Τα μεγάλα έργα του Ερντογάν

 MANΩΛΗΣ ΚΩΣΤΙΔΗΣ

Ήταν Νοέμβριος του 2002, όταν το κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) που το 2001 είχε ιδρύσει ο ισλαμιστής Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν , είχε κερδίσει τις εκλογές και είχε αναλάβει την εξουσία. Μετά τις εκλογές ο ο Ερντογάν δεν μπορούσε να αναλάβει τα καθήκοντα του πρωθυπουργoύ, καθώς το 1999 είχε καταδικαστεί από δικαστήριο με την κατηγορία της «παράνομης ισλαμικής δράσης». . Την άνοιξη του 2003 το Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα (CHP)όπως και οι τούρκοι πασάδες άναψαν «το πράσινο φως» στον πρώην δήμαρχο της Κωνσταντινούπολης, για να αρθεί η απαγόρευση για πολιτική δράση. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες ο τότε πρόεδρος του CHP Ντενίζ Μπαϊκάλ είχε πει στους στρατηγούς « αφήστε τον να αναλάβει τα ηνία της χώρας, σε 6 μήνες δεν θα τα καταφέρει , η οικονομία θα πάει από το κακό στο χειρότερο και ο Ερντογάν θα φύγει νύχτα».
Κι όμως από την άνοιξη του 2003 πέρασαν 10 χρόνια και ο Ερντογάν παραμένει στην εξουσία. Η τουρκική οικονομία εξακολουθεί να αναπτύσσεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς , οι ξένοι επενδυτές σπεύδουν στη γειτονική χώρα επενδύοντας δισεκατομμύρια δολάρια και τίποτα δεν δείχνει πως ο τούρκος πρωθυπουργός θα φύγει από την εξουσία. Όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν την παντοδυναμία του. Το AKP σήμερα έχει την υποστήριξη του 50% των τούρκων ψηφοφόρων με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης το Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα να ακολουθεί με 25%. .

«TΡΕΧΕΙ» ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ

Τα τελευταία χρόνια πάντως ο τούρκος πρωθυπουργός δεν προσπαθεί να «τρέξει» μόνο την οικονομία της χώρας του με απλά οικονομικά μέτρα και κίνητρα , αλλά έχει δώσει εντολή να ξεκινήσουν οι κατασκευές μεγάλων έργων τα οποία είναι «γιγαντιαίων διαστάσεων» κανείς μέχρι σήμερα δεν είχε τολμήσει να τα κατασκευάσει. Ακόμη και το κόστος των έργων αυτών είναι τόσο μεγάλο που «τρομάζουν». Από την κατασκευή του «δεύτερου Βοσπόρου» δηλαδή τη διώρυγα της Κων/πολης μέχρι και την κατασκευή του μεγαλύτερου αεροδρομίου του κόσμου στην Πόλη , όπως και η αγορά μέσα σε μια ημέρα 117 αεροσκαφών Airbus είναι κινήσεις που εντυπωσιάζουν και δείχνουν πως ο Ερντογάν «παίζει μεγάλο παιχνίδι».
Άλλωστε το έχει δηλώσει ο ίδιος «το 2023 όπου είναι η εκατοστή επέτειος της ίδρυσης της τουρκικής δημοκρατίας θα πρέπει η Τουρκία να έχει γίνει μια από τις δέκα μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου». Αν θα πετύχει αυτό το στόχο αυτό θα φανεί στην πορεία όμως τα «φαραωνικά έργα» ήδη τρέχουν και δίνουν εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και δίνουν ανάπτυξη στην τουρκική οικονομία.

TA “ΦΑΡΑΩΝΙΚΑ” ΈΡΓΑ ΤΟΥ ΕΡΝΤΟΓΑΝ

Η ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ «Κanal İstanbul”

Το 2011 όταν ο Ερντογάν ανακοίνωσε το όραμα του για τη Διώρυγα της Κωνσταντινούποληςμίλησε για το «τρελό σχέδιο» . « Ο Μωάμεθ ο Πορθητής οδήγησε τα καράβια πάνω στη ξηρά, και έφερε μια λαμπρή εποχή. Η διώρυγα του Παναμά , η διώρυγα της Κορίνθου θα είναι μικρά σχέδια σε αυτό που θα φτιάξουμε εμείς» είχε δηλώσει ο τούρκος πρωθυπουργός.

Όταν ολοκληρωθεί το σχέδιο «του δεύτερου Βοσπόρου» .η Ευρωπαϊκή όχθη της Πόλης θα είναι νησί! Η διώρυγα που θα βρίσκεται 60 χιλιόμετρα δυτικά του Βόσπόρου, θα ενώνει τη Μαύρη Θάλασσα με τη θάλασσα του Μαρμαρά θα είναι μήκους 45 χιλιομέτρων, βάθους 25 μέτρων και πλάτους 145 μέτρων. Το έργο αυτό θα κοστίσει τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια δολάρια με τις απαλλοτριώσεις ίσως ξεπεράσει τα 13 δισεκατομμύρια δολάρια. Το έργο αν κατασκευαστεί όπως δηλώνει ο τούρκος πρωθυπουργός αλλάζει και το καθεστώς των Στενών, καθώς στη διώρυγα αυτή δεν θα ισχύει η Συνθήκη του Μοντρέ. Επίσης ο «δεύτερος Βόσπορος» θα αυξήσει την προστασία της Κωνσταντινούπολης απο τις απειλές που μπορούν να προέλθουν απο τη Δύση, όπως τονίζουν τούρκοι αξιωματικοί, δηλαδή απειλές από τη χώρα μας. .
Παράλληλα με την κατασκευή αυτής της διώρυγας τα πλοία δεν θα καθυστερούν να περνούν τα Στενά με αποτέλεσμα να μην κατασκευαστεί ποτέ πετρελαιαγωγός που παρακάμπτει την περιοχή όπως ο Μπουργκάζ-Αλεξανδρούπολης.
H κατασκευή του έργου του “Κanal İstanbul φαίνεται πως ξεκινά σύντομα. Καθώς ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης Αλί Μπαμπατζάν πριν από λίγες εβδομάδες δήλωσε πως ήδη η Επιτροπή Σχεδιασμού του Κράτους έχει ολοκληρώσει το σχεδιασμό αυτής της Διώρυγας και τόνισε «πως αυτό το σχέδιο είναι πραγματοποιήσιμο και θα συζητηθεί σε όλο τον κόσμο».
Ο Μπαμπάτζάν δήλωσε πως με την κατασκευή του ‘δεύτερου Βοσπόρου» θα πρέπει να αλλάξουν οι πορείες κάποιων βασικών οδικών αξόνων της Κωνσταντινούπολης, όπως και να κατασκευαστούν κάποιες γέφυρες πάνω στη διώρυγα.
O τούρκος πρωθυπουργός φαίνεται να είχε συλλάβει την ιδέα κατά τη διάρκεια της θητείας του ως δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης (1994-1998).

ΤΟ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ!

Στην περιοχή που θα χτίζεται το «Kanal İstanbul” o ο Ερντογάν έχει δώσει εντολή να κατασκευαστεί και το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης το οποίο θα είναι το μεγαλύτερο του κόσμου! Θα μπορεί να εξυπηρετεί 150 εκατομμύρια επιβάτες το έτος!
Θα διαθέτει 6 διαδρόμους προσγείωσης , 165 φισούνες, 4 τερματικούς σταθμούς, 8 πύργους ελέγχου, χώρο στάθμευσης για 500 αεροσκάφη, συνολικό κλειστό χώρο 1,5 εκατ. Τετραγωνικών μέτρων και χώρο στάθμευσης και πάρκιγκ για 70.000 αυτοκίνητα! Θα κατασκευαστεί στην ευρωπαϊκή πλευρά της Πόλης, σε περιοχή κοντά στη Μαύρη Θάλασσα. Το 85% της περιοχής που θα κατασκευαστεί στο αεροδρόμιο είναι δασική έκταση και πολλοί μιλούν για οικολογική καταστροφή καθώς θα εξαφανιστεί δασική έκταση 70 χιλιάδων στρεμμάτων. Για την κατασκευή του έργου θα δημιουργηθούν 20.000 θέσεις εργασίας.

Το νέο αεροδρόμιο της Κων/πολης θα κοστίσει περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια και το έργο θα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο. Τις επόμενες εβδομάδες θα πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός και θα καθοριστεί ο μειοδότης ο οποίος θα διαχειρίζεται το αεροδρόμιο.
Σήμερα λειτουργούν δύο αεροδρόμια στην Κωνσταντινούπολη. Το αεροδρόμιο «Ατατούρκ» με ετήσια χωρητικότητα 37 εκατ. επιβάτες και το αεροδρόμιο «Σαμπιχά Γκιοκτσέν» που χρησιμοποιείται από τουρκικές ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες, ετήσιας χωρητικότητας 13 εκατ. επιβατών.
Το 2023 στην Τουρκία θα πετούν 375 εκατομμύρια επιβάτες και η ο ρυθμός της αύξησης των αερομεταφορών φτάνει το 10.5%.

ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥΝΕΛ ΣΤΟ ΒΟΣΠΟΡΟ

Το αποκαλούν «το έργο του αιώνα» . Είναι το υποθαλάσσιο τούνελ που κατασκευάζει η γειτονική χώρα στο Βόσπορο. Το “Μarmaray” όπως ονομάζεται το έργο θα ενώνει τις δυο όχθες του Βοσπόρου με τούνελ κάτω από το βυθό της θάλασσας και θα χρησιμοποιείται μόνο για σιδηροδρομική σύνδεση που μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ανάμεσα στις δυο όχθες. Από τις αρχές του 20ου αιώνα συζητο΄νταν η κατασκευή κάποιας σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στις δυο όχθες τυ Βοσπόρου και η κυβέρνηση Ερντογάν ξεκίνησε την κατασκευή του το 2009.

Το υποθαλάσσιο τούνελ μήκους 1.4 χιλιομέτρων βρίσκεται σε βάθος 60 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας και οι προβλέψεις των κατασκευαστών προβλέπουν πως θα αντέχει σε σεισμούς μεγέθους 7.5 Ρίχτερ.

Το συνολικό έργο του Marmaray αποτελείται από σιδηροδρομική σύνδεση της Ασιατικής Όχθης με την Ευρωπαϊκή και όλο το έργο θα έχει μήκος 72 χιλιομέτρων.

Το Marmaray αναμένεται να εγκαινιαστεί στις 29 Οκτωβρίου, που είναι και η επέτειος της ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας.
Βασική σχεδιαστές του Μarmaray είναι Ιάπωνες αρχιτέκτονες που επιβλέπουν κάθε φάση του έργου. To συνολικό κόστος του έργου ξεπερνά τα 2.5 δισεκατομμύρια δολάρια.

ΤΡΙΤΗ ΚΡΕΜΑΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΟ ΒΟΣΠΟΡΟ

Η τουρκική κυβέρνηση «τρέχει» να προλάβει την κατασκευή της τρίτης γέφυρας στο Βόσπορο καθώς η αυξημένη κίνηση στους δρόμους που «πνίγουν» την Κωνσταντινούπολη προκαλεί αυτή την ανάγκη. Σήμερα ο πληθυσμός της Πόλης φτάνει τους 15 εκατομμύρια κατοίκους και οι προβλέψεις για το 2023 μιλούν για 20 εκατομμύρια κατοίκους.

Η τρίτη γέφυρα στο Βόσπορο θα είναι έτοιμη το 2015. Η ιταλο-τουρκική κοινοπραξία «Ictas-Astaldi» είναι ο μειοδότης του διαγωνισμού καθώς ανέλαβε να κατασκευάσει την τρίτη γέφυρα του Βοσπόρου μέσα σε 36 μήνες και ο χρόνος εκμετάλλευσης της γέφυρας ορίστηκε ως 10 χρόνια και 2 μήνες. Το έργο θα είναι αυτοχρηματοδροτούμενο και αναμένεται να κοστίσει περιπου 4 δισ. δολάρια. Καθημερινά οι διελεύσεις από τη γέφυρα θα ξεπερνούν τα 130.000 οχήματα.
Την πρώτη γέφυρα στο Βόσπορο την είχαν κατασκευάσει Βρετανοί το 1973, τη δεύτερη την είχαν κατασκευάσει Ιάπωνες το 1988.

ΝΕΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

Ο Ερντογάν σχεδιάζει να χτίσει και μια «νεα Κωνσταντινούπολη». Μια νέα πόλη με καινούργιες υποδομές σε άλλη γεωγραφική θέση από τη σημερινή πόλη! Ηδη υπάρχει έτοιμη μελέτη από το πανεπιστήμιο του Michigan το οποίο έχει ζητήσει η τουρκική κυβέρνηση, που προβλέπει τη μεταφορά όλου του κέντρου της Πόλης στο Βορρά στις ακτές της Μαύρης θάλασσας. Το σχέδιο έχει την ονομασία «Νέα Κωνσταντινούπολη».

Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό τα επόμενα 20 χρόνια θα χτιστεί μια πόλη 3.5 εκατομμυρίων κατοίκων στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας και θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο μετρό μήκους 55 χιλιομέτρων με 43 σταθμούς και ένα δίκτυο γρήγορου τρένου 21 χιλιμέτρων. Η «νέα Κωνσταντινούπολη» θα έχει βιολογικό καθαρισμό, όλες οι ενεργειακές ανάγκες θα ικανοποιούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Βασικός στόχος όλου αυτού του σχεδίου είναι η αποσυμφόρηση του ιστορικού κέντρου της πόλης.

ΚΡΕΜΑΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΝΙΚΟΜΗΔΕΙΑΣ

Κρεμαστή γέφυρα, μια από τις μεγαλύτερες του κόσμου χτίζει η κυβέρνηση Ερντογάν στον κόλπο της Νικομήδειας στη θάλασσα του Μαρμαρά και είναι μέρος του αυτοκινητοδρόμου Κωνσταντινούπολης – Σμύρνης που ηδη κατασκευάζεται με γοργούς ρυθμούς.

Η γέφυρα θα έχει μήκος 2.682 και το κόστος της θα ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Με την κατασκευή της γέφυρας θα σταματήσει η χρήση των φερυ-μποτ όσων θέλουν να ταξιδέψουν από τη Σμύρνη στην Πόλη και θα βρουν τέλος οι πολύωρες αναμονές στα πορθμεία.
Ολο το έργο του του αυτοκινητοδρόμου Σμύρνης-Κωνσταντινούπολης σε κόστος ξεπερνά ατα 7 δισεκατομμύρια δολάρια και μέχρι στιγμής είναι από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής που πραγματοποιεί η Τουρκική Δημοκρατία.

ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ!

Βασικός στόχος του Υπουργείου Ενέργειας της Τουρκίας είναι μέχρι το 2020 να λειτουργούν δυο εργοστάσια πυρηνικής ενέργειας που να παράγουν ηλεκτρικής ενέργεια 10.000 ΜW.

Ηδη έχει ξεκινήσει η κατασκευή του πυρηνικού εργοστασίου στην περιοχή ΄Ακκουγιου της Τουρκίας.

Η συμφωνία για την κατασκευή του πυρηνικού σταθμού υπεγράφη στις 12 Μαϊου του 2010 από τον πρωθυπουργό της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ ΕρντοΓάν και τον πρόεδρο της Ρωσίας Ντμίτρι Μεντβέντεφ.
Η Ρωσική πλευρά που έχει την τεχνογνωσία , θα κατέχει τουλάχιστον το 51% του πυρηνικού σταθμού. Η συμφωνία προβλέπει πως η πρώτη φάση του έργου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός επτά ετών δηλαδή περίπου το 2018 και όλο το έργο θα παραδοθεί σε δέκα χρόνια εως το 2021. Τότε το πυρηνικό εργοστάσιο ΄Ακκουγιου, θα έχει τη δυνατότητα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 4800 MW, σε τέσσερις αντιδρατήρες και θα καλύπτει τουλάχιστον το 7 % των ενεργειακών αναγκών της γειτονικής χώρας. Το συνολικό κόστος της επένδυσης φτάνει τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια!

Η περιοχή Άκκουγιου βρίσκεται στην πόλη της Μερσίνας, στη Νότια Τουρκία, βόρεια της Κύπρου και πολλές οικολογικές οργανώσεις αντιδρούν στην κατασκευή του πυρηνικού αυτού σταθμού ,που θα είναι ο πρώτος στην Τουρκία. Οι γείτονες μας υποστηρίζουν οτι ο πυρηνικός αυτός σταθμός θα κατασκευαστεί έτσι ώστε να αντέχει σε σεισμούς μεγέθους 8 Ρίχτερ.

Ηδη η Άγκυρα διαπραγματεύεται για την κατασκευή και δεύτερου πυρηνικού εργοστασίου στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας και συγκεκριμένα στη Σινώπη. Το έργο από την ημέρα της δημοπράτησης του σχεδιάζεται να είναι έτοιμο σε 96 μήνες. Η τουρκική κυβέρνηση διαπραγματαεύται για την κατασκευή του με τους Γάλλους και τους Ιάπωνες. Το πυρηνικό εργοστάσιο της Σινώπης θα αποτελείται απο 4 αντιδραστήρες, κάθε αντιδραστήρας θα παράγει 1400 ΜW ηλεκτρικής ενέργειας και η συνολική δυναμικότητα του εργοστασίου θα φτάνει τα 5600 MW.

ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΜΑΜΟΥΘ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ!

Άλλο ένα δείγμα των «μεγάλων σχεδίων» του Ερντογάν είναι οι Τουρκικές Αερογραμμές. Μια εταιρεία που απο το 2006 αναπτύσσεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς και σήμερα πετά σε 200 προορισμούς και διαθέτει 216 αεροσκάφη.
Πριν απο λίγες εβδομάδςες η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε την παραγγελία 95 αεροσκαφών από την Βοeing ενώ μόλις τον προηγούμενο μήνα είχε πραγματοποιήσει παραγγελία 117 αεροσκαφών από την Airbus όπως και τον προηγούμενο Ιούνιο είχε παραγγείλει και άλλα αεροσκάφη από τις δυο εταιρείες. . Συνολικά η αξία των παραγγελιών των αεροσκαφών φτάνει στα 33.4 δισεκατομμύρια δολάρια και μέσα σε 4 χρόνια η τουρκική εταιρεία θα παραλάβει 252 αεροσκάφη! Η μαζική παραγγελία 117 αεεροσκαφών θεωρείται παγκόσμιο ρεκόρ στην ιστορία των αεροπορικών εταιρειών!

Με την ένταξη των νέων αεροσκαφών ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της THY θα είναι στα 5 έτη από 6.5 σήμερα.
Το 2020 οι Τουρκικές Αερογραμμές θα διαθέτουν 375 αεροσκάφη!
Στόχος της THY που το 49% ανήκει στο τουρκικό δημόσιο, είναι το 2020 να μεταφέρει 90 εκατομμύρια επιβάτες το έτος, και να έχει κύκλο εργασιών 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων!

ΡΕΚΟΡ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΤΟΥ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΣΕ 112 ΕΡΓΑ

Ο τούρκος πρωθυπουργός κατέχει και ένα ρεκόρ εγκαινίων έργων. Μέσα σε μια μέρα εγακινίασε 112 έργα. Ο τούρκος πρωθυπουργός τον Δεκέμβριο του 2012 ενώ ήταν στην Άγκυρα, μέσω δορυφορικών συνδέσεων εγκαινίασε έργα σε 29 πόλεις της Τουρκίας. Στα έργα συμπεριλαμβάνονται 49 υδροηλεκτρικά εργοστάσια καθώς και φράγματα, αρδευτικά συστήματα, συστήματα πόσιμου νερού και έργα πρόληψης πλημμυρών.

Το κόστος τον έργων αυτών ανέρχεται στα 16 δις τούρκικες λίρες δηλαδή περίπου 7 δισεκατομμύρια Ευρώ!