OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΚΟΣΜΟΣ

Su-33 vs J-15: Οι Ρώσοι “κράζουν” αλλά κρυφά θαυμάζουν – ΦΩΤΟ – ΒΙΝΤΕΟ

20/10/2018 - 08:00
Ταϊβάν
Share on FacebookShare on Twitter

Πρόσφατα, το πρακτορείο Sputnik δημοσίευσε ένα άρθρο όπου αναφέρεται στο μαχητικό αεροσκάφος J-15 της Κίνας το οποίο προωθείται για επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρα, τονίζοντας τα προβλήματα που αντιμετώπιζε με το σύστημα ελέγχου πτήσης.

Όμως το J-15 είναι μια “αντιγραφή” του ρωσικού Su-33 Flanker. Είναι τελικά το κινεζικό μαχητικό πραγματικά υποδεέστερο από το ρωσικό ;

Το άρθρο ξεκινά με μια κριτική για τα συστήματα ελέγχου πτήσης του μαχητικού J-15, καθώς το κινεζικό μαχητικό είναι πιο βαρύ από τους ανταγωνιστές του, με αποτέλεσμα να βασίζεται σε ένα σύστημα ώθησης από το κατάστρωμα του αεροπλανοφόρου, ενώ φέρει λιγότερο οπλισμό και χωρητικότητα καυσίμων.


J-15

Τα αεροπλανοφόρα του Πολεμικού Ναυτικού του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού σχεδιάστηκαν βασισμένα στα Σοβιετικά Varyag, εξοπλισμένα με ένα σύστημα προώθησης μαχητικών σαν καταπέλτη, αφού τα σοβιετικά αεροσκάφη Su-33 και MiG-29K,δεν είχαν την δυνατότητα να απογειώνονται από το κατάστρωμα δίχως αυτό.

Οι Κινέζοι στην προσπάθειά τους να προσπεράσουν αυτό το λειτουργικο πρόβλημα, επιχείρησαν τροποποιήσεις στην άτρακτο των μαχητικών.

Η δεύτερη, πιο βάσιμη κριτική για τα J-15 είναι το γεγονός ότι αποτελούν μια υποδεέστερη έκδοση του Su-33. Δεδομένου ότι η Κίνα αγόρασε μόνο το πρωτότυπο Su-33, το λεγόμενο T-10K3,επιχείρησαν αντίστροφη μηχανική (reverse engineering) και στη συνέχεια μετά την κατάρρευση των συνομιλιών για την εξαγορά της τεχνογνωσίας των Su-33, το Πεκίνο αναγκάστηκε να προχωρήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη των αμιγώς κινεζικών J-15 με την όποια τεχνογνωσία διέθετε.

Η αδυναμία παραγωγής εγχώριων κινητήρων ικανοποιητικής απόδοσης υπήρξε ένα αιώνιο πρόβλημα από την πλευρά της κινεζικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας, η οποία εξαρτιόταν από τη Ρωσία για κινητήρες για τους Flankers, κάτι που ενισχύει την επιχειρηματολογία των Ρώσων για “κακή αντιγραφή” του μαχητικού, κάτι που επιβεβαιώνουν και τα πολλά ατυχήματα με τα J-15.

Όμως ακόμα και το “αυθεντικό” Su-33 δεν έχει δειχθεί ακόμη πολλές αναβαθμίσεις από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, παρά μόνο ελαφρές αναβαθμίσεις. Η ρωσική ναυτική αεροπορία φαίνεται να επικεντρώνεται περισσότερο στην προμήθεια του νεότερου MiG-29KR, το οποίο είναι πιο ελαφρύ.


Su-33

Εντούτοις, η Κίνα, έχει κατασκευάσει το J-15 με τα πιο πρόσφατα πρότυπα σχεδιασμού και αερο-ηλεκτρονικών συστημάτων (avionics), ενώ αξίζει να αναφερθεί και η ανάπτυξη βελτιωμένων εκδόσεων του J-15 για άλλους ρόλους, συμπεριλαμβανομένου του J-15D ηλεκτρονικού πολέμου, που αντιστοιχεί στο EA-18G «Growler» των ΗΠΑ.

Συνολικά, ενώ το Su-33 είναι πιθανόν ανώτερο από το J-15 στην αξιοπιστία και την ισχύ του κινητήρα, αλλά το J-15 είναι απλά ένα πιο σύγχρονο αεροσκάφος και είναι ενσωματωμένο με σύγχρονες εργονομικά σχεδιαστικά πρότυπα, ενώ ακόμα οι Κινέζοι κατάφεραν το εκσυγχρονίσουν πλήρως και να αναπτύξουν νέες παραλλαγές του, σε αντίθεση με τη Ρωσία.

Ακόμη και ο εμπειρογνώμονας του Sputnik, ο Βασίλι Κασίν, δηλώνει στο τέλος του άρθρου: «Με λίγο περισσότερο χρόνο και χρήμα, οι Κινέζοι θα λύσουν προφανώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τώρα και θα αποκτήσουν έναν αρκετά αξιόπιστο και ισχυρό μαχητικό για τα αεροπλανοφόρα τους”.

Δείτε βίντεο με συγκριτική ανάλυση των δύο μαχητικών.
 

Πηγή: National Interest
Tags: J-15ΚΙΝΑΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗΡΩΣΙΑ

Related Posts

FPV drones
ΚΟΣΜΟΣ

Ουκρανία: 3 εκατομμύρια FPV drones παραδόθηκαν στις ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις το 2025

24/12/2025 - 21:38
Ρωσία - Ουκρανία
ΚΟΣΜΟΣ

Ρωσία: Η πλειοψηφία των Ρώσων αναμένει ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία θα τελειώσει το 2026, σύμφωνα με δημοσκόπηση

24/12/2025 - 20:57
Ορμούζ - Ιράν
ΚΟΣΜΟΣ

Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης κατέσχεσαν πετρελαιοφόρο δεξαμενόπλοιο για «λαθρεμπόριο καυσίμων»

24/12/2025 - 20:24

Διαβάστε Επίσης

Ουκρανία: 3 εκατομμύρια FPV drones παραδόθηκαν στις ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις το 2025

Ρωσία: Η πλειοψηφία των Ρώσων αναμένει ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία θα τελειώσει το 2026, σύμφωνα με δημοσκόπηση

Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης κατέσχεσαν πετρελαιοφόρο δεξαμενόπλοιο για «λαθρεμπόριο καυσίμων»

Τουρκία: Ο πιλότος του Falcon-50 είχε εκπέμψει πολλαπλά σήματα κινδύνου πριν από τη συντριβή

MQ-9B SeaGuardian: Οκτώ μη επανδρωμένα αεροσκάφη αγοράζει το γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό για 1,52 δισεκατομμύρια ευρώ

Λιβύη: Τριήμερο εθνικό πένθος για τον θάνατο του αντιστράτηγου Μοχάμεντ αλ Χαντάντ, μετά τη συντριβή του αεροσκάφους του στην Τουρκία

Παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου στο Αιγαίο έκαναν τουρκικό ATR-72 και UAV

F-16 Viper: Πλήρης ανάπτυξη για τη συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου των αεροκινητήρων των αναβαθμισμένων μαχητικών από το ΚΕΑ

Top News

Ο ΕΟΦ ανακαλεί συμπλήρωμα διατροφής που βοηθάει στον ύπνο

Πάτρα: Παιδιά πήγαν να πουν τα κάλαντα και ζήτησαν να πληρωθούν μέσω IRIS

«Peaky Blinders: The Immortal Man»: Κυκλοφόρησε teaser της ταινίας - Ο Κίλιαν Μέρφι επιστρέφει στον ρόλο του Τόμι Σέλμπι

Θοδωρής Μαραντίνης: Αν γύριζα τον χρόνο πίσω θα έκανα πολλά πράγμα διαφορετικά γύρω από τον χειρισμό του διαζυγίου μου

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert