OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home Uncategorized

348 MTA: Τα πρώτα αναγνωριστικά τζετ – ΦΩΤΟ

04/05/2017 - 13:32
Share on FacebookShare on Twitter

Η μακρόχρονη ιστορία της 348 ΜΤΑ είναι -πολύ ταιριαστά- ένα κολάζ φωτογραφιών… Αν και δύσκολα καταλαβαίνει κανείς πόση προσπάθεια, θυσίες και ενέργεια χρειάσθηκε για να γίνει η Μοίρα το «όπλο» που γνωρίζουμε σήμερα, η αποφασιστικότητα στο βλέμμα των αεροπόρων που ατενίζουν τον φακό στις παλιές φωτογραφίες λέει πολλά περισσότερα.

Από την στιγμή που η Αεροπορία δεν διέθετε το 1953 εξειδικευμένα αναγνωριστικά τζετ, έξι «συνηθισμένα» αεροσκάφη δίωξης/βομβαρδισμού F-84G τροποποιήθηκαν ώστε να φέρουν μια κατακόρυφη κάμερα στην εξωτερική δεξαμενή καυσίμου του αριστερού φτερού. Το τμήμα της τροποποιημένης δεξαμενής απ’ όπου «έβλεπε» η Κ-24 των 51,5 ιντσών στα «φωτογραφικά» Thunderjet ήταν περιστρεφόμενο, μετατρέποντας, αναλόγως των απαιτήσεων της εκάστοτε αποστολής, την κάμερα από πρόσθια σε αριστερή λοξή. Η δε ρύθμιση γινόταν χειροκίνητα από το προσωπικό εδάφους πριν την απογείωση.

Η πρώτη δοκιμαστική πτήση έγινε στις 10 Σεπτεμβρίου 1953 με τον Διοικητή του 348ου Σμήνους Αναγνωρίσεως, Υποσμηναγό (Ι) Αλέξανδρο Παπανικολάου, στα χειριστήρια. Η πρώτη επιχειρησιακή αποστολή πραγματοποιήθηκε στις 24 του μηνός, πάλι από τον Διοικητή του Σμήνους. Τον Μάιο του ’55, το 348ο Σμήνος Αναγνωρίσεως αναβαθμίζεται σε Μοίρα και εξοπλίζεται με Lockheed RT-33Α, τα πρώτα «αληθινά» αναγνωριστικά τζετ της Αεροπορίας.

Ουσιαστικά ένα εκπαιδευτικό Τ-33 με τροποποιημένο ρύγχος για την τοποθέτηση φωτομηχανών και «black boxes» ηλεκτρονικών να καταλαμβλανουν την θέση του δεύτερου (πίσω) καθίσματος, τα RT-33A δεν διέφεραν στον χειρισμό από τις απλές «Δασκάλες». Αυτό που έκανε τα RT-33A να ξεχωρίζουν ήταν οι κάμερες μπροστά, τα «μάτια» του αεροπλάνου.

Βάσει των εμπειριών από την επιχειρησιακή δράση των RF-80 στον πόλεμο της Κορέας, η Lockheed είχε σχεδιάσει τα RT-33A ώστε να φέρουν μια ποικιλία φωτομηχανών στο ειδικά μονωμένο ρύγχος για την προστασία των φωτομηχανών και των φιλμ στις φωτοαποθήκες από ακραίες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας.

Οι Κ-14, Κ-17, K-18, Κ-22 (σε διαμόρφωση «dicing», vertical, side oblique ή σε διάταξη split-vertical) και Κ-38 ήταν μερικές από τις κάμερες που μπορούσε να αξιοποιήσει ο τύπος σε διάφορους συνδυασμούς. Η λήψη φωτογραφιών με την λοξή μετωπική γινόταν με την βοήθεια ενός σκοπευτικού μπροστά ενώ η φωτογράφιση με τις λοξές πλευρικές εκτελείτο με τον πιλότο να υπολογίζει εμπειρικά την γωνία λήψης της κάμερας και την θέση των πτερύγων, πετώντας το αεροπλάνο κατά τρόπο ώστε να καλύπτεται η περιοχή ενδιαφέροντος.

Τα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου, περιοχές ενδιαφέροντος –και μάλιστα άκρως απόρρητου– υπήρχαν και εκτός ελληνικής επικρατείας. Σύμφωνα με τον διατελέσαντα Μοίραρχο της 348 ΜΤΑ, Αντιπτέραρχο (Ι) ε.α Γεώργιο Βαγιακάκο, οι αναγνωριστικές αποστολές πλησίον των συνόρων με την Αλβανία και την Βουλγαρία καταγράφονταν απλώς ως «τοπικές». Τα αεροσκάφη που εκτελούσαν αυτές τις υψηλά διαβαθμισμένες αποστολές κρυφοκοιτάζοντας πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα πετούσαν χωρίς διακριτικά, φέροντας μόνο αριθμό σειράς στο κάθετο σταθερό. Αυτό αρκούσε…  


Tags: 348 ΜΟΙΡΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ348 ΜΤΑPHOTO PHANTOMRF-4EΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΑΣΗ ΛΑΡΙΣΑΣΑΠΟΣΥΡΣΗ RF-4E

Related Posts

Καιρός
Uncategorized

Καιρός: βροχές και χαλάζι προβλέπει η ΕΜΥ

17/04/2019 - 19:10
Uncategorized

Συναγερμός στην Ακρόπολη με δύο τραυματίες από κεραυνό

17/04/2019 - 17:17
Uncategorized

Τοποθετήθηκε το άγαλμα του Μέγα Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας – ΦΩΤΟ

17/04/2019 - 14:59

Διαβάστε Επίσης

Καιρός σήμερα: Τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες – Δείτε αναλυτικά

Σαν σήμερα: Το 1912 αρχίζει η επιχείρηση για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων

Ουκρανία: Τέσσερις νεκροί από ρωσικούς βομβαρδισμούς στο Σούμι και το Νικόπολ

ΓΕΝ: Πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη σχεδίασης των Δοκιμών Πεδίου ΝΑΤΟ NEMO TRIALS 24 που θα γίνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Γάζα: Απελευθερώθηκαν 10 όμηροι από την Χαμάς – Προς νέα παράταση η εκεχειρία με το Ισραήλ

Γεραπετρίτης: «Πηγαδάκι» με Στόλτενμπεργκ, Φιντάν και Μπίλστρομ – Συνάντηση με τον Βρετανό ΥΠΕΞ για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

ΓΕΣ: Παρουσίαση για τα οχήματα περισυλλογής της Rheinmetall και για πυρομαχικά αρμάτων μάχης της Elbit Systems

Φινλανδία: Κλείνει τα σύνορά της με τη Ρωσία για δύο εβδομάδες για να σταματήσει τις μεταναστευτικές ροές

Top News

Διαβήτης τύπου 2: Νέα φάρμακα και η δυνατότητα λαπαροσκόπησης

Φορολογικό νομοσχέδιο: Οι δύο συν μία αλλαγές – Βήμα προς βήμα ο νέος τρόπος φορολόγησης των ελευθέρων επαγγελματιών

Νία Βάρνταλος: Αγαπητό Βρετανικό Μουσείο, θα έρθω να πάρω η ίδια τα Γλυπτά του Παρθενώνα – Έχω μεγάλη τσάντα

Πατέρας Μπόρις Τζόνσον στο Live News: «Ήρθε ο καιρός τα Γλυπτά του Παρθενώνα να επιστρέψουν στην Ελλάδα»

OnAlert

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

© 2023 OnAlert