Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Λεφτά για υποβρύχια ...πάντα θα υπάρχουν!

14.05.2011 | 07:44
 Από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Άμυνας καλούσε σε "επιστράτευση" τους πολίτες ,αλλά και τα κόμματα της αντιπολίτευσης για να αντιμετωπίσουμε τον "οικονομικό πόλεμο" στον οποίο βρισκόμαστε.

Στην Αθήνα,περίπου την ίδια ώρα υπήρχαν έντονες φήμες και πληροφορίες από έγκυρες πηγές ότι η κυβέρνηση και η ηγεσία του ΥΕΘΑ ,είναι έτοιμη να καταβάλει ακόμη 50 εκατομμύρια στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για το πρόγραμμα ναυπήγησης δύο ακόμη υποβρυχίων τύπου 214 (ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ),που όμως μέχρι στιγμής είναι ένα πρόγραμμα-φάντασμα! Τίποτα δεν έχει γίνει και η ναυπήγηση των δύο υποβρυχίων όχι απλά δεν έχει προχωρήσει ,αλλά δεν έχει ξεκινήσει καν!

Αυτός ήταν και ο λόγος που τις τελευταίες δύο εβδομάδες το κλίμα που μεταδιδόταν από το ΥΕΘΑ αλλά και από το ΓΕΝ ήταν ότι άλλα λεφτά δεν θα δοθούν στον Σκαραμαγκά και στον ιδιοκτήτη του Ισκαντάρ Σάφα. Γινόταν μάλιστα και συγκρίσεις με την εποχή υπουργίας Μεϊμαράκη ,τότε που παρά τις αντίθετες εισηγήσεις του Γενικού Διευθυντή Εξοπλισμών Β.Βασιλάκου ,είχαν δοθεί στους Γερμανούς ιδιοκτήτες περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.

Χθες το βράδυ όμως στελέχη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που θεωρούνται και στενοί συνεργάτες του Ισκαντάρ Σάφα,εντοπίστηκαν σε ακριβή ψαροταβέρνα της Βουλιαγμένης ,σ΄ ένα δείπνο "εορταστικό". Το τηλεφώνημα του κ.Σάφα προς στενό του συνεργάτη μετέφερε πολύ αισιόδοξο μήνυμα. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ,η δόση των 50 εκατομμυρίων ευρώ θα καταβληθεί ,ανεβάζοντας το ποσό που έχουμε επιβαρυνθεί για το πρόγραμμα των νέων υποβρυχίων στα 400 εκατομμύρια ευρώ. 300 δόθηκαν το 2010 και άλλα 100 -αν πράγματι δοθούν άλλα 50-  τώρα.

Το ερώτημα γιατί δίνουμε κι άλλα χρήματα τη στιγμή που αποδεδειγμένα δεν έχει προχωρήσει η ναυπήγηση των υποβρυχίων είναι εύλογο.Η σύμβαση που έχει υπογραφεί προβλέπει ότι οι όποιες πληρωμές θα πρέπει να συνοδεύονται από ανάλογα ποσοστά προόδου του έργου. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει.

'Οπως συνήθως το θέμα των 1200 εργαζομένων παρουσιάζεται ως βασική αιτιολογία για την λήψη αποφάσεων. Δεν είναι πια καθόλου βέβαιο ότι ακόμη κι αυτοί οι ίδιοι οι  εργαζόμενοι είναι υπέρ αυτών των λύσεων ,που θυμίζουν θεραπεία σε καρκινοπαθή ...με ασπιρίνη. Η λύση της συνεχούς "αιμοδοσίας" του Ναυπηγείου από το δημόσιο ταμείο δεν μπορεί να θεωρηθεί βιώσιμη λύση για τους μονίμως αγωνιούντες εργαζόμενους . Επιπλέον ,όπως λένε ορθά κάποιοι απ΄ αυτούς, δεν γίνεται κατανοητό ,γιατί θα πρέπει να δώσουμε 1,3 δις ευρώ σ΄ έναν επιχειρηματία που ουσιαστικά με λεφτά του δημοσίου έχει αναλάβει να πληρώνει τους εργαζόμενους και δεν εξετάζουμε άλλες λύσεις για τη τυχη του Σκαραμαγκά.

Το δεύτερο  επιχείρημα που υπάρχει για τη συνέχιση της χρηματοδότησης  της "λύσης" Σάφα, είναι η ολοκλήρωση των τριών υποβρυχίων 214 που βρίσκονται στο Σκαραμαγκά,μισοτελειωμένα. Σε περίπτωση που ο κ.Σάφα αποφασίσει να φύγει από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ,τα υποβρύχια χάνονται.Κι αυτό είναι ένα πρόβλημα.

Αργά τη νύχτα έγινε γνωστό πάντως ότι ο κ.Βενιζέλος εξακολουθεί να "προβληματίζεται για το τι θα γίνει με τη δόση των 50 εκατομμυρίων".



 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ


 

Κάντε Like: Onalert.gr στο Facebook