάζοντας» ο,τιδήποτε εντός σε μια τεράστια «μπάλα φωτιάς», διεισδύοντας σε καταφύγια, χαρακώματα, κτήρια ή οχυρώσεις… Αντίθετα με τους συνήθεις μη κατευθυνόμενους περιλήπτες βομβιδίων, η βόμβα PBK-500U χρησιμοποιεί μικρούς κινητήρες για να βρει αυτόνομα τον στόχο της –τεθωρακισμένα οχήματα, επίγειους σταθμούς ραντάρ, κέντρα Διοίκησης και γεννήτριες αντιαεροπορικών συστημάτων.

Στο Ζουκόφσκι θα κάνει την εμφάνισή του κι ένας ανανεωμένος θρύλος: το Αntonov An-2. Το TVS-2DT, όπως θα ονομάζεται, θα είναι… λίγο διαφορετικό από το Αn-2 του 1946. Οι μηχανικοί του Σιβηριανού Ερευνητικού Ινστιτούτου Αεροπορίας εφοδίασαν το μεγαλύτερο διπλάνο στον κόσμο με έναν ισχυρότερο κινητήρα ενώ ολόκληρο θα είναι κατασκευασμένο από νέα, σύνθετα υλικά.

Το An-2 «κουκουρούζνικ» (ψεκαστικό) όπως είναι επίσης γνωστό στην Ρωσία, κατέχει στο Βιβλίο Guinness το ρεκόρ του αεροπλάνου με την μακρύτερη σε διάρκεια παραγωγή –45 χρόνια. Το βελτιωμένο TVS-2DT όπως και ο προκάτοχός του θα μπορεί να επιχειρεί από σχεδόν οπουδήποτε, διαθέτοντας συγκριτικά μεγαλύτερη ταχύτητα κατά 120 χλμ., εμβέλεια 2.000 χλμ. έναντι των 1.200 του An-2 και δυνατότητα μεταφοράς φορτίου 2,5 τόννων, έναν τόννο περισσότερο από το κλασσικό Antonov.

Γνωρίστε το MiG-35 από μια επίδειξή του στο ακόλουθο βίντεο.


 

Δείτε το δοκιμαστικό σώου του μαχητικού πέμπτης γενεάς Τ-50 PAK FA στο εντυπωσιακό βίντεο που ακολουθεί.