Altay: Το γερμανικό «εθνικό» άρμα μάχης του Ερντογάν

 Τα 250 άρματα μάχης που πρόκειται να παραχθούν σε πρώτο στάδιο και έχουν ονομαστεί από το καθεστώς Ερντογάν ως «Altay», θα φέρουν πλήρως γερμανικό κινητήρα και γερμανικό οπλισμό. Επενδυτές του είναι ο Μαλαισιανός δισεκατομμυριούχος Αλμπουκχαρί και το Εμιράτο του Κατάρ.

Για τα άρματα με το όνομα «Altay» που εδώ και μερικά χρόνια βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας της κυβέρνησης Ερντογάν, το πρώτο πρακτικό βήμα έγινε την περασμένη Παρασκευή. Το άρμα φέρει το όνομα του Φαχρεττίν Αλτάι -διοικητή του 5ου Σ.Σ. Ιππικού στα χρόνια ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας.

Γα την παραγωγή του υπογράφηκε με φανταχτερό τρόπο, συμφωνία ανάμεσα στην Διεύθυνση Αμυντικής Βιομηχανίας του τουρκικού κράτους και στην εταιρία BMC -ιδιοκτήτης της οποίας είναι ο Ετέμ Σαντζάκ που είναι φίλος του Ερντογάν.

Η κυβέρνηση του Ερντογάν και τα ΜΜΕ του προβάλλουν τον ισχυρισμό πως ¨Τον διαγωνισμό για το αυτό το πλήρες εγχώριο προϊόν , δεν το δώσαμε σε ξένη εταιρία αλλά στην BMC. Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική.

Τα άρματα δεν θα τα παράξει μόνη της η BMC, αλλά η εταιρία «Αμυντική βιομηχανία Rheimentall-ΒΜC» που συστάθηκε από την BMC και την Rheimentall. Με λίγη αναζήτηση γίνεται αντιληπτό πως όλα τα μέρη του άρματος, από το Α ως το Ω, με πρώτα τον κινητήρα και τον οπλισμό του είναι όλα γερμανικά.

Άλλωστε ακόμη και στην τελετή υπογραφής, ο υφυπουργός Αμυντικής Βιομηχανίας Ισμαήλ Ντεμίρ, ομολόγησε πως μόλις άρχισε η ανάπτυξη ενός εγχώριας κατασκευής κινητήρα και ότι τα πρώτα άρματα θα φέρουν ξένο κινητήρα.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο Ντεμίρ είπε πως «ο εγχώριος κινητήρας δεν θα προλάβει τα πρώτο άρμα που θα είναι έτοιμο σε 18 μήνες. Στο πρωτότυπο είναι γνωστό πως ο κινητήρας είναι γερμανικός».

Στο σχέδιο κατασκευής 1000 αρμάτων αξίας 7 δις ευρώ, ο στόχος είναι η παραγωγή αρχικά 250. Ο Σαντζάκ που συχνά εκφράζει τον θαυμασμό του για τον Ερντογάν, το 2014 αγόρασε από το τουρκικό κράτος την BMC που παρήγαγε φορτηγά και στρατιωτικά οχήματα. Το 2016 η BMC του Σαντζάκ μαζί με τον πολύ γνωστό στην Μαλαισία επιχειρηματικό όμιλο Etika Strategi και την γερμανική εταιρία Rheimentall, συνέστησαν την RBSS.

Για να είναι μάλιστα ανέφελη η συνεργασία της BMC με την Rheimentall, επικεφαλής της RBSS τοποθετήθηκε ο μεγαλωμένος και σπουδαγμένος στην Γερμανία μηχανικός Μεχμέτ Τσιμσίρ.

Ο τρίτος εταίρος στην εταιρία αυτή όπου η Rheimentall κατέχει το 40% , είναι αυτή η εταιρία από την Μαλαισία, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη.

Η μαλαισιανή εταιρία Etika ανήκει στον δισεκατομμυριούχο Σιέντ Μοκτάρ Αλμπουκχαρί. Ο Αλμπουκχαρί που είναι από τους πιο σημαντικούς υποστηρικτές του Ερντογάν στην Μαλαισία, συνεργάζεται με το ίδρυμα Τουργκέβ στο οποίο προεδρεύει ο Μπιλάλ Ερντογάν.

Ποιο είναι όμως το όφελος για την Rheinmetall από τον συνεταιρισμό της με τον Μαλαισιανό εταίρο;

Το 2016 όταν συστάθηκε η RBSS, παρόμοια ερώτηση απευθύνθηκε στην ηγεσία της Rheimentall από γερμανικά ΜΜΕ. Και η απάντηση που πήραν ήταν πως ¨Πιστεύουμε πως με έναν Μαλαισιανό εταίρο θα ανοίξουμε εύκολα τις αγορές της Ασίας¨.

Οι ιδιοκτήτες του άρματος «Altay», δεν είναι μόνο αυτοί. Σημαντικές μετοχές κατέχει και το Εμιράτο του Κατάρ, που είναι από τους υποστηρικτές του Ερντογάν. Μάλιστα η συνεργασία της RBSS με το Κατάρ δεν θα περιοριστεί μόνο στο «Altay». Διότι πέρσι διεθνή ΜΜΕ έγραψαν πως η RBSS όπως με το «Altay», θα παράξει στο Κατάρ 1000 θωρακισμένα οχήματα.

«Altay»: Το νέο κόλπο της Rheimentall

To «Altay» είναι το νέο κόλπο της Rheimentall, εάν αυτό πετύχει στην Τουρκία, θα ενεργοποιηθεί και στο Κατάρ και αλλού. Όταν το 2015 η γερμανική κυβέρνηση με επικεφαλής την Μέρκελ βρέθηκε στο στόχαστρο επειδή πουλούσε όπλα σε περιοχές συγκρούσεων και σε μέρη όπου παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, η Rheimentall – που με τα στραβά μάτια από την γερμανική κυβέρνηση- κινήθηκε για να κάνει δουλειές στην Τουρκία διαμέσου εταιριών με άλλη ονομασία.

Η Rheimendall είχε ετοιμάσει από χρόνια πριν αυτό το σχέδιο, ώστε να μην επηρεάζεται από πιθανές κρίσεις με την Άγκυρα. Μάλιστα πέρσι το γνωστό περιοδικό Στερν, είχε γράψει πως ο Αρμίν Παπεργκερ -διευθυντής της εταιρίας Rheimendall-κάνοντας πονηριά, είχε αποφασίσει ακόμη από το 2015 τα άρματα για τον τουρκικό στρατό να παράγονται στην Τουρκία και για αυτό είχε μεταβεί και στο προεδρικό μέγαρο του Ερντογάν.

Ο άνθρωπος της Ραϊμένταλ στην τότε κυβέρνηση Μέρκελ, ήταν ο τότε υπουργός Εξωτερικών Σίγκμαρ Γκάμπριελ. Κατά την περίοδο που ο Γκάμπριελ ήταν υπουργός Οικονομίας αλλά και αργότερα υπουργός Εξωτερικών, ο καλύτερος φίλος του ήταν ο Αρμίν Πάπεργκερ. Πέρσι τον Ιούλιο αποκαλύφθηκε πως μετά από αίτημα του Πάπεργκερ, ο Γκάμπριελ χρησιμοποίησε τις κρατικές δυνατότητες για να κάνει δουλειές σε διάφορες χώρες η Rheimendall. Το όνομα του Γκάμπριελ συνεχώς βρισκόταν στην επικαιρότητα στα βρώμικα παζάρια με την Άγκυρα.

Κατά τις μέρες που το τουρκικό κράτος επιτίθετο με τα γερμανικής κατασκευής άρματα Leopard στο Άφριν, ο Γκαμπριελ δήλωσε πως «Αναστείλαμε την κοινή παραγωγή αρμάτων με την Τουρκία και το εμπόριο όπλων». Αλλά διακρίνεται πως εκείνες οι δηλώσεις του Γκάμπριελ δεν είχαν καμία σημασία, πέραν του να καθησυχάσουν τις αυξανόμενες κριτικές για το θέμα του Άφριν.

Κατά τις επαφές που είχε ο Ερντογάν τον Σεπτέμβριο στην Γερμανία, ήρθησαν όλα τα εμπόδια για την παραγωγή του «Altay».

Εντύπωση προκαλεί επίσης πως η έναρξη της παραγωγής των αρμάτων αυτών που θα παράξει η εταιρία BMC του Σαντζάκ με κινητήρα και υλικά από την Rheimendall και με χρήματα από το Εμιράτο του Κατάρ και του υποστηρικτή από την Μαλαισία, γίνεται σε μια περίοδο που το τουρκικό κράτος αρχίζει τι επιθέσεις του στο Κομπάνι, στο Γκίρε Σπι και στο σύνολο της Ροζάβας.

Πηγή Tourkikanea.gr