Πτώση Mirage 2000: Ειδικοί στο σημείο του ατυχήματος – Τι γνωρίζουμε έως τώρα

Πρώτη Δημοσίευση – 2017-05-30 13:02:53
Τελευταία Ενημέρωση – 2017-05-30 14:02:53

Το Mirage 2000 EGΜ που χάθηκε χθες λίγο μετά το μεσημέρινοτίως των Σποράδων σήμερα βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες της Πολεμικής Αεροπορίας ενάμισι μίλι απο τις ακτές της Εύβοιας. 

Χθες, Δευτέρα, στις 12:18 μμ, διαπιστώνοντας ότι δεν μπορούσε να κάνει τίποτα, μετά απο πρόβλημα που εμφανίστηκε μάλλον στον κινητήρα, ο πιλότος εγκατέλειψε το αεροπλάνο με το εκτινασσόμενο κάθισμά του 15 ναυτ. μίλια νοτίως των Σποράδων. Στην περιοχή έσπευσαν δύο ελικόπτερα Έρευνας και Διάσωσης Super Puma και στις 13:30 μμ εντόπισαν και διέσωσαν τον 28χρονο χειριστή τον οποίο και μετάφεραν στο Στρατόπεδο Σακέτα, στον Καρέα, απ’ όπου τον παρέλαβε ασθενοφόρο για την διακομιδή του στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας για παρακολούθηση.

Σήμερα ομάδα εμπειρογνωμόνων βρίσκεται στο σημείο, ενάμισι μίλι απο τις ακτές της Εύβοιας, όπου φέρεται να ειναι το αεροσκάφος. Σύμφωνα με πληροφορίες εαν το αεροσκάφος δεν βρίσκεται πολύ βαθιά θα μπορέσουν να το εντοπίσουν απο το σήμα κινδύνου που εκπέμπει.

Ωστόσο κάποιες πληροφορίες αναφέρουν οτι το αεροσκάφος βρίσκεται στα ογδόντα μέτρα. Ταυτόχρονα το υδρογραφικό ωκεανογραφικό ΣΤΡΑΒΩΝ  του Πολεμικού Ναυτικού με ηχοεντοπιστικό σύστημα sonar βρίσκεται καθοδόν με σκοπό να εντοπίσει το μαχητικό αεροσκάφος. Αύριο σπεύδει στην περιοχή κι ένα ναρκοθηρευτικό του ΠΝ, πιθανότατα, αναφέρουν πληροφορίες, το ναρκοθηρευτικό ΕΥΡΩΠΗ. 

Εφόσον διαπιστωθεί το βάθος τότε οι ομάδες εμπειρογνωμόνων θα προχωρήσουν στην ανάσυρση του αεροσκάφους απο τον βυθό. 

Εδω αξίζει να σημειώσουμε οτι η ανέλκυση του F-16 απο τον βυθό της Κρητης που κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης στις 4 Δεκεμβρίου 2014 έγινε μετά απο δύο χρόνια, στις 7 Ιουλίου 2016, ωστόσο το συγκεκριμένο αεροσκάφος βρισκόταν σε βάθος περίπου χιλίων μέτρων. 

Στην επιχείρηση ανέλκυσης του F-16 , συμμετείχαν ομάδα εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής Διερεύνησης του Αεροπορικού Ατυχήματος της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρύχιων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της ΠΑ και ερευνητικό προσωπικό του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιας Έρευνας (ΕΛΚΕΘΕ), το οποίο είχε και την ευθύνη υλοποίησης της ανέλκυσης.