Απάντηση της ΑΝΕΑΕΔ στον Π.Μπεγλίτη,μέσω Onalert.

Διαβάζοντας το άρθρο του Αναπληρωτή ΥΕΘΑ κ. Π. Μπεγλίτη που αναρτήθηκε στο OnAlert την 14 -5 – 2011, διαπιστώνουμε για ακόμη μία φορά, πως τόσο ο ίδιος, όσο και το κόμμα του, συμπεριφέρονται ως εκ παρθενογενέσεως βρισκόμενοι στους διάφορους τομείς διοίκησης και κυβέρνησης αυτού του τόπου.

Αυτό βεβαίως, αφορά και στο κόμμα της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης, που δεν είναι αμέτοχο αυτών που έφεραν τον τόπο μας στη σημερινή δραματική κατάσταση. Έχουν και τα δύο κόμματα ευθύνες και είναι μαζί οι κύριοι υπαίτιοι αυτών που βιώνουμε σήμερα. Το δε ποσοστό ευθύνης του καθενός, είναι κάτι το οποίο δεν μας αφορά!

Θεωρούμε λοιπόν εξ αυτού, ότι προσβάλλεται τουλάχιστον η νοημοσύνη μας, όταν ο ένας προσπαθεί να ρίξει ευθύνες στον άλλο και στη συνέχεια και οι δύο μαζί στέλνουν το λογαριασμό σε αυτούς, που ούτε συναποφάσιζαν, ούτε είχαν δικαίωμα λόγου, αλλά ούτε καν είχαν και έχουν δικαίωμα αντίδρασης.

Θα πρέπει να τονίσουμε προς τον κ. Μπεγλίτη ότι εδώ ακριβώς βρίσκεται και η ειδοποιός διαφορά στα ζητήματα που αφορούν στους στρατιωτικούς.

Όταν κύριοι των κυβερνητικών κομμάτων και ιδιαίτερα εσείς κκ. Υπουργοί, επικεφαλής του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ενώπιον του ελληνικού Λαού, μιλάτε για τους στρατιωτικούς, θα πρέπει να λαμβάνετε πολύ σοβαρά υπόψη σας ότι αναφέρεστε σε μία κοινωνική ομάδα με μοναδικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Μία κοινωνική ομάδα που:

 Σε όλη τη διάρκεια του εργασιακού μας βίου, βιώνουμε τον εργασιακό μεσαίωνα, με χιλιάδες απλήρωτες υπερωρίες, συνθήκες εργασίας που απλά ονομάζονται «ειδικές» και περιορισμένα πολιτικά δικαιώματα που μας καταδικάζουν στην διεκδικητική ανυπαρξία και την κοινωνική απομόνωση.

 Στη δε αποστρατεία μας, αντιμετωπιζόμαστε από την πολιτεία, σαν «στυμμένες λεμονόκουπες» και δήθεν υψηλοσυνταξιούχοι, ενώ παρακολουθούμε και τους κατά καιρούς πολύξερους συγγραφείς διαφόρων λιβελογραφημάτων, με την ανοχή σας τουλάχιστον, να εκτονώνουν τα υπαρξιακά τους απωθημένα, προσπαθώντας να μας περιθωριοποιήσουν κοινωνικά.

Ισχυρίζεται ο κος αναπληρωτής ότι παρέλαβε αδιέξοδο, προσπαθώντας να αποποιηθεί των ευθυνών που βαρύνουν και τη δική του παράταξη, γι’ αυτό που παρέδωσε το 2004, μετά από 11 περίπου χρόνια συνεχούς διακυβέρνησης. Θα συμφωνήσουμε όμως μαζί του, πως η σημερινή αντιπολίτευση έλαμψε δια της απραξίας της και όπως ο ίδιος λέει «Συνέχιζε, παρά τη διαφαινόμενη κατάρρευση του ΜΤΣ, μια τακτική διανομής ανύπαρκτων εσόδων, καμουφλάζ των προβλημάτων, ωραιοποίησης της κατάστασης και διατήρησης μιας εικονικής πραγματικότητας.». Για να «συνεχίζεις» όμως κάτι, σημαίνει πως προϋπάρχει. Αυτό όμως που προϋπήρχε και συνεχίσθηκε, ήταν δικό σας δημιούργημα!
Συνεχίζει ακόμη και σήμερα ο κος Μπεγλίτης να «περνάει στην κοινωνία», πως η αιτία των προβλημάτων είναι η αλόγιστη αύξηση των μερισμάτων και άρα δήθεν φταίνε οι απόστρατοι που τα πήραν! Ξεπερνάει εντέχνως όμως:

 Ότι το μέρισμα που παίρνει ο αποστρατευόμενος Αρχηγός Στρατού, πόσο μάλλον ο μέσος απόστρατος, είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των κοινών επικουρικών συντάξεων που χορηγούνται σε συνταξιούχους του Δημοσίου ή ακόμη και του ιδιωτικού τομέα. Έχουμε μεγάλη απορία και προκαλούμε το ΜΤΣ και τον υπουργό να μας πει:

o Πόσο κόστισαν συνολικά αυτές οι αυξήσεις;

o Πόσο στοίχισαν συνολικά οι ζημίες του ΜΤΣ από διάφορες αιτίες, όπως ενδεικτικά θα αναφέρουμε παρακάτω;

o Αν δεν υπήρχαν αυτές οι ζημίες, θα υπήρχε πρόβλημα να χορηγούνται σήμερα τα μερίσματα και οι λοιπές ανταποδοτικές προνοιακές παροχές;

 Τις δηλώσεις του σημερινού προέδρου του ΜΤΣ, όπως αυτές καταγράφονται στο από 16-12-2010 Πρακτικό της συνεδρίασης του ΔΣ/ΜΤΣ:
o «..πολύ δε περισσότερο φρονώ ότι δεν γνωρίζουν ότι η Γ.Τ.Ε μέχρι το έτος 2000 είχε εισπράξει από το ΜΤΣ περίπου 200.000.000,00 € χωρίς όφελος για το ΜΤΣ σε τίποτε.»!
o «Το ΜΤΣ δεν έφθασε εδώ τυχαία δεν ήταν παιδί που σκόνταψε και έπεσε. Κάποιοι το έφθασαν σ’ αυτό το σημείο και θεωρώ ότι και τα ΔΣ/ΜΤΣ των τελευταίων ετών δεν ήσαν αμέτοχοι με τις πράξεις και τις παραλήψεις.»

 Τη ζημία του ΜΤΣ ύψους 85.000.000,00 € από μετοχές, που ο ίδιος αναφέρει.

 Το υψηλότατο κόστος μισθοδοσίας που βαρύνει το ΜΤΣ, σε σχέση με τα άλλα Μ.Τ., που σύμφωνα με στοιχεία του 2010, ανέρχεται σε ποσό της τάξης των 7.000.000,00 € ετησίως!

 Τις διάφορες επιχορηγήσεις και αναλήψεις εξόδων, στις οποίες υποχρεωνόταν το ΜΤΣ, στα πλαίσια άσκησης κοινωνικής ή άλλης πολιτικής της κυβέρνησης.

 Τις οφειλές του Δημοσίου προς το ΜΤΣ

 Την ανεπάρκεια της συνεισφοράς πόρων εκ μέρους της Πολιτείας, ικανής να καλύψει και τους στρατιωτικούς και τους εκ της ΕΛ.ΑΣ. και πρώην Χωροφυλακής μετόχους – μερισματούχους.

 Το γεγονός του ότι, είτε με άρθρα στον Τύπο, είτε με επίσημες δηλώσεις, αφήνονται αιχμές ή υπονοούμενα και εκφράζονται μομφές για πράγματα που δεν έγιναν καλά στο ΜΤΣ και παρόλα αυτά, δεν αναλαμβάνεται η αυτονόητη ευθύνη να διαταχθεί πλήρης διαχειριστικός – οικονομικός έλεγχος, ώστε να έρθουν όλα στο φως και να αποδοθούν οι ευθύνες. Ο δε λογαριασμός, να πάει εκεί που πρέπει και όχι στην πλάτη των αμέτοχων στρατιωτικών.
Πέραν των ανωτέρω, υπάρχουν και άλλα σημεία, στο εν λόγω άρθρο του υπουργού, τα οποία αισθανόμαστε την ανάγκη να σχολιάσουμε:

 Για να στηρίξει την ωραιοποίηση της κατάστασης του ΜΤΣ από την προηγούμενη Διοίκηση του ΜΤΣ, αναφέρει ως παράδειγμα, ότι στον απολογισμό του 2008, το κεντρικό μέγαρο του ΜΤΣ εμφανίζεται με αξία 836 χιλ.€, ενώ η αντικειμενική του αξία ανερχόταν σε 223 εκ €. Εξ όσων γνωρίζουμε όμως, η υποτίμηση ενός πραγματικού περιουσιακού στοιχείου, το αντίθετο της ωραιοποίησης αποδεικνύει κ. υπουργέ!

 Ισχυρίζεται, πως δεν εφαρμόζονταν το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο των ΝΠΔΔ. Δηλαδή όλα τα υπόλοιπα χρόνια, έως και σήμερα που ο απολογισμός του 2009 εκδόθηκε την 28-3-11 και ο αντίστοιχος του 2010 δεν ξέρουμε που βρίσκεται, εφαρμοζόταν κανονικά το ως άνω Λογιστικό Σχέδιο, με μόνη παραφωνία την περίοδο 2004-2009;

 Αναφέρει ότι στις 31-12-2009 το ΜΤΣ χορηγούσε μέρισμα στρατηγού σε 18.269 άτομα, με σειρά παροχών δυσανάλογη με τα έσοδα και τις εισφορές, χωρίς καμία ανταποδοτική λογική και καμία μέριμνα για το μέλλον του. Εδώ προκύπτουν τα παρακάτω θέματα:

o Οι 18.000 περίπου απόστρατοι με τον βαθμό ανωτάτου αξιωματικού, αποτελούν περίπου το 30% του συνόλου των αποστράτων. Πως θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά, με δεδομένο ότι ένας αξιωματικός μετά από 30 και άνω χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας, όταν αποστρατεύεται, έχει βαθμό άνω του Ταξιάρχου, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας μέχρι το 2010;

o Γνωρίζει επίσης, ότι η όποια απονομή βαθμού μετά την αποστρατεία, γίνεται μετά από σχετική προσφυγή του όποιου ενδιαφερόμενου, στη διαδικασία των διοικητικών δικαστηρίων, όπως συμβαίνει με κάθε Έλληνα πολίτη που αντιδικεί με το Δημόσιο. Γιατί οι στρατιωτικοί να αντιμετωπίζονται διαφορετικά;

o Αν πάλι ο κος υπουργός έχει υπόψη του ή έχει υπόνοιες ότι απονεμήθηκαν βαθμοί ή αποδόθηκαν μερίσματα στρατηγού σε μη δικαιούμενους, ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν να οδηγήσει τις υποθέσεις στη δικαιοσύνη, όπου θα μας έχει συμπαραστάτες. Διαφορετικά απλά ρίχνει λάσπη επί δικαίων και αδίκων!

o Ποια είναι η ανταποδοτική λογική την οποία υπαινίσσεται ο κος υπουργός; Μάλλον ο κος υπουργός παραβλέπει ότι:

 Για οποιαδήποτε διοικητική ή οικονομική προαγωγή και οποιαδήποτε αλλαγή της οικογενειακής τους κατάστασης, οι στρατιωτικοί πληρώνουν στο ακέραιο τις θεσμοθετημένες εισφορές τους, χωρίς ίχνος εισφοροδιαφυγής ή εισφοροαποφυγής.

 Δεν υπάρχει καμία ανταποδοτικότητα από την Πολιτεία προς τους στρατιωτικούς, για τις χιλιάδες απλήρωτες υπερωρίες, καθώς και για την άμισθη συμμετοχή τους σε μη στρατιωτικές επιχειρήσεις υπέρ του κοινωνικού συνόλου ή υπέρ τρίτων.
o Με ποια λογική το μηνιαίο μέρισμα των 450 € μικτών προ κρατήσεων και φόρων, ενός που κατ’ απόλυτη νομιμότητα και ηθική φέρει τον ανώτατο βαθμό της ιεραρχίας του στρατεύματος, είναι υπέρογκο ποσό; Με ποια κατηγορία ανωτάτων κρατικών λειτουργών το συγκρίνει;

 Ισχυρίζεται, ότι πήρε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή της κατάρρευσης και ότι έχει συγκεκριμένο σχέδιο για όλα τα ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων για πλήρη εξυγίανση, σταθεροποίηση, εξορθολογισμό και συνέχιση της λειτουργίας τους και του σκοπού τους. Μέχρι σήμερα όχι μόνο δεν έχει αναληφθεί κανένα μέτρο εξυγίανσης του ΜΤΣ και των υπολοίπων ΜΤ, αλλά δεν έχει γίνει γνωστό και κανένα σχετικό προς αυτή την κατεύθυνση πρόγραμμα, παρά τις επίμονες εκκλήσεις μας για να μας γνωστοποιηθεί. Αντίθετα, οι μέχρι σήμερα αποφάσεις αφορούν αποκλειστικά και μόνον σε εισπρακτικά μέτρα, εις βάρος τόσο των εν ενεργεία, όσο και των αποστράτων στρατιωτικών που έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση των εισοδημάτων μας κατά 30% και όχι κατά 3%, 5% ή 6%, όπως εντέχνως παρουσιάζει και πάλι με παραπλανητική εξίσωση – εξομοίωση των στρατιωτικών με τους Δημόσιους Υπαλλήλους. Με βάση δε αυτά που κατά καιρούς ανακοινώνουν οι δύο υπουργοί περί δήθεν ορθολογικοποίησης των παροχών των δήθεν προνομιούχων, έναντι του υπόλοιπου ελληνικού Λαού, στρατιωτικών, της δήθεν προσαρμογής του αναχρονιστικού συστήματος χρηματοδότησης στις σύγχρονες ασφαλιστικές αντιλήψεις και του δήθεν μεγάλου ενδιαφέροντος για την βιωσιμότητα των Μετοχικών Ταμείων, μόνο ως οργανωμένο σχέδιο παραπλάνησης μπορεί να εξηγηθεί. Ένα σχέδιο, που φαίνεται να έχει, σε πρώτη φάση, τους παρακάτω στόχους:

o Λουκέτο στα Μετοχικά Ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων.

o Υφαρπαγή της περιουσίας τους και ανάθεση της διαχείρισής της στην Κτηματική εταιρεία του Δημοσίου, προς περαιτέρω… αξιοποίηση, στα πλαίσια των μνημονιακών επιταγών.

o Δρομολόγηση του διαμοιρασμού της περιουσίας των ΤΕΘΑ, ΤΕΣ και ΤΑΑ, υπέρ δήθεν κοινωνικών αναγκών, τη στιγμή που καταβαραθρώνονται τα Μετοχικά Ταμεία των Ε.Δ. και Σ.Α., αγνοώντας πως οι στρατιωτικοί, τα στελέχη των Σ.Α. και οι οικογένειές τους, είναι περίπου το 10% του ελληνικού Λαού και αν μη τι άλλο, δικαιούνται και αυτοί κοινωνικού μεριδίου.

o Υφαρπαγή των εναπομεινάντων μικρών αποθεματικών τους και ανάθεση της διαχείρισής τους σε κάποια μορφή ενιαίας ΑΕΔΑΚ, με ότι αυτό σημαίνει.

o Πλήρη απομάκρυνση και αποξένωση των στρατιωτικών από τη διαχείριση της περιουσίας που ηθικά και νόμιμα τους ανήκει!

o Δημιουργία μεγάλου κενού στις προνοιακές παροχές των εν ενεργεία στρατιωτικών

o Επιπρόσθετες μεγάλες μειώσεις των εισοδημάτων των αποστράτων.

 Είναι τουλάχιστον ανακριβές ότι οι στρατιωτικοί και οι απόστρατοι θίγονται όσο γίνεται λιγότερο. Διότι με μία απλή αναδρομή στα νέα μέτρα, εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι έχουν δεχθεί το ισχυρότερο πλήγμα από κάθε άλλη κατηγορία εργαζόμενων στον ευρύ Δημόσιο Τομέα.

 Όσον αφορά στα νοσοκομεία ΝΙΜΤΣ και ΝΝΑ, για το οποίο ειδικά αποφεύγει να μιλήσει, όλοι βιώνουμε την υποβάθμιση της παροχής υπηρεσιών υγείας σε αυτά. Ο κ. υπουργός αποφεύγει να αναγνωρίσει ότι η βασική αιτία της οικονομικής τους κατάστασης, οφείλεται στο ότι το Δημόσιο – δηλαδή οι κυβερνήσεις του τόπου- τα αντιμετώπιζε και συνεχίζει να τα αντιμετωπίζει ως «Δημόσια Νοσοκομεία» ως προς τις υποχρεώσεις, αλλά ως «μη Δημόσια Νοσοκομεία» ως προς τα δικαιώματα. Τα δε χρέη και ελλείμματα στο ΝΙΜΤΣ δεν προήλθαν από το κόστος του Προσωπικού, διότι τα ίδια χρέη και ελλείμματα έχει και το ΝΝΑ, που δεν αντιμετωπίζει θέμα κόστους Προσωπικού. Σε αυτό δε το σημείο, κρίνουμε σκόπιμο να τονίσουμε – κάτι που δεν εξήγησε ο κος υπουργός- ότι η διακοπή των κρατήσεων υπέρ ΝΙΜΤΣ από τους εν ενεργεία στρατιωτικούς της Πολεμικής Αεροπορίας, τους αποξενώνει από δικαιώματα που έχουν τεκμηριώσει στην προστιθέμενη αξία του ΝΙΜΤΣ, η οποία έχει συσσωρευτεί λόγω των δεκάδων ετών κρατήσεων τους. Άραγε ποιος θα ωφεληθεί αυτής της σχολάζουσας πλέον προστιθέμενης αξίας;

 Το συνταξιοδοτικό καθεστώς των στρατιωτικών κ. υπουργέ, ΝΑΙ, άλλαξε προς το χειρότερο. Δεν είναι δυνατόν η υπηρεσία ενός στρατιωτικού να υπολογίζεται με ημερολογιακά έτη! Αυτό δε γιατί, πέραν των «ειδικών κατηγοριών», ο μέσος στρατιωτικός, στα 25 χρόνια ημερολογιακής υπηρεσίας, έχει εργασθεί άλλα 10 σε 8ωρα πραγματικής εργασίας, λόγω υπερωριών. Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι λόγω των πολύ ιδιόμορφων συνθηκών εργασίας και λόγω της απόλυτης ιεραρχικής δομής, ο στρατιωτικός δικαιούται χαμηλό εργασιακό όριο ζωής. Η δια βίας παράταση αυτού του δεδομένου ορίου ζωής με τη δημιουργία της παράλληλης επετηρίδας, λόγω της μη αποστρατείας των Συνταγματαρχών που δεν προάγονται σε Ταξίαρχο, θα προκαλέσει συνωστισμό δυσαρεστημένων Συνταγματαρχών που θα συνεχίζουν να εργάζονται πέρα από το όριο αντοχής τους, σε ένα στράτευμα που πόρρω απέχει από άλλα ευρωπαϊκά, από κάθε άποψη.

 Ο τρόπος εισαγωγής στις στρατιωτικές σχολές πρέπει να αναθεωρηθεί με γνώμονα πάντα την επιλογή των ικανοτέρων και βέβαια την αποφυγή δημιουργίας ενός νέου κομματικού στρατού. Είναι βέβαιο ότι ένας άριστος μαθητής, δεν είναι κατά τεκμήριο και άριστος για στρατιωτικός. Η εισαγωγή στις στρατιωτικές σχολές όλων των βαθμίδων πρέπει να διέπεται από τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
o Ίδιο δικαίωμα και ίδιες ευκαιρίες για όλους τους Έλληνες
o Αξιοκρατική και αδιάβλητη επιλογή, σε συνδυασμό με το θεσμό των Πανελληνίων εξετάσεων, με στόχο να εισάγονται οι καλύτεροι από τους πραγματικά επιθυμούντες και ικανούς να ανταπεξέλθουν στις ιδιαίτερες απαιτήσεις.

 Ο στόχος της απεξάρτησης των ΕΔ από τα κομματικά γραφεία δεν επιτυγχάνεται με λόγια αλλά με αξιοκρατική επιλογή της ηγεσίας και με την οριστική εγκατάλειψη του δόγματος αντικατάστασης των εφέδρων της προηγούμενης κυβέρνησης ακόμη και της νέας ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ ιδίου κόμματος, με εφέδρους της στενής κομματικής επιρροής.

 Όσον αφορά στις ενώσεις αποστράτων δεν αντιλαμβανόμαστε εάν υπάρχει πλήρης σύγχυση ή σκόπιμη παραπλάνηση, ανάλογα με τον τόπο και τον χρόνο των δηλώσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. Αλήθεια τι πρεσβεύει το Υπουργείο σας κ. Μπεγλίτη; Αυτό που εσείς δηλώνετε, ή αυτό που ο κ. Βενιζέλος δηλώνει λέγοντας συγκεκριμένα <<Το ΥΠΕΘΑ αντιλαμβάνεται πλήρως την ανάγκη οι απόστρατοι αξιωματικοί να εκφράζονται ενιαία και οργανωμένα μέσα από τις ενώσεις τους και να μη πολυδιασπόνται σε διάφορους συλλόγους που δυστυχώς πολλαπλασιάζονται συνεχώς και αποδυναμώνουν τις Ενώσεις Αποστράτων>>. Απάντηση σε ερώτηση βουλευτών του ΛΑ.Ο.Σ.Φ.900α/8382/11624 από 8/3/2011. Και εάν τελικά ισχύει η δική σας δήλωση, γιατί αρνείστε επιμόνως έστω και να συναντηθείτε, με επίσημους φορείς που εκπροσωπούν τα απόστρατα στελέχη, όπως π.χ. την ΑΝ.Ε.Α.Ε.Δ., παραβλέποντας τις επιταγές του Συντάγματος και των ισχυόντων νόμων;
Γνωρίζει πολύ καλά ο κ. υπουργός, ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι το σύμβολο ισχύος του κράτους και της εθνικής κυριαρχίας μίας χώρας, καθώς επίσης είναι και βασικός βραχίονας άσκησης της εξωτερικής πολιτικής της. Όπως επίσης γνωρίζει, πως ακόμη και στο πιο καπιταλιστικό κράτος του πλανήτη, τα πάντα μπορούν να ιδιωτικοποιηθούν, εκτός από τις Ένοπλες Δυνάμεις, τα Σώματα Ασφαλείας και τη Δικαιοσύνη. Κανένα μνημόνιο λοιπόν και καμία οικονομική κρίση, δεν μπορεί και δεν πρέπει να επηρεάσει αυτούς τους ακρογωνιαίους λίθους της άμυνας της ασφάλειας και της απόδοσης δικαίου σε μια χώρα. Κανένα μνημόνιο και καμία οικονομική κρίση, δεν μπορεί και δεν πρέπει να καταρρακώσει την αξιοπρέπεια και την περηφάνια των στρατιωτικών.

Αντίθετα, η πολιτική που επιλέξατε στους 18 μήνες που πέρασαν, μας φτωχοποιεί, ενώ παράλληλα μας δημιουργεί έντονα συναισθήματα, απογοήτευσης, ανασφάλειας και σε πολλές περιπτώσεις, οργής. Συναισθήματα και δεδομένα, τα οποία αφήνουμε στην κρίση σας, για το εάν και πόσο επηρεάζουν τη λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων.
Δεν διεκδικούμε οποιαδήποτε ειδική μεταχείριση έναντι των υπολοίπων Ελλήνων πολιτών. Απαιτούμε την αξιοπρέπεια μας και την αναγνώριση των μοναδικών και ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών που διέπουν την εργασιακή και κοινωνική μας υπόσταση, ως αναπόσπαστου και ουσιαστικού δομικού στοιχείου του κοινωνικού μας ιστού. Απαιτούμε να αντιμετωπιζόμαστε ως κοινωνικοί εταίροι και όχι ως κοινωνικοί επαίτες.
Σε αυτά τα πλαίσια:

 Δεν θα ανεχθούμε ένα ακόμα νέο μισθολόγιο που θα μας υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο.

 Δεν δεχόμαστε οποιασδήποτε μορφής επικουροποίηση των Μετοχικών μας Ταμείων και μεταφορά της αρμοδιότητάς τους στο Υπ. Εργασίας, διότι απλά στον εργασιακό μας βίο δεν διεπόμαστε ούτε από το Εργατικό Δίκαιο, ούτε από το Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα.

 Δεν δεχόμαστε οιασδήποτε μορφής μείωση των προνοιακών και μερισματικών παροχών μας μέσω των Μετοχικών μας Ταμείων, με δεδομένο ότι επί δεκάδες ετών καταβάλαμε στο ακέραιο τις κρατήσεις μας, χωρίς ίχνος εισφοροδιαφυγής ή εισφοροαποφυγής.

 Δεν δεχόμαστε να πληρώσουμε εμείς τις διαχρονικές αστοχίες, παραλήψεις, λάθη ή και κακοδιαχειρίσεις στα Μετοχικά μας Ταμεία, όπως αυτές έχουν αναφερθεί κατά καιρούς σε δημοσιεύματα και επίσημα έγγραφα, διότι απλά δεν συμμετείχαμε σε αυτές.

 Δεν αποδεχόμαστε την ένταξη της ακίνητης περιουσίας των Μετοχικών μας Ταμείων στο προς «αξιοποίηση» πακέτο των μνημονικών επιταγών.

 Απαιτούμε την άμεση εκπόνηση και κοινοποίηση ολοκληρωμένου και δεσμευτικού σχεδίου διάσωσης, βιωσιμότητας και ανάπτυξης και των τριών Μετοχικών Ταμείων, χωρίς να διαταράσσεται η μετοχική – μερισματική μας σχέση και στο οποίο να περιλαμβάνονται ενδεικτικά τα παρακάτω:

o Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα καταβολής του υπερημέρως οφειλόμενου ΒΟΕΑ από το ΜΤΣ στα τέκνα μας, που προέρχεται από τις υποχρεωτικές κρατήσεις στους μισθούς μας επί 25 χρόνια.

o Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα άρσης των επιβληθεισών περικοπών στα μερίσματά μας, και παράλληλη μεταφορά, ομοίως με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, των κρατήσεων υπέρ ΕΑΣ των αποστράτων στρατιωτικών στα Μετοχικά Ταμεία. Τις εν λόγω κρατήσεις, θεωρούμε ως πρόσκαιρες και ως τη μέγιστη συνεισφορά μας στην προσπάθεια εξυγίανσης των Ταμείων μας, επ’ ωφελεία κυρίως των νεοτέρων συναδέλφων, που είναι σήμερα στην ενέργεια.

o Θεσμοθέτηση ικανών «ανταποδοτικών πόρων», ως ελάχιστη αποζημίωση μας για τις χιλιάδες απλήρωτες υπερωρίες και «ειδικές» συνθήκες εργασίας μας, καθώς και για την άμισθη προσφορά των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, υπέρ του κοινωνικού συνόλου ή υπέρ τρίτων.

o Θεσμοθέτηση ομοίως, ανταποδοτικού κοινωνικού μεριδίου από την αξιοποίηση της περιουσίας των ΤΕΘΑ, ΤΕΣ και ΤΕΑ.

o Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ενοποίησης των εξυγιανθέντων και βιώσιμων Μετοχικών Ταμείων σε ένα ενιαίο Μετοχικό Ταμείο, όπου όλοι οι μέτοχοι – μερισματούχοι θα έχουν τις ίδιες ακριβώς υποχρεώσεις και τα ίδια ακριβώς «επί τα βελτίω» δικαιώματα και απολαβές.

 Δεν απεμπολούμε τα δικαιώματά μας από τα στρατιωτικά Νοσοκομεία ΝΙΜΤΣ και ΝΝΑ, δεδομένου ότι αυτά τα νοσοκομεία έχουν φτιαχτεί και με τα χρήματα από τις επιπρόσθετες κρατήσεις μας, σε όλο τον εργασιακό και συνταξιοδοτικό μας βίο. Απαιτούμε δε, την άμεση εξυγίανση και αναδιοργάνωσή τους, ώστε να παρέχουν κατά προτεραιότητα, σε εμάς και τις οικογένειές μας, πλήρη και υψηλού επιπέδου νοσοκομειακή περίθαλψη.

Εκτός από στρατιωτικοί κ. υπουργέ, είμαστε ενεργοί πολίτες μιας ευνομούμενης Ευρωπαϊκής Πολιτείας και προτιθέμεθα να υπερασπισθούμε τους εαυτούς μας στα πλαίσια των Νόμων και του Συντάγματος. Ως, εκ τούτου δηλώνουμε παρόντες και απαιτούμε να συμμετέχουμε ισότιμα, σε οποιαδήποτε συζήτηση αφορά στο μέλλον μας και στα τεκμηριωμένα έννομα συμφέροντά μας.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η Αναπλ. Γενικός Γραμματέας Ο Πρόεδρος

Άννα Βλαχοπούλου Εμμανουήλ Σαρτζετάκης
Αξιωματικός Π.Ν. ε.α. Αξιωματικός Π.Ν. ε.α.