98 πιλότοι της Πορτογαλικής αεροπορίας «συνδικαλίστηκαν»!

Ο υπουργός Άμυνας της Πορτογαλίας José Pedro Aguiar – Branco επισκεπτόταν την Αεροπορική Βάση Montijo,πριν από μερικές μέρες.

Και ο στρατιωτικός Σύνδεσμος Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων ( AΟfA ), ανέδειξε την δυσαρέσκεια και την διαμαρτυρία των πιλότων της πορτογαλικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Ενώ ο José Pedro Aguiar – Branco βρισκόταν στην βάση για απόδοση τιμών και επίδειξη του μεταγωγικού αεροσκάφους C – 130 το οποίο θα ενταχθεί στην ευρωπαϊκή δύναμη ταχείας αντίδρασης στην Κεντροαφρικανική Δημοκρατία, μερικοί χειριστές αεροσκαφών πήραν την πρωτοβουλία και ενημέρωσαν τα ΜΜΕ για την αξιοθρήνητη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Πολεμική Αεροπορία από άποψη λειτουργικότητας. «Η υποβάθμιση των συνθηκών εργασίας, οι μειώσεις των μισθών και των ειδικών επιδομάτων από τη μία πλευρά και η αποεπένδυση στην ασφάλεια και την εκπαίδευση των πληρωμάτων των αεροσκαφών και ελικοπτέρων είναι οι κύριες αιτίες δυσαρέσκειας» είπε, ανώνυμα, ένας από τους πιλότους.
 
Ο πρόεδρος της AofA , Συνταγματάρχης Manuel Cracel, ανακοίνωσε ότι μια ομάδα 98 χειριστών της πορτογαλικής Πολεμικής Αεροπορίας εντάχθηκε μαζικά στην στρατιωτική κοινωνικο – επαγγελματική ένωση που εκπροσωπεί, για να κάνει έτσι γνωστό ότι το σώμα της Π.Α. σιγοβράζει από δυσαρέσκεια.
Επιπλέον, πρόσθεσε, «όταν πρόκειται για την απαραίτητη εκπαίδευση, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι χειρίζονται εξαιρετικά πολύπλοκα οπλικά συστήματα, που απαιτούν προετοιμασία και πολύ υψηλά προσόντα».
 
Ένας άλλος στρατιωτικός κατήγγειλε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που πιλότοι μπορεί να περάσουν έξι μήνες μακριά από την οικογένειά τους σε αποστολές, χωρίς όμως να τους χορηγείτε η προβλεπόμενη οικονομική αποζημίωση. «Η εκπαίδευση των πληρωμάτων των αεροσκαφών (σύμφωνα με τα κριτήρια της ασφάλειας πτήσεων) είναι μειωμένη, υπάρχουν μοίρες στις οποίες οι χειριστές εκπαιδεύονται μόνον με μισή ώρα πτήσης. Παρ’ όλα αυτά δεν αρνηθήκαμε ποτέ να πετάξουμε, όμως η αλήθεια είναι ότι οι καταστάσεις αυτές δημιουργούν κινδύνους. Οι χειριστές των ιπτάμενων μέσων εκτελούν καθημερινά όλες τις αποστολές έρευνας και διάσωσης, αεράμυνας, περιπολίες, επιτήρησης και μεταφοράς», πρόσθεσε.

«Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ενώ οι πιλότοι είναι αυτοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για την ασφάλεια της χώρας, τους έχει αφαιρεθεί η δυνατότητα να έχουν μια ελάχιστα σταθερή και σχετικά φυσιολογική ζωή», δήλωσε ο πρόεδρος του στρατιωτικού Συνδέσμου.

Ο υπουργός Άμυνας José Pedro Aguiar – Branco απάντησε πως οι σημερινές συνθήκες δεν είναι ιδανικές: «Προφανώς θέλουμε να έχουμε καλύτερες συνθήκες και περισσότερες ώρες εκπαίδευσης για τη λειτουργία των ΕΔ. Κι αυτό θα γίνει μόλις οι όροι των δημοσίων οικονομικών το επιτρέψουν», είπε. Αλλά αμφισβήτησε τις επικρίσεις ότι οι αποστολές των στρατιωτικών γίνονται χωρίς ασφάλεια. «Αυτό ούτε ο υπουργός, ούτε ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας, ούτε ακόμη και ο Διοικητής της Μονάδας δεν θα επέτρεπε να θέσει σε κίνδυνο το προσωπικό του», δήλωσε. Εκτός όμως των μέτρων που έχουν παρθεί για τις μειώσεις των αποδοχών των στρατιωτικών, είναι και η μείωση του στεγαστικού επιδόματος. Αυτό το επίδομα δινόταν σε όσους υπηρετούσαν πάνω από 50 χιλιόμετρα απ’ την κατοικία τους. Η σημερινή κυβέρνηση τροποποίησε το νόμο και δίδεται μόνο σε όσους υπηρετούν πάνω από 100 χιλιόμετρα απ’ αυτήν.
 
Τέλος ένας ακόμη λόγος της διαμαρτυρίας των πιλότων της πορτογαλικής Πολεμικής Αεροπορίας είναι η εφαρμογή και στο στρατό της αύξησης των ωρών εργασίας στη δημόσια διοίκηση σε 40 ώρες την εβδομάδα. «Οι στρατιωτικοί εργάζονται σε υπηρεσιακές αποστολές μήνες μακριά από τον τόπο κατοικία τους ή εργάζονται υπερωριακά, χωρίς αμοιβή, όταν η υπηρεσία το απαιτεί. Έτσι, είναι σωστό όταν κάποιο διάστημα που δεν εμπλεκόμαστε σε αποστολές να πρέπει να μένουμε στη Μονάδα επειδή έτσι νομοθετήθηκε», διερωτήθηκε άλλος στρατιωτικός.