Η Τουρκία έχει ξεκαθαρίσει ότι ένας από τους κυριότερους στόχους της αμυντικής στρατηγικής της είναι η ενίσχυση των ναυτικών δυνάμεων της χώρας με την ανάπτυξη μη επανδρωμένων τεχνολογιών για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του μελλοντικού πεδίου επιχειρήσεων αλλά και με την ναυπήγηση δεκάδων σύγχρονων πολεμικών πλοίων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα αντιτορπιλικά αεράμυνας κλάσης TF-2000.
Πρόσφατα, η τουρκική κρατική εταιρεία ASFAT που έχει αναλάβει το πρόγραμμα κατασκευής των νέων τουρκικών μονάδων επιφανείας, παρουσίασε την ανανεωμένη διαμόρφωση των πολεμικών πλοίων μήκους 149 μέτρων, με στόχο την καθέλκυση του πρώτου αντιτορπιλικού, που θα είναι εξοπλισμένο για την αναχαίτηση και την εξουδετέρωση μεταξύ άλλων και εχθρικών βαλλιστικών πυραύλων, εντός του 2028 και την παράδοσή του στο Πολεμικό Ναυτικό της Τουρκίας εντός του 2030.
Τα «κρυφά» όπλα
Σύμφωνα με την ASFAT, το αντιτορπιλικό θα κατασκευαστεί σε περίπου 60 μπλοκ και όπως υποστηρίζουν Τούρκοι αξιωματούχοι «θα αλλάξει τα δεδομένα στην αεράμυνα, για την ασφάλεια των τουρκικών δυνάμεων και περιοχών όχι μόνο στην θάλασσα αλλά και της ηπειρωτική χώρα».
Σύμφωνα με τις νέες πληροφορίες, ο ιστός αισθητήρων των αντιτορπιλικών TF-2000, θα περιλαμβάνει σταθερές συστοιχίες συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου πάνω από την ενισχυμένη σουίτα ραντάρ AESA διπλής ζώνης τύπου CAFRAD της εταιρείας Aselsan με:
- το πολυλειτουργικό ραντάρ CFR ζώνης X να τοποθετείται στο κάτω μέρος του ιστού για την αναζήτηση και τον ταυτόχρονο εντοπισμό τουλάχιστον 1.000 εχθρικών απειλών σε εμβέλεια 150 χιλιομέτρων.
- το ραντάρ UMR ζώνης S μεγάλης εμβέλειας, το οποίο θα τοποθετείται στο πάνω μέρος του ιστού και θα χρησιμοποιείται για την αναζήτηση και τον ταυτόχρονο εντοπισμό τουλάχιστον 2.000 απειλών σε εμβέλεια έως και 450 χιλιόμετρα.
Τα τουρκικά «game changer»
Με αυτόν τον τρόπο, τα αντιτορπιλικά κλάσης TF-2000 θα αποτελούν κύριο στοιχείο του πολυεπίπεδου δικτύου αεράμυνας της Τουρκίας, ενώ εξετάζει και η δυνατότητα ανάπτυξης μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας για αποστολές κρούσης, ηλεκτρονικού πολέμου και ειδικών επιχειρήσεων. Όπως τόνισε ο Τούρκος αναλυτής Αρντά Μεβλούτογλου, πρόκειται για πλοία που θα αλλάξουν τα δεδομένα λόγω των προηγμένων δυνατοτήτων τους:
«Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία είναι υπεύθυνη για την αεράμυνα της χώρας, ωστόσο η ικανότητα των αντιτορπιλικών TF-2000 αναγκάζει τις στρατιωτικές δυνάμεις της χώρας να προχωρήσουν σε μια κατανομή καθηκόντων και αρμοδιοτήτων μεταξύ Αεροπορίας και Ναυτικού, διότι για να είναι σε θέση τα πολεμικά αυτά πλοία να αποτρέπουν αποτελεσματικά, θα πρέπει να είναι σε θέση να λαμβάνουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από αισθητήρες σε ξηρά, θάλασσα και άλλες πηγές πληροφοριών».
Ο ίδιος πρόσθεσε στην συνέχεια: «Αυτές οι δυνατότητες φέρνουν στο προσκήνιο την ανάγκη για την πλήρη διαλειτουργικότητα μέσων και δυνάμεων της Πολεμικής Αεροπορίας, του Πολεμικού Ναυτικού και του Στρατού Ξηράς υπό το φόντο του C4ISR, διότι όταν τα αντιτορπιλικά κλάσης TF-2000 τεθούν σε επιχειρησιακή λειτουργία τότε οι αεροπορικές, ναυτικές και χερσαίες δυνάμεις θα έρθουν πιο κοντά από ποτέ».
Τα χαρακτηριστικά του
Σημειώνεται επίσης ότι τα αντιτορπιλικά αυτά θα έχουν εκτόπισμα περίπου 8.300 τόνων, θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες άνω των 26 κόμβων, με αυτονομία 45 ημερών και πλήρωμα 180 – 210 ατόμων.
Επίσης θα διαθέτει σύστημα κάθετης εκτόξευσης 96 κελιών, εκ των οποίων τα 32 βρίσκονται στην πλώρη και τα υπόλοιπα 64 κελιά πίσω από την γέφυρα του πλοίου, αλλά και υπόστεγα για την μεταφοράς δύο ελικοπτέρων 10 τόνων έκαστος ή συνδυασμό ελικοπτέρων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών για ανάπτυξη από ελικοδρόμιο για εναέρια μέσα συνολικού βάρους 15 τόνων. συνδυασμό ελικοπτέρων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
Τέλος, θα διαθέτει ναυτικό πυροβόλο τύπου STOP των 127 χιλιοστών και πυργίσκους με πυροβόλα των 27 χιλιοστών, ενώ θα είναι εξοπλισμένο με δύο αντιαεροπορικά συστήματα εγγύς προστασίας (CIWS), πιο συγκεκριμένα ένα οπλικό σύστημα τύπου GOKDENIZ των 35 χιλιοστών και στην πλώρη θα έχει ένα πυραυλικό σύστημα (RAM) τύπου Levent της Roketsan με χωρητικότητα 21 βλημάτων.
Πηγή: Defence Industry EU
